Ovanligt lite inlägg för att vara matchdag. Är ju inte vilken match som helst heller. Är alla lika nervösa? Har försökt att koppla bort dagens match men det är inte lätt.
Appropå vad det handlar om; "Hockey är en mental sport." - Det handlar om självförtroende och att sätta dit chanserna. Helt plötsligt när du får en så känner du dig bättre och du slappnar av lite. Du kramar inte så hårt om klubban. Hockey är en mental sport. Kristian Huselius om någon borde veta. På 72 matcher har han delat ut - 8 tacklingar. Han föredrar att använda huvudet.
Såg i Wikegårds blogg att han hade tänkte åka Vasaloppet men fickställen in pga njursten och ont i foten. Synd! Skulle ha varit kul och höra vilket mottagande han skulle ha fått på upploppet!
horcoff: Det var faktiskt min första tanke också. Han har provat allt nu, och det har inte fungerat. Nu provar han den här taktiken. Bara att hoppas han återigen gör en taktisk miss.
Dalmas1: Nejdå. Han har bara upptäckt att hans taktik att sprida oro i laget har gått alldeles om stöpet. Det du ser är bara 'Plan 2', dvs "Fan. Allt jag gör går åt fanders!"
Nu försöker han haussa Mora, för att de ska falla platt mot mark och stubb. Vi får se om laget genomskådat ärkepajasen, eller om man tror att hans ord är ishockeylag.
Dalmas1: Ja, nu är det nästa attack för att eventuellt få Mora att tappa ödmjukheten, inbilla inte mig att det är för att han plötsligt skulle få positiva sympatier för Mora...Nix! ;-)
Knogen: Det bjuder jag så gärna på, lilla systemet går ju in. Vinst på tisdag(kan det vara möjligt) och jag börjar tro på slutspel, vem vet. Men först och främst gäller ju ödmjukhet för att undvika KS.
titran: "jag avvisade aftonbladet från pressparkeringen med orden att den endast var för journalister,dom skrattade först¨,men när dom såg att jag menade allvar blev dom mänskliga och lovade att tomas ros inte var deras kompis..."
:-D
Horcoff: Jo, vi kunde ju faktiskt se det live också ;-) Förresten; Ditt tips sög ju, men det kunde du kanske bjuda på? :-D
SIVASN: jag avvisade aftonbladet från pressparkeringen med orden att den endast var för journalister,dom skrattade först¨,men när dom såg att jag menade allvar blev dom mänskliga och lovade att tomas ros inte var deras kompis...
SIVASN: jag har juh knäppt kort på dej och Hubbe,samtidigt som jag mer eller mindre´idiotförklarade er 2, som dom enda 2 som trodde på MIK, jag minns att jag sa att jag skulle ta fram fotot på er 2 varje gång MIK tog poäng....nu börjar ni bli slitna i albumet,men för faan...nu går vi söderöver,...
titran: någon har lovat att gå med en skylt med IDIOT på till äckelbyn söderöver om vi slipper kvalserien...just nu så smörjer jag lädret, och jag ska njuta av varenda meter
ajon: Just det är lite märkligt. DIF-Brynäs är färdigspelad vid halvelvatiden i morgon kväll, och tjugo timmar senare ska de spela en ny match - i Luleå. Snacka om att det gynnar Luleå. Egentligen borde den matchen flyttas till tisdagen, men det lär knappast vara görligt.
SIVASN: ja jag hoppas att ni tar Luleå på Torsdag. Synd bara Djugården spelar så sent imrron kväll. För Djugården möter ju Luleå på Måndag. Vi får hoppas att inte Djugården är allt för trötta då.
Har försökt att koppla bort dagens match men det är inte lätt.
Drygt två timmar kvar...