Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MIK - HV71

« · 946432 Till forumet


MIK - HV71
Kvällens fångvaktare:
PERSSON, Sören HD
WINGE (LEKS), Daniel LM
FREDRIKSSON, Conny LM
Kommentera

Sv: MIK - HV71
sold: WINGE (LEKS), Daniel LM - Pajas!!
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Dino:

Ja han kommer säkert blåsa av till HV:s fördel. Du verkar ha nånting emot alla som är på väg bor eller åker igenom Leksand ??
Kommentera

Sv: MIK - HV71
mitt tips för kvällen blir 7-3 till Mora. har en fin känsla så antingen kommer jag ha rätt eller så kommer jag sitta i hallen och må dåligt av att se Mora känns som att det blir antingen eller...

målen ikväll: Basse 2, Bodde, Huml, Simons, Hagos och Bogg
Kommentera

Sv: MIK - HV71
PappaKeno:
Vinst 2-1.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
ut med håkan bogg. han platsar inte i laget och är idag ensam anledning till att hv går från 4-1 till 4-3. ett jävla skämt är vad han är.. att han bråkat om högre lön och skit är rätt symboliskt för vilken skitlirare han är, skicka honom till saik eller vilka fan som vill ha honom, mora kan bara bli bättre utan idioten.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Metal Guru:
Vinst 4-3 är bra nära.

Fyra poäng till 6:e-platsen. Fyra poäng till KS.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Hur skötte sig Cedergren?
Kommentera

Sv: MIK - HV71
immelmann: Bedrövligt av en lagkapten att nästan sänka laget och synd för Lasse.
Nu var det inga streckkonkurenter och vinst igen ;-)
Kommentera

Sv: MIK - HV71
horcoff:
Kurvinen mest speltid igen, 24:43.
1+2 är helt ok från hans sida.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Kan vi inte rucka lite på programmet, så att vi får möta HV 12 gånger, och MoDo 10? Då blir det slutspel utan problem.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
grymt kul att se Mora idag! vi var bättre än Hv och lätt värda 3 poäng blev dock onödigt spännande mot slutet men ja det är ju Mora vi pratar om :p

Lasse är grym! Stabil och med några fina räddningar! Hoppas verkligen han får stå mot Luleå igen och att han får stå så länge han är het nu!

Basse dominant som vanligt! och måste även säga att jag har klagat rätt mycket på Kurvinen men idag var han riktigt riktigt bra!

Men asså Lindström och Bogg...där har vi ett stort problem Mr Mora känner jag verkligen inte igen och Lindström är lika duktig som vanligt och vi alla vet ju vad det betyder. Asså den mannen har inte många rätt.

Vi spelade bra försvar och skapade även mer framåt än vad vi brukar göra såg stabilt ut idag!

Så att Arved tog fram sågen efter Brynäs var nog inte helt fel eller vad säger ni Arvedgnällare? :) Mora kämpade som ett lag idag och spelade ett enkelt spel antagligen som Arved vill ha det!

Tack Mora det här behövde vi!
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Måste även säga att domaren var fruktansvärt dålig idag.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
PappaKeno:
Dålig? Ett jä-la skämt.
Får dom som dom vill så kommer det att bli böter och straff om man kritiserar domherrarna. Jag bara frågar mig om dom är några heliga kor. Inom kort kommer spelarfacket att förbjuda tränarna att offentligt kritisera spelare som är medlemmar i facket, offentlig kritik innebär böter till spelarfacket.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
PappaKeno: Jag tycker att Arvedson har dåliga ledarskapsegenskaper oavsett om vi vunnit eller förlorat.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Bloggar-Nyström har varit i USA och käkat popcorn och sett hockey. Pausunderhållning i form av hockeyspelare i Sumodräkter och presenter upp på läktaren håller publiken glad.
OK, bara att brainstorma vad vi kan hitta på i FMMA alltså för att väcka publikintresset i väntan på en publikfriande hockey.

