Anders i Budum: Det kommer ca 1000 st Färjestads fans på lördag.Hoppas att drakarna kan ge dom en match men troligtvis inte om man tänker efter hur det har varit tidigare under säsongen : (. Synd,för när de väl "stimmar" så gör de det väldigt bra!Blir lite tyst emellanåt men vem fan orkar skrika i 60 minuter?
Bonäs norra: Nej , det är drygt att känna med ett lag som man gör , jag tror oxå att ni som jag har varit med och sett mora sedan 70- 80 tal och själv spelat lite på ungdomsnivå. Mora har alltid varit en uppstickare lite av en rebell som gått sin egen väg vilket gjort att man kännt ännu mera för mik, tex hur unikt är det att hålla på brasilien i fotboll (bara poppulistiskt) . Underdogs perspektivet är för mig alltid tilltalande, och jag hoppas att vi åter skall visa mainstrem poppulisterna att de har haft fel om MIK åter igen.
Bonäs norra: Inte släppa in oss?! *ler* Kan ju bli lite drag i ladan ju, och tänk på all kringförsäljning. Väl mött på lördag, blir mitt första besök i FMMA.
Båkktjittan: Skulle drakarna förmå överrösta flera hundra tillresta dansbandsdårar? Jag tvivlar.
Och vad det gäller kringförsäljningen så lär väl det bli minimalt eftersom bortasupportrarna får vara glada om dom får tillgång till en (1) liten korvvagn. Mycket pengar in till kassan för entrepengarna tar vi dock tacksamt emot.
De andra lagen värvar förfullt - någon som har hört något om MIK kommer att ta in någon ny i laget eller fortsätter man med samma manskap? Et par rediga backar och en til målskytt hade inte setat fel!
Skulle inte förvåna mig om denna domare dömmer på torsdag mot SAIK! MODO Hockey - Brynäs IF HD Brent Reiber, Schweiz LM Åke Andersson, Husum LM Per Sondell, Örnsköldsvik
dif vann senast i karlstad och gör det i gen. vi ska inte räkna med att mora får nånting gratis för det har inte vart så hit tills. utan mora måste knega på vinna sina matcher och definitivt inte vika ner sig mot dif, saik och lhc som man gjort tidigare lite grann. då kan det gå vägen. (räkna med att dif vinner i dag, minst en sudden seger)
MIK 7-1: Färjestad gjorde sin plikt i alla fall. 4-3 NU säger de till och med på radion att djurgåren måste vara kvar i elitserien , det där med le grand Conspiration är kanske mera rätt en vi tror! Vad har du för skoter?
Om jag förstår saken rätt hade det varit en konspiration om Färjestad förlorat mot Djurgården ikväll. Att MIK däremot har spöat topplag titt som tätt den här säsongen har förstås helt andra orsaker. Nej, lägg ner konspirationsteorierna! Jag är för slö för att räkna på det (andra är bättre på det), men jag misstänker att MIK är det av lagen i det nedre tabellskiktet som tagit flest poäng av topplagen - vilket effektivt gör hackebiff av alla sådana spekulationer. Vi ligger där vi ligger på grund av att vi fått kramp i de viktiga sexpoängsmatcherna. Inte för att domarna, hockeyligan, journalisterna, canalplus, ismaskinen, spelprogrammet, junior-vm, dalachark eller Nalias rökvanor är emot oss. Om vi kan vända på den trenden kommer vi att fixa det här!