Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Övrigt

Sv: Övrigt
Metal Guru: Insulin - växer på skallen hos vissa moringar

Mike Skinner:
Men!
Vad Insunimerar du egentligen?

Knogen:

Haha, insuni. Det är faktiskt en bra grej. Jag är så avundsjuk på alla som har en egen ism eller liknande. Insuni, det är alltså ironi som inte fungerar och retar upp folk istället? :D

insu:
"Jag tror det var en fin vink att jag ska lägga ner nu..."

Nej, för h-e!! Jag fann det synnerligen roande. Mer insuni åt folket! :-D

Mike Skinner:
Det där sista skulle bli en krumelur som var så mycket överkurs att den försvann mellan tangentbordet och Hockeysnack. Jag tror det var en fin vink att jag ska lägga ner nu...
Leksand är Sveriges bästa hockeylag, Sean Horcoff är en överskattad hockeyspelare och Jonas Bergqvist är en stor tevepersonlighet.
Godnatt!

Mike Skinner:
:-

insu:
Haha, nej nu får det fan vara nog. När det börjas med stjärnor har det då gått för långt.

Metal Guru:
Man får ta seden dit man kommer *asg* ;-) :-D)) P

insu:
Vad menar du med de där fluglortarna i slutet på dina åsikter..?

Seabiscuit:
Äsch - man får skylla sig själv om man inte markerar med en smiley. Fast är förstås djuuupt indignerad över att du ens kunde förställa dig att jag skulle företräda så omoraliska åsikter ;-)

insu:

Tyvärr så gjorde jag inte det, Sorry.
men det har varit så mycket daltande med dom där i avkroken, så jag ser rött varje gång jag hör nåt om dom.

men ännu en gång, sorry.

Metal Guru:
Jo, jag misstänkte att just Du och Seabiscuit skulle ha svårt att förstå ironin. Men ibland känns det ju lite övertydligt med dessa smileys och andra krumelurer.

insu:
Ironisk? Jag som trodde du bytt till vitblå sommarskrud...

Seabiscuit:
Jag hoppas att du förstod det djupt ironiska i mitt inlägg.

Seabiscuit: Ja men 48 korvkiosker borde väl räcka till en ES-plats? Lägg där till att man är hela Sveriges lag.

insu:

Ett gäng sm-guld?
fyra stycken är väll knappast ett gäng!
dessutom så var det ungefär 30 år sedan sist.
Hockey är en färskvara där man inte kan leva på gamla meriter hur länge som helst!

Ny regel 07/08
" Puck-över-sarg-regeln förändras och det kommer inte att bli utvisning om pucken spelas in i spelarbåsen."

insu:De skulle inte förvåna mig,att komma trea lär väl inte va nåt värt!!Gulla på bara man blir ju inge mer hatisk för det

Snaran börjar dras åt nu. Om Lule skulle kånka hoppas jag verkligen hockeyhöjdarna tar sitt ansvar och ger platsen till Leksand. De har både ett gäng sm-guld och en jättefin ishall med massor av korvkiosker.

65selander:
var bara på en match under säsongen 06-07 och du betalade jag inte :(

men någon i tråden borde ju veta? ;)

immelmann: Höjde inte ni priserna för biljetterna en hel del. Har för mig att jag läste det innan säsongen skulle börja.

Som alltid annars så kan jag ha fel ;-)

fan va glad jag blev när jag läste det här!

mora hade ju typ 38 miljoner i omsättning ifjol?

ifall dessa siffror stämmer tror jag fan vi kan bli ett etablerat elitserielag om elitserien utökas till 14 lag.

fattar inte hur det hänt dock.. 5 matcher extra och nästan exakt samma publiksnitt?

massa fler sponsorer eller?

Tången: Förmodar att för dom klubbar som äger sin hemma arena så räknas värdet av denna in under eget kapital. T ex Djurgården och Malmö hemmarenor ägs ju inte av klubben och bidrar därför inte till det egna kapitalet och indirekt påverkar det ju även intäkterna negativt.

Lite förvånad att Mora har ungefär lika så stor omsättning som Luleå , Malmö, Skellefteå och Djurgården. Då publiksiffror och som jag gissar spelarlönerna i snitt borde vara bland dom lägsta för MIK.

Bonäs norra: Förutom Malmö så verkar Luleå och Djurgården ha det kämpigt. Mora IK visar upp 12 miljoner i eget kapital vilket får anses mycket bra.

Så här har det gått för din klubbs ekonomi säsongen 2006/2007:
Kommentar: Uppgifterna baseras på uppskattningarna från klubbdirektörer och ordföranden i elitserieklubbarna. Små justeringar kan ske eftersom samtliga­ intäkter och utgifter inte är ihopräknade.

