Slinger: Jag tar mina uppgifter på kontraktet från det Arto säger i dagens MT. Arto har inte sagt något som gör att jag misstror honom än. För övrigt så får Don sig en känga på insändarsidan av några supportrar där dom efterlyser någon slags självkritik, efter det som dom ser som en bortslarvad ES-plats
Det måste ju tilläggas att Dahlman är en stor tillgång om han spelar vidare hos oss och jag tror att han skulle kunna vara top 3 i poängligan i allsvenskan!
Forever MIK: På MIK-siten står det att han har kontrakt till 2007-2008. Skrev han för 2 år eller var det 1+1? Jag vet att det har skrivits om Dahlmans kontrakt i MT men vet inte vad det har stått.
Alisandali: Dahlman har ingen klasul i sitt kontrakt. Han har ett kontrakt med MIK utan kryphål. Hade det funnits klasul så hade han varit borta för länge sedan. Antingen spelar han i MIK denna säsong eller så får han eller någon annan klubb lösa hans kontrakt.
Hakan Olsen: Det kostar nog ingenting att bryta kontraktet med Mora för Dalman , för om jag minns rätt så är han en av spelarna med en Elitserieklasun inskrivet i kontraktet .
Kan det vara så att den utdragna processen med de finska spelarna gjort att beslut om andra spelare ej varit möjlig? Varför har det hela med Järventi och Määtä dragit ut så väldigt på tiden? De har nog rätt länge varit klara med att de skulle lämna MIK. Kommer Dahlman att fortsätta?
PappaKeno: Ja för första gången på 25 år kan jag säga att det blir nog inte något säsongskort för mej det är för dåligt med hela skiten,Jag har köpt mej ett gymkort istället det gör mej mycket bättre
Jag tycker att det det är för negativa tongångar om mikledningen. Vad ska de göra? Mora betalade enorma löner till spelare som sket i Mora ik fullständigt. (med några få positiva undantag) Men sådan är tidsandan det gäller inte bara hockeyn.
Jag tycker de gjorde ett väldigt bra job i att få tillbaka Harald.
Information till oss suportrar från klubben är zero, nada, intet........ Hur blev det med svaren på frågorna från kick-offen? Hur många säsongskort har det sålts? (målet var 2000). Hur många sponsorer antog utmaningen om att dubbla sponsringen? Som sagt så är hemsidan ett stort skämt, rent ut sagt bedrövligt skött. Besvikelsen är stor bland många.
Hakan Olsen: Jag är också trött på Nilles Shop som senaste nyhet och det har gått nästan 1 månad utan att det har skrivits nåt officiellt! Det kan ju skrivas om vad som helst T.ex att "träningen gick bra och XX gjorde ett riktigt gott intryck!" eller att "laget har samlat in pengar till en vägkon till Jan Huokko" (Ja det var ynkligt skrivet) eller vad fan som helst bara det skrivs nåt!
Slinger: Ja denna oro har vi yppat här under juli månad och ingenting händer när det gäller information. Det kommer att bli pinsamt när ryssarna kommer att köra över laget. Risken är stor att det blir tvåsiffrigt.
När det gäller informationen på hemsidan verkar det var brist på "skrivare" då "höjdarna" inte tycks vara villiga eller ids inte att skriva något. Några rader kan de väl klämam ur sig. Ett livstecken vore bra. Jag är trött på Nilles nu.
Massebros: Jag känner faktiskt likadant, om 6 dagar spelar vi första träningsmatchen och vi har 3 femmor å 1 målis... Detta med att vi inte får nån info via hemsidan gör att oron är ännu större, det verkar inte som att fansen räknas och det gör mej mycket besviken!
250kg kärlek: Jag trodde i min enfald att ironin i mitt inlägg var tydlig nog... Håller till viss del med dig, men tror ändå att styrelse och lagledning försöker jobba på ett annat och bättre sätt mot hur det var i början av detta millennium, som börjat allt annat än bra.
