Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Övrigt

Sv: Övrigt
Båkktjittan:
Exakt, det var liksom själva poängen. Jag tyckte det var väldigt fyndigt, andra verkade inte tycka det.

mattias - 74:
För drantar tycker naturligtvis det är fruktansvärt skoj när man skämtar om Leksand?

"Vad kul, ni driver med mitt lag! Fortsätt gärna."

mattias - 74: T-shirten jag har på mitt medlemsinfo är excellent, och det bästa av allt är att den finns att köpa:)

Tyvärr ger den nog ingen publik effekt om jag skulle posta ett gratisex till dig, ni spelar liksom i fel division:)

Tikinmyheart:

Skicka den till mig du det gör ingenting jag har dåligt med ved till brasan :-)

mattias - 74: Nähä du. Det är för mycket rött och vitt i den:)

mattias - 74: *harkel*

Det där var alltså ord från den Mattias som inte allt för länge sen ondgjorde sig över att man skämtade om Leksand? Dessutom här i Moras gästbok?! ;)

Nalia:
Jodå, det är samma Mattias. Han var visst så sur att han aldrig mer skulle besöka oss, som jag minns det ;-)

insu: Haha men vi alla vet ju vilken dragninskraft Mora IK har, så jag klandrar honom inte alls för att han fortfarande springer här :P

Nalia:

Finns ju liksom inget annat och göra känns det som.

Nalia:

jag skulle ju faktiskt kunna räkna får , men jag ids inte. Förresten är det nån som vet när spelschemat för hockeyallsvenskan kommer ??

Vet någon vart Mora Magazinet tog vägen? Det som man får på posten när man är medlem?

morahockey: Ja , min ligger i tidnings hyllan i hallen .

Riktigt kul och se "seger i blicken" snart över hela Mora.

Panncentralen i Mora-Noret är ovanligt snygg just nu. Då syftar jag inte på Harald. ;-)

henrikj: Tell me more. Kanske ta en bild och visa för alla oss "utbölingar" :)

RQT:
Malmö värvar Mathias Johansson, och Skånskan visar upp mer än bara den nya värvningen... :)

Mike Skinner:
Men i texten står det ju att han spelat i Pittsburg, kan vara en bild för analfabeter kanske.

"Kommande matcher" här i högerkolumnen är nu uppdaterad med matcherna 08/09.

Mike Skinner: Har man ingen som granskar bilder och text först? :)

Tikinmyheart: Men den lille syntes ju knappast...Stackars kille me den lille...

Sporchef anställd och nu kommer vi få ett jättebra lag ;-)

horcoff:

Arto Sirviö ??

mattias - 74: Ja.

PappaKeno:

Varför går man inte ut med namnet då ?? Verkar ju konstigt om nu alla vet om det.

mattias - 74:
Det är väl ganska uppenbart att det läckt någonstans, men att "alla vet" och att klubben officiellt går ut och bekräftar är ju två helt skilda saker. Det finns förmodligen en rätt bra anledning till att klubben inte bekräftar, förmodligen något i kontraktet som säger att han inte är anställd före hans tidigare kontrakt gått ut, vilket det i så fall inte gjort ännu.

Jag spekulerar bara, men nog kan det väl vara så?

Mike Skinner: precis finns säkert en anledning.

mattias - 74: Vrf tror du det är Arto eller vad han nu hette?

morahockey: jag kan tala om för dig att det är Arto som är klar iaf.

morahockey:

Därför att jag har fått höra det grenom folk som jobbar inom en annan förening i dalarna. ( Inte Drantarnas IK :-) )

mattias - 74: Hahahahahahahaha. Förstår verkligen inte meningen med de inlägget!

Positivt från näringslivet i Mora! Swedbank dubblar sponsorstödet till klubben trots degradering, se länk!

Mike Skinner: Dubblar ifrån hur mycket då?

Tikinmyheart:

från en Selma till en Jenny Lind kanske :-)

hehe nej skämt å sido kul att man inte ger opp trots degradering. Sponsorer av det här slaget är bra och viktigt för klubben

Tikinmyheart: precis det låter bra men hur mycket sponsrar dom från början?

PappaKeno: Å andra sidan, skulle alla privata företag som stöttar Mora dubbla sin sponsring, så blir det iaf dubbelt så mycket än vad ni får i dag:)

PappaKeno:
De siffrorna är nog rätt svåra att få tag på skulle jag gissa. Iofs har jag ingen aning, det kanske är offentliga handlingar? Tvivlar på det dock. Som sagt, i vilket fall som helst är en dubbling av sponsringen trots degradering odelat positiv, hur mycket de än bidrog med ifjol.

Mike Skinner: precis mer är ju alltid mer :)

PappaKeno:

Nu får ni se till att inte komma sist i Allsvenskan :-)

Hoppas ni förstår skämtet.

mattias - 74: haha

mattias - 74:
Nu får ni se till att inte komma sist i Allsvenskan :-)

Ola:

Det gör vi inte jag är mer oroliga över er =)

mattias - 74: våran trupp kan bara bli bättre eran är nästan full och ser inte alls så bra ut.

PappaKeno:

Våran är definitvt inte full . Tycker den ser helt ok ut.

mattias - 74: erat fall blir era backar och en målvakt som kanske målvakten i en kvalserie. ni har 2 bra backar sen har ni inte nå fler bra backar tycker jag.

PappaKeno:

Jag tycker vi har 1 back som är nånting ( Huokko ) samt Jackman som kommer på Artistkontrakt i Oktober. Vi behöver en ruskigt defensiv back nu också!

Har ni 9 spelare nu under kontrakt ? Den nya sportchefen har lite och göra när han tillträder :-)

mattias - 74: jo var Huokko och Jackman jag menade.

frågan är hur mycket sportchefen kommer få att säga till om i Mister Simons rike :)

Detta med stora löneskillnader lär ju också splittra lag och sammanhållning?
Om det kunde splittra Clubbän, så inte mig emot ;-)

Undrar om det blir något snack om Främlingslegion i ES när Mora har åkt ur och Färjestad ligger inne med 12 stycken utlänningar?? tätt följt av Clubben.

Läskand har nu gjort en supervärvning skriver DT i nätupplagan. Tillåt mig ett litet asgarv.

Båkktjittan:
Visst är det fascinerande att Sveriges populäraste förening med Sveriges trevligaste supportrar - som aldrig hatar utan endast älskar - anställer en dömd våldsromantiker.

« · 1040609 · »