Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora-Hammarby 14/8

563951 · » Till forumet


Sv: Mora-Hammarby 14/8
Anders i Budum: Vi ÄR en av de redan.........
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Dino: ..det låter för bra för att vara sant! Blir vi en av de fyra drakarna?
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Db_04: ..nä..han är då inte någon bomb..snarare en blöt kinapuff..:)
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
insu: Jo det är jag fullt medveten om ....Brunico heter klubben!

förövrigt röstade ja på fantommålvakten Vehanen :P
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
MrAce:

Ja ja, absolut.
Jag har jobbat som försäljare av rengörings medel förut, och då fick jag utbildning på utbildning så att jag skulle kunna lura på en kund mina skitiga gammla använda strumpor och få denne att tro att han/hon gjort världens klipp;)))
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Db_04:
Han sade att han spelar i Italien i höst (jag råkade hamna bredvid honom).
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
mr big:

Nej vissa har väl förmågan att kunna sälja sand i Sahara också..
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Db_04:

Jag fick 1600:- för min så helt omöjligt är det inte..
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
MrAce: hade de vart en äkta hade ja nog kunnat förstå han lite för de va väll ungefär den summa som dom såldes för :) men de där va ju en replica som kosta han ca 600 med trycket på :)
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Db_04:

Haha, 3500:-
Får hoppas att personen i fråga inte köpte den för samma pris som han säljer den för ; )
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
MrAce: de kan ja då hålla me att de skulle bli en bomb....


hehe är nån tomte som tror att han ska kunna få 3500 för en mora replica med autografer :) lite väl å ta i.
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Db_04:

Måste antagligen vara det sist nämnda ;D
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Stigsson: antagligen kollade väll han på brorsan ? eller så är han er BOMB :P
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Dino: Jag fick också lite Skrbek känsla när jag såg killen. Men det finns bara en Andreas Lilja!
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Stigsson: Jag tyckte det såg ut som om vi fått Lilja och Skrbek i samma person, nu när vi fått in Tribuntsovs i laget....... Kul att se!
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
En fråga hängar fortfarande i luften efter gårdagen. Vad gjorde Niklas Eriksson i hallen?
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Stigsson: Tack för rapport!
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Kul sida, lite lustigt dock att man fortfarande kan rösta på Mora-Hammarby
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
PixelZorba: Nej, nej nej #43 var civil och strosade runt i arenan......
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Wengi: Blandade ihop honom med en annan.. sorry..
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
PixelZorba: #43 va inte med.. va du på matchen? vakna nu
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
rbn: A Nilsson va med..
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
rbn: är han frisk nu???
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
A Nilsson var ju inte heller med.
Tyckte det var kul att se Jakobs, han tog verkligen för sig.
Hoppas Granström, Gudmundsson och Jakobs stannar nu då..
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
zeb: ja sa att dom ja har pratat me sa att mora var överlägsna men att Vehanen gav bort dom 2 bajen målen..... + nåra i bajen fans som va där säger att bajen inte är nåvidare samspelata + att dom inte har full trupp än men de är ju inge att skylla på
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Db_04: var du där?????
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Stigsson: han hade feber
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Stigsson: Sägs att Vehanen gav bort dom 2 målen. Det är väldigt svårt att dra slutsatser av den matchen men överlägsna ska mora ha varit mot ett bajen som liksom många andra lag inte har full trupp än....Bajen fick dessutom stryk mot Div 1 Laget Huddinge i premiären
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Stigsson: jag tror både han och Bacon vilade och kommer spela mot hv.. då kommer nog 2-3-4st andra stå över.. har fått det för mig..
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Enligt tidningsartiklar tidigare idag skulle Eric Johansson varit med i kvällens match men jag såg honom inte ens ombytt på uppvärmningen. Någon som vet varför han inte spelade?
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Anders i Budum: 15-2 var väl att ta i men visst var Bajen med hyfsat i alla fall i halva matchen. Man fick dock en hel del farliga kontringar som var vassa. Vehanen kändes lite osäker men det var en svår match också med långa pauser mellan skotten.

Backarna var hyfsade men inte mer. Vi rullade på sju backar så det gick inte att se några speciella backpar. Kunde dock konstatera att Tribuntsovs och Smrek bildade par när det blev boxplay och gjorde det med betyg godkännt. Två stora starka killar som kommer bli nyttiga för laget.

Framåt gillade jag kedjan med Elomo, Bogg och Tuokko. Elomo var matchens stora målsumpare som hade 4-5 klara lägen under de två första perioderna utan att kunna sätta dit den, men han ska ha heder för att chanserna skapades och att han verkar ha sinnet att var på rätt plats. Tuokko blev en publikfavorit redan under första matchen med sin intensitet och vilja att hela tiden jobba fram chanser för laget.

Westerling, Granström och Jakobs jobbade och slet hela matchen. Det syntes tydligt att dessa fjunisar hade bestämt sig för att visa Harri att dom vill vara med även efter försäsongen.

Jansson-Sandberg-Kerman och Eriksson-Fabus-Gudmundsson var anonymare. Fabus verkar dock vara en mycket bra hockeyspelare som kom in i matchen mer och mer ju längre tid som gick. I början var han osynlig men spelade ändå 1+1.

Målskyttar: Fabus, Bergström, Granström och Tuokko.
Skott: 49-23

Det var spel RUNT ett mål inte mot ett mål. Skärpan vid avsluten hoppas jag kommer senare.
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Falken: Vehanen
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Vem stod i mål för MIK då?
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Db_04: Klintan stog. Enligt trovärdig källa var han suverän i målet. Utan honom hade Mora vunnit med 15 - 2.
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
MrAce: vare Klintan som stog för bajen ? Bajens mål bör vart ganska bra me tanke på skottstatistiken....49-23 .....+ ett par powerplay
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Danne_l: 4-2
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
MrAce:

Men, va blev det i matchen då?
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
MrAce: jajaman...svårt att bedömma matchen...hammarby spelade grishockeyn och det brukar vara svårt att spela mot allsvenska lag...de backar hem hela tiden och kontrar
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
LEKSING1977:

Vad snabb du var hem till Leksand då..
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
rbn: jag tycker att båda bajen målen varmålvakt tavla
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Fan rolig match, finnarna såg ju vassa ut..
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
GävleLasse: vem vet !
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
GävleLasse: vadå i år..?!...det har vi väl alltid gjort..:P
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Db_04: "vilket tyder på att Brajen är att räkna med i år!"

Är det så Mora skall finansiera sin verksamhet *L*
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Metal Guru: Den som har den använder ju den bara för pajkastning....mot motståndare & familjen simons
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Db_04:
du menar den där nya sidan med mik-relaterat innehåll..?

jaja, den har i varje fall slutat att bara innehålla omröstningar och tävlingar, så DET får vi väl anse att vara ett fall framåt.


jag förstår dock fortfarande inte anspelningarna på 'blogg'. den skulle lika gärna kunna kalla sig 'rymdhöna' - båda är i samma härad.
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Den sk morabloggen är ju pinsam.... läs bara de senaste
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Db_04:

:-))
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
PixelZorba: ne men om du vill se Borlänge mot Leksands A-Jun i ställe så kostar de 20 spänn ;)
Kommentera

Sv: Mora-Hammarby 14/8
Är det någon som vet hur mycet det kostar?
Kommentera

563951 · »