Länge sedan denna tråd var på tapeten.... Nu är det två måndader till nedsläpp och Mora IK har deklarerat att man skall tillbaka direkt. Man har seger i blicken, men för mig känns det som blicken är tom just nu. Visst är det så att det är två månader till nedsläpp, men normalt så använder man träningsmatcherna till att pröva lite olika formationer men just nu så har MIK 16 spelare (exkl. #9) en trupp behöver ha mellan 25 till 28 spelare okm man skall klara en säsong och vara i topp och det har defenitivt inte Mora idag. Det behövs atminsone två stabila backar det är alldeles för tunt idag samt tre forwards med bra kvalitet, men det kan ju vara så att man har några på gång som ingen vet om men det är väl högst orimligt för spelarmarknaden är väl inte i överflöd på bra spelare. Nej tyvärr Mora så är det något som inte stämmer nu vi är ute i alldeles fel tid så här tunt har det inte varit i Moras trupp vid den här tiden på många år.Jag måste säga att jag är riktigt orolig och jag är ändå en riktig optimist oftast.
Det vore väldigt bra om någon/några av er som skirver på denna sida kan skriva för MIK. De annonserar om förstärkning igen. Jag ser det som mycket viktigt att de får in folk.
nyz: Allvarligt talat förstår jag inte att du ens bemödade dig att svara. Så här dagen efter: Ruskigt knepig i huvudet och äckligt ångerfull.
Ändå fanns där en andemening, i mitt budskap. Leksand jämförs med Mora och andra allsvenska lag. Leksand står för något helt annat. Leksand har organisationen, har supportrandet, har souvernierna och har medlen för att klättra ytterligare. Det däremot Leksand saknar är känslan för hockeyn och fingertoppskänslan när det hettar till. Med andra ord saknar Leksand en bra styrelse som arbetar för föreningens bästa. Pengar och resurser finns, men de används på ett felaktigt sätt.
Jag tror, med handen på hjärtat, att Leksand måste åstadkomma något snart. Annars flyr även ortens stora och välbärgade företag. Clas Ohlsson, Ejendahl med flera.
Jag älskar Leksand. Och fler med mig. Men ju längre det går, desto sämre resultat laget presterar, desto mindre kär blir jag. Jag lovar.
P.S: Jag älskar Timrå IK. Men mitt andra lag är Leksand.
Enligt hockeymagasinet rankas Moras J20 lag väldigt lågt. Anders Östberg (rätt namn?) sätter Mora näst sist. Beror detta på att de bästa juniorerna kommer att spela i A-laget? En hel juniorfemma?
Citat från bloggen: "Sedan så tror jag också att Mora får det väldigt tufft. Ifjol hade man en djäkligt bra backlinje som i princip är borta (och ändå var man fullkomligen usla)… och man har inte alls värvat till sig tillräcklig kvalitét. Från J18 hämtar man förvisso upp ett par duktiga spelare, men det kommer ändå inte alls att räcka. Mora får slåss med AIK om jumboplatsen… tippar jag."
RQT: Kapla var det inte och det var ytterligare en Junior, det sas tidigare att det skulle bli en hel Juniorfemma och jag undrade bara vem den femte junisen var.
Hakan Olsen: Rätt Svar, det fanns inget mer än att spelarnas namn ropades upp och att de anträde på scen och att Lückner tyckte inte det var något att spekulera om nyförvärv.
Två Juniorer som (jag) inte sett tidigare, en av dem var då Lucas Sandström förmodar jag + en till nummer 31 och mörkhårig.? Någon som vet? Förutom Amner, Ekholm och Viksten.
Hakan Olsen: Det finns olika typer av rankningar, som oftast gör av tidningar (till exempel Internetworld) - ibland i samarbete med något webbföretag. I korthet brukar de välja ut ett antal parametrar, ranka dem på en (oftast) tiogradig skala och sedan få fram ett genomsnitt.