Haha, insuni. Det är faktiskt en bra grej. Jag är så avundsjuk på alla som har en egen ism eller liknande. Insuni, det är alltså ironi som inte fungerar och retar upp folk istället? :D
Mike Skinner: Det där sista skulle bli en krumelur som var så mycket överkurs att den försvann mellan tangentbordet och Hockeysnack. Jag tror det var en fin vink att jag ska lägga ner nu... Leksand är Sveriges bästa hockeylag, Sean Horcoff är en överskattad hockeyspelare och Jonas Bergqvist är en stor tevepersonlighet. Godnatt!
Seabiscuit: Äsch - man får skylla sig själv om man inte markerar med en smiley. Fast är förstås djuuupt indignerad över att du ens kunde förställa dig att jag skulle företräda så omoraliska åsikter ;-)
Metal Guru: Jo, jag misstänkte att just Du och Seabiscuit skulle ha svårt att förstå ironin. Men ibland känns det ju lite övertydligt med dessa smileys och andra krumelurer.
Ett gäng sm-guld? fyra stycken är väll knappast ett gäng! dessutom så var det ungefär 30 år sedan sist. Hockey är en färskvara där man inte kan leva på gamla meriter hur länge som helst!
Snaran börjar dras åt nu. Om Lule skulle kånka hoppas jag verkligen hockeyhöjdarna tar sitt ansvar och ger platsen till Leksand. De har både ett gäng sm-guld och en jättefin ishall med massor av korvkiosker.
Tången: Förmodar att för dom klubbar som äger sin hemma arena så räknas värdet av denna in under eget kapital. T ex Djurgården och Malmö hemmarenor ägs ju inte av klubben och bidrar därför inte till det egna kapitalet och indirekt påverkar det ju även intäkterna negativt.
Lite förvånad att Mora har ungefär lika så stor omsättning som Luleå , Malmö, Skellefteå och Djurgården. Då publiksiffror och som jag gissar spelarlönerna i snitt borde vara bland dom lägsta för MIK.
Så här har det gått för din klubbs ekonomi säsongen 2006/2007: Kommentar: Uppgifterna baseras på uppskattningarna från klubbdirektörer och ordföranden i elitserieklubbarna. Små justeringar kan ske eftersom samtliga intäkter och utgifter inte är ihopräknade.
Skit rinner neråt, eller vad säger man? Ta och kika på en bild på Siljan och resonera lite över varför vi Moringar kallar leksand för Siljans avlopp, avkrok, osv... Förslagsvis följ länken.
Just nu så har Leksand 7 spelare med dalaanknytning så det är ganska bra med tanke på att Leksand inte haft så många spelare med lokal tillhörighet tidigare. kommer tex Hedberg och en back till Lasse Jonsson så har vi 9 :)
Db_04: Det måste ju nån gång ta slut som Leksand har värvat spelare som har kostat mycket pengar,blir nog att ligga aningen lågt skulle jag tro framöver
sold: sen får man ju tänka på att media skriver som dom gör...
Håkan Åman svarar via chatten på just det nu
Det är tre kontrakt det handlar om, sunt ekonomiskt. Media intresserar sig för vår verksamhet, helst om det dyker upp sådan här uppgifter. Man får lov att ha en viss distans till det. Vi gör en elitseriemässig satsning det tycker jag både känns och syns!
sold: Hm, det där klingar konstigt. Ska Huokko och Karlberg sänka lönen för att Leksand har dålig ekonomi eller för att Petrovicky ska få högre lön? Konstigt.