Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Modo - Mora 23/1

823050 · » Till forumet


Sv: Modo - Mora 23/1
Ja # 10 var ju med igen såg man på reprisen och även vid åtminstone ett av målen, när skall man fatta att det gåt lika bra med #70 om inte ännu bättre...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Stigsson:

Okidoki!

Tyckte det var lite mystiskt :)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Gidde: Han både pratar och förstår svenska men när det blir tal om officiella intervjuer så gör han dom helst på engelska eftersom det är det som han är mer van vid och behärskar bäst.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Anders i Budum:

Japp, jag blev mycket förvånad, för igår hade egentligen båda lagen något att spela för, men inget av lagen var på tå...

En annan fråga:

Är inte Eric Johansson svensk/amerikan (eller hur det nu var?)
Men pratar han inte svenska?

Blev lite förvånad när han pratade engelska i intervjun, jag har hela tiden trott att han pratar svenska...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Gidde: Ingen vilja. Suck å fy fan.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
henrikj: De har förlorat nästan alla måstematcher sedan November. Vi får vänta till Lördag om det blir förlust då och se om det händer något.
Vad är det som sker ? Är de i ledningen alldeles oförmögna att se vad så många i övriga hockey-Sverige ser och som skett ?
Jag har aldrig varit så mycket för tränarbyten, men har varit det under en längre tid nu.
Man kan inte byta ut ett helt lag, och byt ut andratränarna åtminstone för att komma förberedda till kvalserien om det skulle gå så och skapa en förändring, annars blir det lika jäkligt där. Både DIF ock SAIK är starka nog för att inte vika ner sig.
Och att ett "sargat" Mora skulle bli så mycket bättre nu i slutskedet än de varit under säsongen tidigare har jag väldigt svårt att se utan någon förändring.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Några kommentarer efter att ha sett matchen live:

- Brendl körde långa byten, hade inget driv och låg bara och fiskade på MoDos blå linje hela tiden. Gled dessutom när han skulle byta, och såg inte alls glad och nöjd ut. Höll på att veva av klubben mot sargen när han missade ett av de 3 (?) lägen han hade.
- Bastiansen kämpar och sliter, en av de klart bästa i Mora.
- Nilsson också spelglad, har ju en hel del feeling i kroppen.
- Bergqvist slarvade några gånger i egen zon och spelade fel så att MoDo kunde vända vid blålinjen, livsfarligt.
- Granström var en ful jäkel, som mest åkte omkring och smällde på.
- Inga linjer i Moras spel, kom inte i ett vettigt anfall, trots att detta nog var MoDos bottennapp denna säsong. Dessutom föll fyra spelare bort för MoDo strax före och under matchen, bland annat två tredjedelar av den så framgångsrika förstakedjan.
- Moras PP-spel var precis lika krampaktigt som MoDos varit hela säsongen. Tror inte dom fick iväg ett enda skott på mål i sitt 5-3 läge.

Hoppas det vänder för er, men det såg inte lovande ut idag, det var liksom ingen vilja, vilket ju är underligt känns det som...

Tack för matchen! ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
zeb: Mora verkar ha väldig otur i matchen, har inte varit nå
roligt i år det är nog dags att avprogrammera sitt ishockeyintresse.
För övrigt så skiter jag i att per åke har gjort 25 mål , är det något att ta upp på miks hemsida?
Önskar er alla mik fans en så trevlig fortsättning på veckan som det går.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
horcoff: Ja, eller åtminstone efter förlusten mot Malmö nu för någon vecka sedan. Nu har man nästan gett upp hoppet om någon förändring.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
henrikj: De skulle gjorts i slutet på November.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
zeb: Nej jag är väldigt orolig för det jag med. Tyvärr börjar det bli försent för att göra något åt tränarteamet. Det borde redan ha hänt någonting där isåfall. Att göra som Leksand och byta tränare alldeles i slutet på säsongen tror jag inte på.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
henrikj: Det är otroligt att man inte gör nånting utan låter det rulla på bara ,det här laget klarar inte något kval med samma herrar vid rodret
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Det blev inget stopp på norrmannen. Man lyckades inte få hål på Krizan. Pitkimäki fick väldigt svårt att spika igen från bänken.

Jahapp, nu är väl allt annat än kvalseriespel en stor sensation...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Nu övergår vi till match-chatten på mik.se.

Följ länken i faktarutan här ovan.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Dino: Ja men han har ju i alla fall Elomo med sig idag.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Stigsson: Och Huml är tillbaka med Granis...... Hmm
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1

Kvällens lag. Rämö står. B-B-B kedjan är återförenad.

