Nu har blottaren på aftonblä, bestämmt hur kvalserien ska se ut
-"Antar att Leksand jublar nu. En kvalserie med Mora, Brynäs, Leksand, Malmö, Västerås och Rögle är både billigt res-mässigt och många utsålda Ejendals Arena."
I sportbladet idag har de veckans femma i elitseriebilagan som vanligt. Målvakt blev Juha Pitkämäki och en av de tre forwards som var där va är Rob Hisey. Hoppas självklart på vinst ikväll. Men det kommer bli tufft minst sagt.
sold: Pär Djoos får väl lön av Mora. Om han ska träna en konkurrent, borde rimligtvis kontraktet med Mora upphöra. Och därmed skulle klubben slippa den kostnaden.
Yes box! Jag tycker förvisso inte han ska skämmas för sin insats ifjol heller, även om målen inte stod som spön i backen. Han var grymt viktig redan då.
Roligast är ändå att se hur målen blir till. Det är inga skönhetsmål. Det är "Granismål": Puckj_veln ska bara in!! :-)
horcoff: Det är ju uppenbart att FBK la sig igår... En sådan tragisk inställning av ett lag som absolut borde kunna ge mer! Ända in i kaklet ska man oavsett om man vill eller ej...
Citat från länk: "Skellefteå jobbar på och får med sig både 0-1 och 0-2 mot ett lag som egentligen inte bryr sig. Kan det vara för att Perra är på väg hem som laget spelar på det här sättet? Något är åtminstone fel. Skellefteå var riktigt dåliga ikväll men Färjestad var ännu sämre." Ja, vem vet.
Metal Guru: Förr så blev jag nedstämd av kvällstidningarnas anusskriverier, nu blir jag lugn, för Mora har alltid gått som bäst när de har skyfflat skit som allra mest.
"Apropå mediakritik: dödsannonsen över Mora IK på Sportbladets etta i fredags var väl ändå att ta i lite. Mora brukar alltid resa sig när de är utdömda. Något säger mig att även den här sidan kommer att sättas upp på anslagstavlan av Simons …"
Trist att behöva bli påmind om Dalapressens snedvridning en lördagsafton, när man för stunden lyckats förtränga MIK:s prekära situation.
Nu är jag så uppretad, att jag vare sig jag blundar eller inte, ser Carl - Johan Goth framför mig, grön i ansiktet och med horn i pannan. Karln måste ju rimligtvis vara ondskan personifierad.
Men låt oss hoppas att ondskan, precis som i sagan, besegras och förintas av de goda och rättrådiga krafter som verkar.
Alltså jag tror du missuppfattade mig, jag hoppas verkligen Mora hänger kvar. Ser Brynäs och Luleå/Tälje ta ett steg ner. Alltid lika roligt att se Simons lyckas varje år trots att allt och alla är emot.
-"Antar att Leksand jublar nu. En kvalserie med Mora, Brynäs, Leksand, Malmö, Västerås och Rögle är både billigt res-mässigt och många utsålda Ejendals Arena."