horcoff: hehe...ja man skulle behövt vara med å sett lottningen!! Men leksingarna vill ju möta Mora för att kunna gå upp i ES. Hoppas att vi kan ge dom en riktig omgång :)
horcoff: Jag tror inte det är lottat. Att vi får börja mot de förmodligen två sämsta lagen, ser jag som en klar fördel. Och detta beror nog på att vi var elfte lag i ES.
Anders i Budum: Ja, visst är det konstigt! När hockeyslutspelet lottades, Anja vann en världscuptävling, Sandviken gick till Bandyfinal och Wissman tog VM-silver så säger de ingenting om att MIK fick stryk igår ;-)
mattias - 74: Jag tror att vi diskuterade matchen Leksand-Mora just nu. Ja, om inte Jan Simons sökt dispens om att få spela båda derbymatcherna i Leksand. Men jag tvivlar på det ;-)
Ola: "Att vi får börja mot de förmodligen två sämsta lagen, ser jag som en klar fördel. " skriver Du , Men titta efter i match programet. Vi får ju faktisk spela de fem fösta matcherna mot sämre motstånd... ;-)
mattias - 74: Det måste kännas skönt att inte behöva vara nervös då. Själv är jag inte lika övertygad att Leksand går upp, liksom jag inte är övertygad att Mora klarar sig kvar. Och det beror inte på att jag tvivlar på mitt lag, utan för jag vet att allt kan hända i en kvalserie. Något du tydligen inte håller med om.
mattias - 74: Well... det enda jag tror är att jag inte tror någonting. Törs inte ens spekulera. Det går att rangordna lagen, där jag definitivt skulle placera MIK bland de två främsta. Men i en kvalserie finns det så oerhört många andra faktorer som spelar in: lottningen, motivationen, dagsformen, turen, nerverna etc etc. Jag tror att målvaktsspelet kommer att få stor betydelse, och där kan det bli fågel eller fisk för både Mora och Leksand.
mattias - 74: Det som talar för Leksand är väl det jag skrev, att allt kan hända i en kvalserie. Men annars borde Mora och Brynäs återta sina platser i elitserien. Helt enkelt de två bästa lagen.
Därför att detta laget är tillräckligt bra för att fixa en ES plats. Lundström o co har lyckats bra med värvningarna samt att vi lyckats knyta till oss en spelare om Belfour som enligt mig och många andra går in i princip vilket ES lag som helst trots 42 år gammal. Dock vet jag inte vad Laget står i mötet med ES lag men vi har ju piskat rögle med 3 - 7 borta och även slagit Malmö borta samt att vi har slagit Mora i en träningsmatch innan serien så vi vet att vi kan slå de bästa lagen.
Jag tror och är övertygad om att vi går opp men jag har Brynäs som favoriter till att vinna Kvalserien.
mattias - 74: Tror nog Leksand skall fixa detta utan kanske större problem. Brynäs kommer nog få det svårt med både Mora och Malmö jagandes. Risken finns nog båda ES lagen åker ner.
mok: På pappret känns det som ett riktigt bra spelschema för Mora. Det kan vara en fördel att börja mot de sämsta lagen och det är definitivt en fördel att avsluta mot dem när de antagligen inte har något att spela för.
Nej, mattias - 74: men det kan faktiskt bli så att Leksand tar de tre första platserna, och med en tredjeplats i bagaget blir man inte uppflyttad. Tyvärr.
mok: nej, det var förut det. Orsaken till att de möttes var att det var så långt uppehåll mellan elitserien och kvalserien. Då bestod alltid första omgången av ett möte mellan elitserielagen, ett mellan de två som kom direkt från allsvenskan och ett mellan de lag som tog sig dit via play off. På så sätt hade lagen lika långa speluppehåll bakom sig när serien startade.
mok: Måste säga att det fattas något i ditt mellanmjölksliv, om du inte har brytt dig om kvalserien på några år. Att gå All-In med fru, hus, hund, barn och volvo är nyttigt för själen emellanåt, och rensar upp de mest trögbeckade system.
Metal Guru: Tycker man rensade ut det mesta under förra säsongen när man höll på att halka dit igen men eftersom man följt frölunda ett tag har man ju jaft hjärtat i halsgroppen många gånger när dom dansade upp och ner. Nu får man hjärtat i halsgroppen och ökad puls from imorgon då det blir slutspel.
Lycka till i KS! Håller tummarna för er att ni stannar kvar, vill ju åka upp till Mora och se hur Djurgården leker med er ;) ... eller står jag själv på fel sida av arenan? ;)
Dubbelmöte mot Leksand. Inkapslat mellan två Brynäsmatcher. Wow!