101Pierre JohnssonLD0000000:00
121Jarno KultanenRD0000000:00
271Eric BeaudoinLW0000000:00
111Anders BastiansenCE0000000:00
281Pavel BrendlRW0000000:00
422Mikko KurvinenLD0000000:00
442Miroslav BlatakRD0000000:00
142Eric JohanssonLW0000000:00
92Håkan BoggCE0000000:00
412Kenneth BergqvistRW0000000:00
223Tero MäättäLD0000000:00
333Antti BruunRD0000000:00
433Anders NilssonLW0000000:00
783Mikael SimonsCE0000000:00
773Martin JanssonRW0000000:00
724Daniel WessnerLD0000000:00
154Ryan JardineRD0000000:00
494Teemu ElomoLW0000000:00
314Jonathan GranströmCE0000000:00
364Ivan HumlRW0000000:00

Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Huge: Patrik Sjöberg i matchserien mellan gunstligarna i Frölunda och bestarna i Linköping:-)

Det var nog även Tomy Mårtensson som åkte på en och annan verbal dänga däribland det som du angav men jag gillar även "Res dig kyckling". Haha. Så underbart vackert sagt till en spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Dragan 2k: Hade inte nån av domarna mikrofon vid någon C+ match tidigare i vinter eller var det bara kamera på hjälmen?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Dragan 2k: Kommer inte ihåg riktigt vem det var, men domaren hade väl sagt ngt i stil med "Fan vad dålig du är" eller nåt sånt till en spelare som hade klagat lite väl mkt och högljutt.
Skulle du verkligen vilja veta vad dom säger?
Ok då, gärna det men då måste barnen ha gått och lagt sig först.. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Huge: Haha. Är Det Linköping från ifjol som hägrar - eller har i alla fall för mig att det var ifjol. Underhållande det också må jag säga.

Lite off topic här men nog hade det varit kul att ha en dold mikrofon och lyssna av vad som sägs mellan domare och spelare och inte minst mellan spelare och spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Dragan 2k: Det roliga är ju att när domaren ngn gång (hände väl för ett tag sen) ger tillbaka med ungefär samma mynt så börjar den utsatta proffsprimadonnan till spelare att gråta ut i pressen.
Så man kan ju undra vem som är den största mesen i sammanhanget...
:-)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Anders i Budum: Hehe. På tal om hockeydomarproffs så skrattar jag fortfarande då och då när jag tänker på HV:s Petraseks drypande och hånfulla replik  "Bra!! Proffset" till Thomas Andersson.

Så elakt, hånfullt och bitande. Underbart.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Anders i Budum: Alltid : P
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
mattias - 74: Ja, Vinnerborg är en utav de bättre domarna, så i kväll ska vi då inte skylla på en dålig domare vid eventuell förlust...tror jag..*L*
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
Stigsson:

en proffsdomare! Då skall ni väl kunna vinna en match ??
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
HD Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM Erik Åström, Umeå
LM Per Sondell. Örnsköldsvik
Kommentera

Sv: Modo - Mora 23/1
henrikj: Ja du, vad säger man.. Alla macher är nu mer måste matcher, och som jag ser det kommer kvalet allt närmre, eftersom vi inte har någon som helst tur med de andra lagens resultat heller. Skellefteå verkar inte komma in i nån svacka och dom har snart poäng så kvalet är i stort sett säkrat för dem. Lika så Djurgården har fått fart på grillorna och även dom har snart poäng så det räcker.

Det enda som återstår är Frölunda. Dom ligger vi närmast i tabellen och som jag ser det nu är dom de enda laget som kan hamna under strecket i stället för MIK. Den bistra sanningen. Eller..?
Kommentera

Modo - Mora 23/1
Dags att börja ladda batterierna för en ny match. Med tanke på hur övriga bottenkollegor plockar poäng så vill det till att även MIK börjar göra det. En seger är nästan ett måste imorgon. Lättare matcher än Modo borta finns ju, men får man bara stopp på Skröder och hittar någon lucka bakom Krizan samtidigt som Pitkimäki spikar igen så kanske, kanske det kan gå vägen. :)

Mycket märkligt att man väljer att lämna Danielsson hemma när han varit riktigt bra i två matcher. Det är så jäkla trist att de inte vågar satsa rejält på de yngre förmågorna. Härligt dock att Nilsson är tillbaka. Hoppas han kommer igång snabbt bara efter sin skada.
Kommentera

823050 · »