Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MIK-saik

« · 990072 · » Till forumet


Sv: MIK-saik
Metal Guru:
Först och främst skall vi klara av kvällens hinder.
Vilken mer match är det som går kvällstid?
Kommentera

Sv: MIK-saik
Bukefalos:
Både Sperrle och Korhonen vet vi ju var vi har, liksom.
Och Brynäs backar vet precis samma sak.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Bukefalos:
Å första sidan, om grabben får en hyfsad start, så kan det bli en hemsk lördag, för oss och Luleå.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Metal Guru:
Å andra sidan, om grabben får en taskig start, så kan det bli en hemsk lördag, för honom och Brynäs.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Forever MIK:
Det jävliga är att det faktiskt kan få igång Brynäs att sätta en bättre målis mellan stolparna än Sperrle/Korhonen.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Desperation hos en av bottenkolegorna? Kan inte bli sämre för dom i det läget dom är i
Kommentera

Sv: MIK-saik
insu: Ja tekningsstatistiken i den matchen var riktigt "chockartad" som man skriver i pressen. Jag har ändå för mig att vi brukar förlora teken i de flesta matcherna. Jag kan dock ha fel då minnet sviker en mer och mer ju äldre man blir. Har vi någon match snart? ;)
Kommentera

Sv: MIK-saik
Är vi verkligen så dåliga på att teka? Jag har fått känslan av att vi vinner tekningarna i de flesta matcherna. Mot Frölunda vann vi t.ex. med 45-22 eller något sådant.
Men det finns säkert statistik någonstans, både på lag- och individnivå. Micke Simons, till exempel, tror jag har bra siffror. Men jag kan ha fel.
Kommentera

Sv: MIK-saik
titran: Skulle tro att Granis blir ännu sämre på att teka om han inte hade klubban i behåll .
Kommentera

Sv: MIK-saik
Steff: sämst i tekningar...varför hugger inte kari av klubban för johnatahmdå?
Kommentera

Sv: MIK-saik
Tången: Håller med att PP är bedrövligt,men är vi verkligen så dåliga på tekningar????...Jag tycker inte det......Granis är sämst i tekningar
Kommentera

Sv: MIK-saik
Tången: du snuddar vid namnet på MIK näste sportchef...bekräfta det nu,så är du först
Kommentera

Sv: MIK-saik
Steff: Självklart är det så. Men det är så enkelt att öva in nån variant men det verkar man glömt bort i några år! Ställde t.om frågan till Spolander i radion för ett par år sen och ja visst hade man några varianter påstod den lögnaren. Nej PP och tekningar är sådant som det inte tränas på trots att det är de viktigaste bitarna i dagens ishockey!
Kommentera

Sv: MIK-saik
Tången: Huvudsaken pucken letar sig in i mål så får det se ut hur det vill :)
Kommentera

Sv: MIK-saik
insu: Ja det är märkligt, men jag tror att ni är fler än jag som ser dessa soloåkningar eller puckinkastningar på ren måfå som sker när vi spelar PP. Inga enkla spellinjer hur man forcerar ett minimerat försvar. Men OK Tycker ni att det spelet är OK så får jag väl ta och besöka min lokale optiker.
Kommentera

Sv: MIK-saik
insu: Emelanåt så spelar vi jäkligt bra å snyggt i PP......vet inte hur det kan bli så ibland :)
Kommentera

Sv: MIK-saik
Tången:
Det märkliga är att vi på något vis ofta lyckas göra mål i PP lik förbannat. Vi ligger sist i elitserien men tia i PP-tabellen. Så rent statistiskt är vi bättre i PP än generellt - trots att vi ibland inte ens lyckas ta oss in i zon.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Sören Persson är domare mot Skellefteå
Kommentera

Sv: MIK-saik
Tången: Vi gjorde ju 3 st PP mål mot Frölunda :)
Kommentera

Sv: MIK-saik
Steff: Du, det här har jag ältat år efter år sedan Patrik Ross försvann. Vi har ju inte ens några enkla varianter för att leverera trissan från zon A till zon C! Det är ju skrattretande att se dessa heltidsproffs sakna strategi för att erövra fiendeland. Vad är tränare till för? Hade man lagt ner lite energi på detta viktiga tema och även tagit domarhjälp vid träningarna och kört lite tekningsteknik så är jag övertygad om att vi hade haft några poäng till.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Tången: Helt riktigt.....å sedan måste vi förbättra vårat PP avsevärt..
Kommentera

Sv: MIK-saik
horcoff: Vi kommer att vinna alla hemmamatcher som är kvar...men vi måste förbättra bortaspelet så fixar vi detta.....tycker "pitten" börjar spela som förra året nu....å det kommer att räcka långt..
Kommentera

Sv: MIK-saik
Steff: Ja de andras ( Lule och Brynäs) målvakter verkar ju lite som HejconBejcon:-) Jag tror att Pitten kommer att stå i resterande matcher, dels därför att han helt enkelt är bäst när han är frisk, men också p.g.a hans rutin, rutin, förmåga att "stänga båset", revanschvilja mm. Hoppas att Kari har samma tankar.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Stigsson:
Den är ruggit bra och "lagom" elak , sånna banderoller är riktigt roliga .
Kommentera

Sv: MIK-saik
horcoff: oki , då tror jag också det då, hur går det nästa säsong tror du?
Kommentera

Sv: MIK-saik
Steff: De tror vi visst på och sedan blir det vinst mot SAIK.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Tror att vi undviker kvalserien tack vare vi har dom bästa målvakterna av dom 3 bottenlagen som ligger där just nu....Vad tror ni andra????FORZA MORA
Kommentera

