Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Övrigt

Sv: Övrigt
Metal Guru: Insulin - växer på skallen hos vissa moringar

Och bara för att envist hänga mig kvar vid ämnet: En halvdialektal översättning av en låt som är högaktuell i kväll skulle ju kunna vara "Du vandrar aldrig insum".

HERREGUD!!! Snart dags att gå hem...

Knogen:
Haha, faktiskt, nu får du ge dig.

ingen som hört nå rykten om nåt över huvudtaget rörande mik?
något med nån form av sanning i.
inte att horcoff eller cleary köpt hus i mora eller att spelarna ska dopas med insulin i år. :)
utan nåt riktigt.

Ja, vad ska man säga? Det tilltalar förstås mitt ego oerhört mycket att jag nu har fått en egen ism uppkallad efter mig. (Detta kan jag dessutom använda mot min son, grundare av isakismen - en filosofi som än så länge bara har en enda anhängare: han själv.)

insu:
extremt exlusiv, den där Isakismen...

Metal Guru:
Extrem, sa Bull.

Seabiscuit:

Antingen är det jävligt lugnt (vilket jag tror) och Simons och Arvedsson spanar och förhandlar fram den perfekta trion (vilket jag hoppas). Eller så har ledningen lärt sig hur man håller sånt här bakom stängda dörrar (vilket vore jävligt tråkigt eftersom det förstör hela sommaren). Jag har tålamod och är faktiskt glad över att vi inte presenterat ett halvnamn i månaden som det varit de senaste åren.

Apropå ismer, vad tror ni om parantesismen (som jag med det här inlägget slår ett slag för)? Kanske är uppsatsperioden och dess ständiga källhänvisningar som smittar av sig...

Mike Skinner:
Personligen är jag en betydligt större anhängare av parantesismen än av asteriskismen, som ges exempel på längre ner på denna sida (d.v.s. när budskapet förstärks med hjälp av diverse olika krumelurer som finns att hitta längst upp på tangentbordet). Minns väl att några av rockhistoriens bästa låtar (till exempel "(Don't fear) the Reaper") har en del av låtens titel inom parentes! (Fast vad säger egentligen språkvetarna om parenteser inom parentesen?)

insu: "Parenteserade" parenteser är poesi. Den som inte tycker att parenteser är vackra har aldrig programmerat LISP (och tyckt om det (för det gjorde inte jag (ok, jag ska sluta nu) ) )

freppe:
Bara meningen "Parenteserade parenteser är poesi" är poesi i sig.
Sedan kan jag förstå att programmerare desstuom har ett alldeles eget förhållande till parenteser - och möjligen även till semikolon (när den används till annat än skojsiga blinkningar ;-)

Mike Skinner:
Då var vi tillbaka igen då. För en (eller ett par?) veckor sedan diskuterades det hej vilt om bokstaven W;s betydelse och användningsområde. Nu diskuteras filosofi, ismer och språkliga regler. Detta (icke hockeyrelaterade) snack gör mig förvirrad. Är detta en sajt för Hockeproffessorer, eller är det månne den Nya Svenska Akademien?

wille:
Därav trådens namn "Övrigt" - ett begrepp som kan tolkas vitt...

insu:
Jo det är iofs sant. Men man känner sig illa till mods när det skrivs mer på en tråd som heter "Övrigt", än på någon tråd som har med hockey att göra. Det är lite för dött¨för att vara silly season, eller vad säger du? Man har ju knappt ens hört några rykten, vilket känns tråkigt. Nä kom igen nu och ge mig lite Rykten igen! Jag skiter i om det finns någon som helst substans i ryktena, bara man får något spännande namn att diskutera.. :)

wap.hockeysnack.com
Wille: Här får du spännande namn... Molin, Boork, Dalastark.

65selander: Ja, Molin verkar inte ta en ordinarie plats i Brynäs, så Mora kan nog lägga vantarna på honom;p Balastik kräver nog för mycket i lön... Boork, ja, han vill ju garanerat att man har en frysbox i klubben, och vet ej om Mora är beredda att uppfylla dem kraven:)

65selander, Jonte3321: Niu snackar ni hockey i övrigt--tråden. Skäms! ;-)

wille: Det kallas sommarlovsstiltje och är fullt normalt sätt för chefen att arbeta.

wille:
Det är klart vi borde snacka hockey, men det lilla hockeyämne som finns har ju stötts och blötts i veckor. Flogging a dead horse, kanske? Men abstinensen släpper ju lite av att få sitta här och snacka iaf.

Och vem har sagt att hockeyprofessorer inte kan vara den nya Svenska Akademien? :)

65selander:

dalastark:D

Mike Skinner:

Nej det är väl iofs sant. Jag blir bara så less när jag kollar på fotboll (jävla skitsport), så jag vill att det ska hända något på hockeyfronten snart. Då har man iaf en vettig idrott att diskutera...