- Istrav i pausen!!!! ;-D
Kommentera

Sv: MIK - HV71
"vi var bättre än Hv och lätt värda 3 poäng"

vilken match var du på egentligen?

jag är rätt blåögd, men idag var det inge snack om saken. hv var det bättre laget.

vi ska vara extremt glada att vi fick med oss 3p för vi förtjänade det inte.. iofs kan man se det som en senare utbetalning av pinnarna vi borde fått mot ssk och brynäs.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
immelmann: Vilka sura miner det var här då! HV var inte ens i närheten av att vinna. Det krävdes att visst de var dubbelt så många på isen för att få lite "spänning" i slutet matchen. Visst, jag håller med om att Bogg bär ansvaret för att det blev onödigt jämt mot slutet - men ta inte ifrån de övriga spelarna att det gjorde en otroligt bra match idag.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
horcoff: Nämen sluta nu att hacka på Boggen. Han kommer mer och mer in i matchen. Däremot tycker jag att man kan kräva mer av en landslagsback #23 än att lägga enkel puckut i sista! Det gör det svårt för laget.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Metal Guru: Kurvinen är oftast bra på det som ingen ser!
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Tången: Det gör han säkert, men jag tyckte det var en dum utvisning av en Kapten som borde gå före med gott omdöme.
Skogs utvisning var inte dum utan oturlig ;-)
Kommentera

Sv: MIK - HV71
horcoff: Bara taskigt bollsinne eller tidsnöd. Välj själv.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Boggens utvisning var onödig Lindström hade ju koll på situation, Skogs var ju ... Ja jag vet inte vad man ska säga. Var väl inte Skogs bästa dag över huvudtaget skulle jag vilja säga.

Förövrigt tycker jag att #9 har varit bra på sistone. Hade några bra anfall och idag var även ner i egen zon och bröt riktigt fint någon gång.

Kul att #78 verkar ha fått lite själv förtroende och att publiken verkar ha slutat bua åt honom.

Vad hände med Pierre? Skadad/sjuk eller bänkad?
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Teg: Pierre fick tydligen ett skridskosnitt på skinkan enligt PPV. Därav chansen för Ceder vilken han tog väl hand om. Låt småpojkarna få en rejäl chans !
Kommentera

Sv: MIK - HV71
immelmann: Svammelman har talat igen...

Vi hade en målvakt som storspelade och en bra målvakt vinner matcher..
Jag tyckte hv var skit bra
I spel 5 mot 3....
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Arvedsson är skit, Boggen är skit, Lindström är skit, Skogs är skit... Vad hände med segerglädjen?
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Pirre fick ju sy 40 stygn i skinkan...blir nog borta ett tag men Cedergren var ju hyfsad iaf slarva lite men var stabil.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Mike Skinner: Här är den: Yes! Yes! Yes! Vi vann!!!!
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Tången:

That's what I'm talking about! :)
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Intressant för övrigt det här med journalistik. Säga vad man vill om oss amatörtyckare här i boken, men vi brukar ju som regel hålla oss till en åsikt iallafall per månad va?

Samma lysande stjärna som påstod att Mora (och Brynäs) är de tråkigaste lagen i elitserien i onsdags vill idag gärna se den fortsatta såkallade serielunken för att den är så rolig! Visserligen får sig Brynäs ännu en känga, men Mora är helt plötsligt roliga igen... Fantastiskt!


... och såklart, läsarkommentar från hockeysverige.se : "fan vilken tråkig match, sämsta matchen för säsongen för hv."
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Tången: Färska tankar från gårdagen på bloggen...
Kommentera

Sv: MIK - HV71
PappaKeno: Jag gick från arenan igår samtidigt som spelarna åkte hem. Grabbarna skämtade friskt om att "Pierre har fått tre skinkor", så snittet i ändalykten var tydligen rätt djupt. Såg bilden från Pierres mobilkamera på lunchen idag och det såg inte så snyggt ut, men karln hävdade att allt kändes bra och han gick faktiskt hem för egen maskin, trots decimeterlångt snitt i rumpan.

Han hade satt sig på en skridsko i nåt tumult under matchen. Vet inte hur länge han blir borta, men han såg pigg ut.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Mr Walker: Hörde Don Simons på lunchen i arenan.

Don: Men Pierre, du sitter ju i alla fall!
Pierre: På halva aschlet ja.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Skämt åsido. När en normal dödlig måste sys så brukar man väl plocka stygnen efter ca 2 veckor har jag för mig. Skulle inte tro att man vill spela och chansa på att det går upp tidigare än så.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Stigsson:
Såret måste läka innan man plockar bort några stygn.
Framför allt om snittet är i en muskel, som kan tänkas arbeta.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Metal Guru: Ska vi då gissa att han blir borta minst de fyra matcher som återstår fram till landskampsuppehållet, 1, 4, 6, 8 december och att han med lite tur kan vara tillbaka till nystarten den 18 dec.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Stigsson:
Får hoppas inte stygnen går upp när han skiter.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
Ola: Är det någon här som hejar på Malmö? Måste kolla hur det går för Bruun.
Kommentera

Sv: MIK - HV71
horcoff: Jag hejar på Malmö.....ikväll.
Kommentera

« · 946432