Malmö:
Omsättning: 80 milj kronor.
Resultat: 0.
Eget kapital: 0.
Djurgården:
Omsättning: 70 milj kronor.
Resultat: 0.
Eget kapital: 500 000 kronor.
Luleå:
Omsättning: 75 milj kronor.
Resultat: 300 000 kronor.
Eget kapital: 2,3 milj kronor.
Skellefteå:
Omsättning: 62 milj kronor.
Resultat: 2 milj kronor.
Eget kapital: 4 milj kronor.
Timrå:
Omsättning: 85 milj kronor.
Resultat: 2 milj kronor.
Eget kapital: 8 milj kronor.
Mora:
Omsättning: 70 milj kronor.
Resultat: 3,2 milj kronor.
Eget kapital: 12 milj kronor.
Brynäs:
Omsättning: 100 milj kronor.
Resultat: 5 milj kronor.
Eget kapital: 3–6 milj kronor.
Linköping:
Omsättning: 115 milj kronor.
Eget kapital: 10 milj kronor.
Frölunda:
Omsättning: 120 milj kronor.
Eget kapital: 65 milj kronor.
Färjestad:
Omsättning: 125–130 milj kr.
Resultat: 5–7 milj kronor.
Eget kapital: 80 milj kronor.
Modo:
Omsättning: 125 milj kronor.
Resultat: 8 milj kronor.
Eget kapital: 15 milj kronor.
HV 71:
Omsättning: 110–120 milj kr.
Resultat: 11–12 milj kronor.
Eget kapital: 30 milj kronor.

Anders i Budum: Nej inte ett dugg. För luleå var det en missräkning att saik gick upp , det betydde att saik började att konurera om lkab pengarna.

mattias - 74:

Skit rinner neråt, eller vad säger man? Ta och kika på en bild på Siljan och resonera lite över varför vi Moringar kallar leksand för Siljans avlopp, avkrok, osv... Förslagsvis följ länken.

Bonäs norra: Ja det gör det. Men det gör inte nåt!!!!

Knogen:
Näe - verkar inte finnas någon med Leksandshjärta heller. (länk)

Anders i Budum: Det verkar som om Luleå kan få det tufft

mattias - 74:
Vet du väl att allt som retar er är apkul;-)

Knogen:

haha Fan vad roligt :)

insu:

"Siljans framstjärt ska det väl vara?"

Nähä du! Jag levererar en favorit i repris från PeO:

Det finns fan ingen stake i Leksand! (se länk)

Sold:
Nu har du allt blandat ihop begreppen. Siljans framstjärt ska det väl vara?

sold:

Förklara vad du menar med siljans avkrok ??

Oj,oj,oj..nu är det krig på Luleås hemsida bland fansen!

maztro: Det finns nog gränser för vilka även dom lånar ut till okey om man inte har fast arbete men läxan stars hur osäkert tror du dom tillåter?

mattias - 74: hedberg jaajaa
ska tipsa lundström om smsa låna om det e slut i kistan

Seabiscuit:

Just nu så har Leksand 7 spelare med dalaanknytning så det är ganska bra med tanke på att Leksand inte haft så många spelare med lokal tillhörighet tidigare. kommer tex Hedberg och en back till Lasse Jonsson så har vi 9 :)

Db_04:

Ja sen är det ju faktiskt så att leksand satsar sten hårt på att värva spelare med klubbhjärta ju ;)

Db_04: Det måste ju nån gång ta slut som Leksand har värvat spelare som har kostat mycket pengar,blir nog att ligga aningen lågt skulle jag tro framöver

horcoff:
Du menar såklart Renberg gick till Skellefteå. :) Konstig mening annars.

"Och Renberg gick till Luleå. Det trodde jag inte, vad glada de ska bli i Luleå."

sold:
Grabbarna i Lyxfällan skulle inte bli glada...

horcoff: mjo men ja skulle gärna vilja veta hela sanningen kring den övergången.

Db_04: Och Renberg gick till Luleå. Det trodde jag inte, vad glada de ska bli i Luleå.

sold: sen får man ju tänka på att media skriver som dom gör...

Håkan Åman svarar via chatten på just det nu

Det är tre kontrakt det handlar om, sunt ekonomiskt. Media intresserar sig för vår verksamhet, helst om det dyker upp sådan här uppgifter. Man får lov att ha en viss distans till det. Vi gör en elitseriemässig satsning det tycker jag både känns och syns!

Bissett19:

Skitkul

Bissett19:
Haha, ja. Det är väl det enda som kan förklara saken...

Mike Skinner: Leksandslogik vettu;)

sold:
Hm, det där klingar konstigt. Ska Huokko och Karlberg sänka lönen för att Leksand har dålig ekonomi eller för att Petrovicky ska få högre lön? Konstigt.

« · 885568 · »