Sv: MIK-saik
titran: Mera Kenneth i MIK
Kommentera

Sv: MIK-saik
horcoff: tjaa...han är för vek, det motsägs av att 78 lirar,och att 77 inte lirar alls...nä jag fattar inte heller,kanske är det så enkelt att dom helt enkel inte platsar, vilket vi suportrar sagt hela säsongen.DOCK inte om Bergqvist även kallad Landslags Kenneth.
Kommentera

Sv: MIK-saik
horcoff: Det verkar bara vara jag och du som vill ha in Bacon i laget. De säger att han är en kärring i närkamperna, men har man feeling i händerna och huvet på skaft så behöver man inte ge sig in i några neanderthalarstrider utan kan leverera ändå! Tycker att han varit en injektion varje match han fått spela och injektioner är väl vad vi behöver i vårt utsatta läge?
Kommentera

Sv: MIK-saik
zeb: Fattar fortfarande inte varför Bergqvist inte får spela ??
Kari vill ha folk på mål som snappar upp puckar och det skulle väl Bergqvist vara bra på.
Det finns allt för många otekniska spelare i MIK, men det kanske ska vara så?
Kommentera

Sv: MIK-saik
Stigsson: har för mej att jag sett det i ett collage, sluta älta, vi ska till slutspel, håkan smångs, var det även lelle?, samt ross lupachuk,?
Kommentera

Sv: MIK-saik
titran: Jo det fanns ett men jag har ingen aning om jag har någon kopia kvar av den.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Stigsson: finns det inte kort på banderollen?
Kommentera

Sv: MIK-saik
Forever MIK: Har du aldrig sett mig på rören? Jag är en gudabenådad skridskoåkare om jag bara behöver svänga åt vänster (eller var det höger?), well nåt håll var det.
Kommentera

Sv: MIK-saik
titran: dvs han sa att han inte sett den!
hur många kvadrat var den, 20?
Kommentera

Sv: MIK-saik
Stigsson:
Kom du på den genom dig själv?
Tät som fan men kan inte åka skridskor? :-)))
Kommentera

Sv: MIK-saik
Stigsson: Ross åkte ett varv,sen kikade han mest på entre sidan, men den sved som faan, han kommenterade juh den i mt t.o.m.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Alisandali: Jag har copyright på den, svar ja.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Stigsson: Är det du som är författaren bakom den meningen ??
Kommentera

Sv: MIK-saik
Metal Guru: "Hope the money is good, because the hockey sucks"

Den där är jag fortfarande rätt stolt över :-)
Kommentera

Sv: MIK-saik
SIVASN: som jag tidigare skrev"det jag tänker på är lördagsmatch, öltält, matchstart18:30. Med det hat som riktats mot MIK från Hockeykultur tidigare" ett förfluget ord från vem som helst i öltältet och någon reagerar,
det finns alltid någon som ska göra sig rolig.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Knegare:
SAIK-MIK har jag inte sett sedan hedenhös, så där vet jag inte i detalj hur det brukar bli, men traditionellt är det ytterst sällan MIK hamnar i bråk, och då är vanligtvis Leksand inblandat på något vänster.

ALLT våld i vilken form som helst mellan supportrar finns inte i min bok.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Knegare:
Det är ganska sällan det blir bråk i Smidjegrav (som en del av oss fortfarande kallar ishallen), åtminstone sedan vi slutade spela i samma division som Hammarby och Leksand ;-)
Kommentera

Sv: MIK-saik
Knegare:
Det har varit få incidenser hos oss, de som varit har mig veteligen inte några saikare varit inblandade i. Någon linköpings supporter? senast hade ätit dunderhonung och kännde sig oövervinnlig. Sedan har vi gästats av några fina pojkar från karlstad, för övrigt har det mest varit munhugg genom ramsor från klackarna och då harmlösa sådana.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Metal Guru: Har inte varit å sett hockey hos er nånsin...men brukar det vara/bli tjaffs mellan de våra på läktarn?

Faktum är att jag tar D-E-F-F-I-N-I-T-I-V-T avstånd från idiotgrejjor från mina supporterkollegor...går jag på hockey så är jag där för att se dom som lirar på isen å ödslar inte energi på motståndar supportrarna...eeeeh...well...det skulle ju kunna vara mot länskollegorna då...men det är ju nedärvt i generna numera...
Kommentera

Sv: MIK-saik
SIVASN:
Ingenting ska hända - och ingenting FÅR hända vad gäller det som hänt.
En tyst minut är precis vad som räcker.

Nu släpper vi den här tråkiga biten, vi kan ändå inte göra någonting ogjort i sakfrågan.
Kommentera

Sv: MIK-saik
titran: Att du ens tänker tanken varför?
Kommentera

Sv: MIK-saik
Metal Guru: Förstår inte hur ni kan blandaihop Hockey med denna DJÄVULS påhopp på Rose-Marie,hoppas därimot att det hålls en tyst minut för henne!!!!
Kommentera

Sv: MIK-saik
Knegare: Ja det gäller båda lagen, det jag tänker på är lördagsmatch, öltält, matchstart18:30. Med det hat som riktats mot MIK från Hockeykultur tidigare, känns det som om det skulle bli något tjafs så skulle det vara på den nivån.Samtidigt så ska inte vi dra igång nån hatramsa heller angående det som hänt,
Kommentera

« · 990072 · »