Cyklob: Vi tyckte det var synd om all spänning i KS skulle försvinna redan nu, så vi släppte fram MIF en bit i tabellen - samtidigt som vi såg till att alla lagen fortfarande har rimligt avstånd till andraplatsen.
Kul med bra uppslutning, ännu en gång, på bortaplan. Synd bara att ni inte fick 3 poäng med er på flyget. Känns som vi även publikmässigt börjar fylla ut elitseriekostymen nu. Läget blev lite jobbigare nu men absolut inte kört. 9 poäng i de närmaste 3 matcherna så är skadan reparerad:)
FAN I HELVETE! Jag såg inte matchen live pga av en trevlig påskmiddag som vi var bjudna på, så min reaktion kanske kommer lite efter, men likförbannat är jag så ini helvete besviken på vad jag sett. Slutsats: 1. Malmö var onekligen en rättvis vinnare, vassare PP, kontringar, och lyckades att spela av en enmålsledning med full kontroll och dessutom utöka.
¤%#"##/&&%?¤¤%"#"¤!@£$"#! (kraftfulla svordomar som inte lämpar sig för tryck eller överhuvudtaget att höras av annat än väderbitna rallare)
2. Vi är lika med allsvenskan i klass. Finns ingenting som tyder på att vi är bättre än toppen på allsvenskan. Så antingen piskar Eloranta fart i laget eller så får vi ändra taktik till att vi är ett lag i paritetet med 3:e plats i allsvenskan som försöker slå de bättre lagen...
3. Back to basic! Vad krävs för att komma minimum 2:a i KS. Ja att vi förlorat mot MIF borta behöver inte vara en katastrof så länge vi är starka hemma.
Jag undrar var dessa spelare som ska stå framför målvakten och skymma i pp är nånstans? Hagos stod där men en meter vid sidan om målisen så denna fortfarande såg hur bra som helst! Ett tag i slutet på elitserien så fanns där 3 spelare framför och det är så vi måste lira nu! Var tog skottvilligheten vägen? Vi måste skjuta mycket mer! Visa lite stake nu!
Apropå diskussionen om spelare som redan gjort klart med nya arbetsgivare, så är det nog bara att inse, att det är så villkoren ser ut idag. Timrå verkar ju vara ett lysande exempel på, att det går att göra resultat, trots viss turbulens på området.
Problemets kärna är målproduktionen, vilken ställer orimliga krav på Juha Pitkämäki.
MIK 7-1: Det kuliga är att jag efter matchen inte heller fattade att det slutat 1-3. Jag raljerade om Olle Nordins VM i Italien, fast tvärt om - 2-1, 2-1...
Leksand mötte ett decimerat VIK som hade 11 juniorer och Mora spelade borta mot Malmö, inget lag skall vara säkra på 3 poäng i Malmö men det avgörs nu för dalalagens den i veckan som kommer med dubbelmötet.
Det är väll ändå lite såhär Leksand mötte Malmö borta + kvalseriens bästa lag Brynäs hemma och torskade två.
Mora mötte Rögle och Västerås som är seriens två sämsta lag och vann. Nu när Mora för första gången i KS får möta ett kvalificerat motstånd torskar man och Leksand utklssar skitlaget VIK med 9-1
Vill man prata här inne höjer man sig lite grann fr.o.m nu, och börjar faktiskt säga saker, istället för att utstöta gutturala strupljud. Övrigt blir obönhörligen bortplockat.
Fan ni skulle ju vinna idag :(, nu vann jag inte mina 1500 kr heller :(.