Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Övrigt

Sv: Övrigt

mattias - 74:
"Leksand och Mora samarbetar – för första gången."

JVM för några år sedan var alltså inte ett samarbete. Det kanske var ett motarbete..?

Barbapappa:
"05/06 krävdes 79 poäng för att få en direktplats i kvalserien.
06/07 krävdes 97 poäng för att få en direktplats i kvalserien.
07/08 krävdes 90 poäng för att få en direktplats i kvalserien.

lägg där till att det är högre kvallite på allsvenskan i år."

Vilket torde leda till att toppen blir jämnare, och fler lag delar på de poäng som finns - som i sin tur leder till att sistaplatsen kommer besättas av ett lag med betydligt färre poäng än 90.

Enkel matematik.

zeb:

och det skulle vara väldigt illa om J-20 ramlade ner från J-20 super elit till J-20 elit. det skulle försämra vår rekryterings källa avsevärt.även där skulle det behövas förstärkning.

så jag anser att ett par av A-Lagets juniorer borde spela där och så kan A-laget ta in ett par finnar eller nåt.

Steff:

det är svårt att ta en direktplats till kvalen.

05/06 krävdes 79 poäng för att få en direktplats i kvalserien.
06/07 krävdes 97 poäng för att få en direktplats i kvalserien.
07/08 krävdes 90 poäng för att få en direktplats i kvalserien.

lägg där till att det är högre kvallite på allsvenskan i år.

som det ser ut nu om vi räknar mattematiskt så kommer Mora att hamna på 78 poäng.
Det räcker inte på långa vägar till en direktplats.

zeb:

jag är inne på samma linje som dej, laget är inte bättre än så här. och just nu så tror jag inte vi är bättre som klubb heller. det vi ser i tabellen är sant, den ljuger aldrig.
vi kan ju inte slå oss för bröstet och säga att vi är bättre än nuvarande placering.
det vore samma sak som att säga att vi fortfarande är ett elitserielag.

det är dags att inse fakta, vi är allsvenska mora igen!
och den stora frågan är väll om vi ska acceptera det, eller kräva bättring av klubben!!!

Steff:

Leksand och Mora samarbetar – för att skapa större kvalserie

Leksand och Mora samarbetar – för första gången.

Nu vill dalalagen utöka elitserien till 14 lag och skapa en ny och större kvalserie

Se länk

Steff: räcker inte med en bra dag massa nyförvärv!!!! vilka ska kliva åt sidan då?? vad som händer i klubben vet inte du heller

Hakan Olsen: Laget är inte bättre än vad man visade ikväll tyvär,Det är väl bara att försöka förstå det ,nån kvalserie blir det inte, kanske nästa år om nån försöker förändra lite i klubben

Barbapappa:

Ja, int ä de bra. 5-15 i skott i andra perioden och på hemmaplan. Blåbärslagen måste tryckas till hemma, spelet gå rverkligen på kryckor. Är det några värvningar på gång eller är det slut i "pungen".

Leksand vann til slut på ett misstag av en Mariestandsback, synd nog.

I princip hela laget ÄR redan utbytt, Barbapappa:

Jag ser det positiva i poängtappet - vi lyckades faktiskt avgöra under förlängning. Och 2-2 +SD är klart bättre än både Malmö och Växjös resultat i kväll. Och fan vet om det inte är snäppet bättre än 2-2 i Mariestad-Leksand med fem minuter kvar.

TubeST:
Molra fortsätter på inslagen bana. man kan ta mej fan inte föra en match. vi behöver mer rutinerat manskap om detta ska gå vägen. och nu är det fan dags att storstäda klubben för det här suger........

maztro:

Nog ska det bli vinst ikväll, laget har skärpt till sig de sista 2 matcherna så ja är segerviss.
Beger mig oxå mot arenan strax.

mattias - 74: Är man schizo för man hatar lexan? Lexan räknas inte som landsbygd mer som avlopp. =D
Ska snart ner till arenan hoppas verkligen vi tar borås idag men efter mariestads matchen e ingenting säkert...

Barbapappa:

Jaså på det viset, jag visste att du var schizo :)

mattias - 74:

ha ha ha, you wish :)) Men, för mej är det självklart att både mora och leksand ska till ks i år.
bara mora tar en av es platserna så är jag nöjd. skulle sedan leksand missa sin chans blir jag bara dubbelt glad:))

Barbapappa:

Det gläder mig att du inte hatar Leksand :)

mattias - 74:
jo, jag tycker att Växjö är ett roligt lag. det är fart och fläkt hela tiden.
och jag är inte överraskad av att dom ligger högt upp i tabellen.
Malmö däremot är ett hat objekt, och ännu ett storstadslag i mängden.
hockeyn mår bäst på landsbygden!

