Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Övrigt

Sv: Övrigt
Nu har blottaren på aftonblä, bestämmt hur kvalserien ska se ut

-"Antar att Leksand jublar nu. En kvalserie med Mora, Brynäs, Leksand, Malmö, Västerås och Rögle är både billigt res-mässigt och många utsålda Ejendals Arena."

Hemsidan. Dahlman är tillbaka mot södertälje!!!

I sportbladet idag har de veckans femma i elitseriebilagan som vanligt.
Målvakt blev Juha Pitkämäki och en av de tre forwards som var där va är Rob Hisey. Hoppas självklart på vinst ikväll. Men det kommer bli tufft minst sagt.

sold:
Pär Djoos får väl lön av Mora. Om han ska träna en konkurrent, borde rimligtvis kontraktet med Mora upphöra. Och därmed skulle klubben slippa den kostnaden.

Nya skämt..hela tiden..

"Djoosless" rätt komiskt...

Gidde: Djoos är ev på väg till Brynäs.
Kanske Rindell också

Knogen:

En till lista som Granström ligger bra till på...

insu, PappaKeno:

Yes box! Jag tycker förvisso inte han ska skämmas för sin insats ifjol heller, även om målen inte stod som spön i backen. Han var grymt viktig redan då.

Roligast är ändå att se hur målen blir till. Det är inga skönhetsmål. Det är "Granismål": Puckj_veln ska bara in!! :-)

Oerhört vackra, på sitt sätt :-)

horcoff: självklart är det kul att Granis lyckas det kan ingen ta ifrån honom.

PappaKeno:
Jag tycker det säger ännu mer om Granis utveckling i år.

PappaKeno: Ja det gör det men tycker ändå det är kul att det lyckas för Granis.

horcoff: det säger väl allting om poängskörden i Mora...

Rättelse; Målliga ska det vara.

Granström delad tredje plats i Moras poängliga.

horcoff: synd

Jo1: Luleå har tagit ledning.

horcoff:
Det är ju uppenbart att FBK la sig igår... En sådan tragisk inställning av ett lag som absolut borde kunna ge mer! Ända in i kaklet ska man oavsett om man vill eller ej...

En Blogg som man kan skriva under på med Robin Kadfalk.

Citat från länk:
"Skellefteå jobbar på och får med sig både 0-1 och 0-2 mot ett lag som egentligen inte bryr sig. Kan det vara för att Perra är på väg hem som laget spelar på det här sättet? Något är åtminstone fel. Skellefteå var riktigt dåliga ikväll men Färjestad var ännu sämre."
Ja, vem vet.

Metal Guru: Men vad hade du tänkt dig? Hans favoritlag är Djurgården och Leksand. Han har sågat många andra lag för.

mattias - 74:
För Ros är det ovanligt nytt.

Metal Guru:

Det där var väl inget nytt :)

Metal Guru: Sorry my mistake. Jag syftade på hans fina blogginlägg om den röda tråden mellan de tre spelarna i elitserien

blogg.aftonbladet.se/5/perma/731531/#comments

Konceptet:
Var hittar man några (läsar-)kommentarer?
Eller menar du de i artikeln?

Metal Guru: Det bästa med det inlägget är kommenarerna. Uppgivenheten hos hans besökare är total. Underbart.

Tomas Ros byter fokus i sina vetenskapliga enkät-artiklar om Elitserien.

Ola: jo, den olyckan ligger väl i bakhuvudet och mal, därför känns mik-sidan som ett bra ställe att ställa frågan om utespelare borde ha halskydd.

Tröja nr 23:
Olyckan påminner mycket om olyckan i Smidjegrav 1995. Efter den införde man halsskydd i Sverige.

jäklar. Såg just bilderna på Zendiks olycka. Dags även för utespelarna att ha halsskydd?
Tur i oturen, han klarade sig bra efter att ha sytt.

Metal Guru: Förr så blev jag nedstämd av kvällstidningarnas anusskriverier, nu blir jag lugn, för Mora har alltid gått som bäst när de har skyfflat skit som allra mest.

Metal Guru: Om till och med Anrell tycker att dödsrunan var en överdrift får man ju verkligen börja undra vad Sportbladet håller på med ....

"Apropå mediakritik: dödsannonsen över Mora IK på Sportbladets etta i fredags var väl ändå att ta i lite. Mora brukar alltid resa sig när de är utdömda. Något säger mig att även den här sidan kommer att sättas upp på anslagstavlan av Simons …"

Långt ned i denna Aftonblado-artikeln...

haggen:vill inte ha derbyn mot leksand,blir så många att det blir tjatigt....

haggen: Nej du har inget fel i det. Han är en trevlig prick med stort kunnande.

250kg kärlek:

Det är önsketänkande att de trillar dit, man måste vara realist tyvärr.

haggen: "Alltså jag tror du missuppfattade mig, jag hoppas verkligen Mora hänger kvar. Ser Brynäs och Luleå/Tälje ta ett steg ner. "

MODO då?

Trist att behöva bli påmind om Dalapressens snedvridning en lördagsafton, när man för stunden lyckats förtränga MIK:s prekära situation.

Nu är jag så uppretad, att jag vare sig jag blundar eller inte, ser Carl - Johan Goth framför mig, grön i ansiktet och med horn i pannan.
Karln måste ju rimligtvis vara ondskan personifierad.

Men låt oss hoppas att ondskan, precis som i sagan, besegras och förintas av de goda och rättrådiga krafter som verkar.

haggen: helt ok,men tänk om Mora och Brynäs åker ner då?lif bif och mik kommer att kriga som fan och malmö och rögle går upp

Kul om både Mora o LIF spelar ES, vilka derbyn;)

titran:

Alltså jag tror du missuppfattade mig, jag hoppas verkligen Mora hänger kvar. Ser Brynäs och Luleå/Tälje ta ett steg ner.
Alltid lika roligt att se Simons lyckas varje år trots att allt och alla är emot.

haggen: men en kvalserie är ett nervpiller som jag vill vara utan''''

haggen: du får tro vad du vill,men lif har problem mot malmö,nybro osv..och MIK spöar HV71..

titran:
Sorry, har svårt att se att de ska räcka till i en kvalserie.

haggen: varför dra in Malung nu oxå?dom lirar väl med OIK i div2?

sold: titta en gång till..

titran:

Inte MIF?

titran:Om du menar här på Hs så måste du vara en HS plusare

haggen: så vill jag oxå ha det MIk möter MIK i kvalet

SIVASN:

Om du ligger sist i ES och etta i Allsvenska så betyder det väl att du kommer möta dig själv i en eventuell kvalserie;=)

haggen: Nu hängde jag inte riktigt med??

« · 990854 · »