Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MIK-Modo

« · 842584 Till forumet


Sv: MIK-Modo
Kråkbergsanton: Enligt Spolander spelar Brendl från start.

----klipp----
- Hoppas vi kan få bättre fart på honom mot MODO, säger "Affe" innan han avslutar:
- Vaknar den mannen på rätt sida kan han avgöra vilken match som helst.
----klipp----
Kommentera

Sv: MIK-Modo
Kråkbergsanton: Det har sannolikt varit turbulens i laget sedan matchen mot Djurgården och nu behövs det verkligen spelare som kan kriga till sig en vinst. Sätt in Huml i Basse-kjedjan som är en krigare istället.
Kommentera

Sv: MIK-Modo
Kråkbergsanton: Absolut!
Kommentera

Sv: MIK-Modo
horcoff: Vad sägs om att bänka Brendl efter den dåliga matchen senast?
Kommentera

Sv: MIK-Modo
Forever MIK: Modo har inte spelat skönspel sen 29/12, men jag sitter och tjurhåller tummarna att tre-fyra pass i rad ska gå fram iaf. ;)
Kommentera

Sv: MIK-Modo
Forever MIK: Ja, förhoppningsvis så svimmar jag inte om jag sitter.
Kommentera

Sv: MIK-Modo
shinzawai:
Förväntar mig inget skönspel. För min skull får det bli en riktig grismatch bara vi bärgar poäng. Skönspelet får ni väl ta i slutspelet.
Kommentera

Sv: MIK-Modo
Må bäste Modo vinna ikväll, hoppas båda lagen bjuder upp till dans så man slipper de extrema skitmatcher det varit vid tidigare möten i vinter.
Kommentera

Sv: MIK-Modo
horcoff:
Mindre nervöst på sittplats?
Kommentera

Sv: MIK-Modo
Step:
Visst, flest mål vinner.
Hoppas bara att känslan är rätt, att det blir vinst till MIK i en målsnål match.
Nervpirrande, så nu får det bli sittplats ikväll
Kommentera

Sv: MIK-Modo
Gör man bara ett mål ska man inte räkna med att vinna en hockeymatch.
Oavsett vad man tycker om Rodbjer i synnerhet, och domare i allmänhet. Hade det stått 4-0 när sitiuationen med den omdiskuterade utvisningen kom, hade ingen jäkel brytt sig.
Det lag som gör flest mål vinner.
Kommentera

Sv: MIK-Modo
Jag tycker elitserie klubbarna ska öppna sina plånböcker å hjälpa till å betala så vi får riktiga proffs domare i sverige och satsa pengar i en riktig domar skola så dom blir riktigt utbildade.

Börjar ta mig fan gå för långt vi har fan högst 4-5 domare i sverige som har kvalitet OCH Igen av dom hade platsat i nhl!!
Kommentera

Sv: MIK-Modo
Sluter sig cirkeln nu?
Kung Harald kan nu spela tillbaka det lag som han tog upp i ES
(står att läsa i pappers MT)
Huva, vilken kväll det kommer att bli, hoppas vid min gud att det är klart ikväll, tyvärr så tror jag att vi får lida helvetets kval.
Kommentera

Sv: MIK-Modo
Kvällens Domare;
HD Sören Persson, Lidköping
LM Fredrik Ulriksson, Örebro
LM Conny Fredriksson, Karlstad
Kommentera

Sv: MIK-Modo
Gidde:
Jepp - jag skrev att Canal+ sänder på Säsongskortet. Det innebär alltså att du måste ha ett abonnemang på Säsongskortet eller alternativt köpa matchen på ppv. Annars blir det långnäsa, precis som du säger.
Frölunda-Luleå, däremot, går på "vanliga" Canal+. Varför man nu skulle föredra den matchen ;-)
Kommentera

Sv: MIK-Modo
insu:

Glömde tipset.

Jag tror som shinzawai, hemmavinst för båda lagen i dubbelmötet. Undrar om det räcker till SS för er då?

Vore kul tycker jag! :)
Kommentera

Sv: MIK-Modo
insu:

Attans att jag är borta i morgon kväll.

Ett litet förtydligande bara, som togs upp i SAIK-boken igår.

Säsongskortet (PPV) är inte samma sak som att Canal+ sänder, däremot är det dom som producerar sändningen.

Om man tror att C+ sänder, så kanske en stackars tittare som sitter med en Boxer-mottagare kommer att sitta besviken framför TVn imorgon kväll...

Heja MoDO! :)
Kommentera

Sv: MIK-Modo
insu: Deal!
Kommentera

Sv: MIK-Modo
shinzawai:
Ett inte alltför vågat tips i dubbelmötet är tre poäng till vardera läger. Ett MIK som slåss för sin existens mot ett Modo som vässar formen för slutspelet - luktar hemmasegrar, tycker jag.
Kommentera

Sv: MIK-Modo
insu: Bra, då kan du få se när Modo kissar med den stora strålen på er. ;) Skämt åsido, tror det för en gångs skull kan bli bra hockey mellan lagen, det har vi inte blivit bortskämda med tidigare under säsongen, huvva.
Kommentera

MIK-Modo
Startar en ny tråd med länk till Canal+. Nu är det bekräftat: de sänder onsdagsmatchen på säsongskortet.
Kommentera

« · 842584