Barbapappa:

Ser intressant ut med Växjö istället för Malmö men tyvärr kommer nog Malmö knipa 1 plats till kvalserien.

Barbapappa: Vi får lägga på nått kol också, men vi har fortfarande 1-2 matcher mindre spelade än många.

Här kommer min önskelista:
1-2. Mora
6. läxan och skansen

Man kan väl dela sista platsen?;)
Resten var inte så noga, men jag vill häldre ha med Växjö upp än något av de fyra STHLM-lagen.

Barbapappa:

Man kan alltid hoppas :)

alltså, visst skulle det bli en härlig kvalserie med alla dessa kombattanter!
alla lagen är ordnade i den ordning, som jag skulle vilja se att kvalserien slutar.

1. Mora
2. Växjö
3. Djurgården
4. AIK
5. Södertälje
6. Leksand

jag vet att det är långt dit och att det bara är drömmar, men ändå.

men vi måste lägga på eller lägga till några kilo först innan detta kan bli verklighet :)

Tubest:

Bra debut för Bergqvist i Ryssland

Vår vän Ross Lupaschuk får Try-Out med Anaheim Ducks.

Kolla in Blataks mål i premiären av KHL ligan....måste vara ett av hans enklare:-)

Db_04:

enligt ett sms från en kompis på plats på matchen ( Aik:are ) så var Aik minst ett nummer för stort i kväll. 5 mål på Mora dessutom Tärnström borta skall man ta på allvar.

Projta: är för att dom inte har Lövdahl i första vettu ;)

1-3 ser minst sagt bra ut för er !

3 Matchstraff i Mora inför 2:a perioden. Bång Österberg och Elomo

horcoff:

Mora - Aik 0 - 2 efter 15 minuter i 1:a

horcoff: Sugen att se Leksand? ;)

Stigsson: Kan man köpa biljetter Leksandsmatchen i kväll?

Biljettsläpp för lösbiljetter 15/9 kl 10.00

Båkktjittan:
Det var dåligt med kurvor ;-)
Det ordnar sig med bilder, jag hör av mig.

Nu finns det även ett forum på mikmusik.com
Länken hittar ni ovanför dj gubben.

Så har då Horcoff fått se att det finns även sommar sporter som rockar...Kul att Du kom förbi.

insu: Nej det var inget. dumt av mig bara. sorry

klaj:
Eh... förstår inte riktigt.

insu: BOLIBOMPA.

Knogen:
...med Dildo-Janne i huvudrollen, bara för att återknyta till den särskrivning som genererade denna underhållande utvikning.

insu:

Tja, de skulle ju kunna göra en uppsättning av Pajazzo on Ice på det intilliggande Hockeylamm förstås :-) (länk igen).

Vän av ordning protesterar då igen mot Lantmäteriverkets knasiga "lamm" när det ska stå lampi.

Knogen:
Pajazzo - är inte det en opera av Leoncavallo?
(Här försöker jag förtvivlat kläcka någon lustig metafor om opera och hockey, men jag får inte till det.)

mattias - 74:

HA! Jamen då är det ju klart! Kolla vad berget intill heter! Hockeymägg (eller hur det stod? :-D

Vän av ordning protesterar ju förvisso mot Lantmäteriets besynnerliga "mägg" när det ska stå mäki, men strunt samma.

mattias - 74:

Eller så var det närmare än vi trodde. Kolla vad jag hittade på Orsa finnmark! (länk).

Men nog borde man väl hört talas om de haft ett hockeylag. Men de kanske harvar i nån Hälsingeliga eller så. Vad vet jag :-)

mattias - 74:
Tja, om man borde åka dit vet jag inte. Verkar bara finnas en massa....ingenting där (se länk).

Men de har ju tydligen ett bra hockeylag :-)

Metal Guru:

Jag har aldrig varit där, snälla berätta om man borde åka dit ?

Knogen:
Strax utanför Pajala. Nära Kengis.

PappaKeno:

Pajas? Är det laget nummer ett? Var kommer det ifrån? Norrland?

;-)

sold: klart den största pajasen ska spela i pajas laget nummer ett.

Siljansnäs vill inte vara utan partyn - Dildomannen tillbaka i siljansnäs IF

Mike Skinner:
Jag vidmakthåller att nivån skall vara på en anständig nivå och då speciellt när det gäller sexuell läggning. Det är för lågt att skämta om det och dessutom är det högst privat. Även om Huokko troligtvis inte läser vad vi skriver här är det dumt att följa drevet. Det är min synpunkt och mer behöver vi inte orda om detta. För min del skulle jag inte ha något emot om Huokko ingick i MIKs trupp, han är en bra hockeyspelare.

« · 1096313 · »