Seabiscuit:

Dalastark... är inte det den där pajasen i leksand som ska envisas med att synas hela tiden, komma på oförskämt dåliga ramsor och visa sin övergödda mage varje gång leksand vinner?!

wille: Om han bara hade visat magen när dom vann så hade man ju i princip sluppit se den. Jag tror den är tillgänglig för beskådan oavsett matchutgång tyvärr ;)

wille:

mm. det är den typen som vi "inte" vill se.

hur tror ni det går för arlbrandt då?

allsvenska spelare har det ju både varit flipp och flopp med tidigare.. med betoning på det senare.

Leksand har igen gjort en RIKTIG super värvning. Mike Ayers från Sönderjyske. En riktig super goalie. Hela 90 räddningsprocent i Danska div 1 ligan.. Wow!

Anders i Budum: vi får väll se vad det blir av han, ni värvade en tredjemålis från finska ligan som var kanske elitseriens bästa målvakt .

(Pitkämäki valdes bort till förmån för Tuukka Rask och Riku Helenius av Ilves man ansåg även att Jarno Laitinen var en stor talang som fick spela på talangkontrakt och under säsongen plockades Häkkinen in för att fylla luckan av Rask när han spelade JVM.)

Mike Ayers är ett namn som inte är speciellt flashigt men det var inte Sean Gauthier heller när han kom så man ska inte dömma honom men visst hade nog varenda leksing väntat sig ett namn man kände till.

Db_04: Bra replesalie!

Db_04: Truppen i Leksand ser då inte något vidare ut måste jag säga ,Det kommer då inte att räcka till någon elitserie, men det hinner väl komma lite till under resans gång.Men men ser inte bra ut!!!!!!!

zeb: den ser då bättre ut än fjolårets sen hur långt det räcker vet jag inte. är något oroad för vem som ska göra poängen samt målvaktssidan.

Anders i Budum: Ilves är det lag i Finland jag följer :)

zeb: sen kan ja dock erkänna att ja hörde till dom som hade övertro på Pasi Saarela och fjolårets målvaktspar

Tror jag när jag ser det!

Glad midsommar, för helvete!!

ja här var det livat :)

PappaKeno: Fullt ös :oP

PappaKeno:

Alla är väl Bakis sen midsommar. :P

wille: haha det är också mycket möjligt :)

PappaKeno:
Man borde ju iofs börja repa sig nu, annars var det en sjuhelvetes midsommar. :)

Mike Skinner: mmm blev nog lite för mycket av det goda för mig iaf :)

Nya regler på gång!

sold: Den ändringen att icing bara ska blåsas när man slår ifrån sig i egen zon har jag förespråkat länge och ser verkligen fram till att den genomförs.

Fråga: Om detta genomförs finns det då kvar någon som helst anledning att ha kvar den röda linjen eller har den helt spelat ut sin roll då?

sold: Ja då kan dom ju passa på att ta bort den där " puck out" regeln medans dom håller på!

sold:

Hurra! Flaggor och trumpeter för icingregeln. Den känns fräsch och som nämnts tidigare gynnar det säkert en offensiv hockey. Den regeln lär ju vara den bästa regeländringen sedan redline offside togs bort.

Förslaget om att plocka bort kvalserien känns dock inte bra. Det känns som att allsvenskan kommer vattnas ur en del av det...

Anders i Budum: Den är väl bra;o)?

sold: Sen vet jag faktiskt inte om systemet med att spela play-off matcher för att gå upp är så dåligt som de flesta vill mena. Dumt är bara att det endast är 1:an och 2:an i AS som får chansen att kvala uppåt.
Varför inte låta lag 1-4 i AS spela en omgång först 1:an mot 4:an och 2:an mot 3:an i bäst av sju för att bestämma vilka två AS lag som ska få möta 11:an och 12:an från ES.
Man har faktiskt en poäng i att det är mer spännande och rättvist med en play-off serie än en kvalserie.

Stigsson:

Det är iofs ett bra alternativ isåfall, att låta fyra lag göra upp om kvalplatserna. Det var mest tanken på att bara två lag skulle få chansen som irriterade mig lite. Ditt förslag låter intressant!

Stigsson:
Bäst av sju? Varför så få matcher?
Tänk vilka publiksiffror en serie om bäst av 23 drabbningar skulle kunna generera...

Metal Guru: Ah, det där ger mig en anledning att lägga in en länk till en diskussion om ishockey i Östtyskland där Oberliga i princip bara bestod av Dynamo Berlin och Dynamo Weisswasser som jag har för mig möttes ett 20-tal gånger innan det var dags för finalspelet att påbörjas.

Paddan:
Undrar vilka lag som skulle spela i svenska oberliga tro....kan det bli MIK och Modo som gör upp över M-gurus 23 matcher;-)

Stigsson:

röda linjen kan vara bra för lata spelare så dom ser hur långt dom har åkt.

:D

Måste för övrigt tacka PappaKeno för en fin kväll på Wasastugan. Hoppas vi får se varann igen. :)

« · 885568 · »