Metal Guru: Nu är det väl så att jag inte direkt försöker strö salt i era sår. Jag är tvärtemot faktiskt ganska ledsen över att ni åkte ur, och jag hoppas verkligen att det går bra för er.
Jag kunde bara inte låta bli att kommentera när någon "jublar" över ett i mina ögon ganska omoraliskt utnyttjande av ett obegripligt kryphål. Har man åkt ur så har man...typ...och inte om en månad.
Gusten: Att myntet har två sidor är vi nog bekanta med, och vi räknar nog med att många kan försvinna åt olika håll. Så det salt du försöker strö i våra sår ger ingen märkbar effekt, så att säga.
mattias - 74: Du förväntar dig säkert fullt av inlägg där vi driver med Moraspelare här inne va? Chockerande att det dyker upp hockeyskämt du som leksing inte uppskattar i ett Mora IK-diskussionsforum...
Ja den FD dranten får stryk av Elitseriens fegaste spelare. Det måste vara humor. Dessutom spelar ju den fd dranten Sm final, det är också bra jobbat av en fd drant
Mike Skinner: Kan förstå om de är bittra. Inget kul sätt att förlora en av sina viktigaste spelare på. Men samtidigt så undrar man om de verkligen hade tjänat på att "tvinga" kvar en spelare som egentligen verkar vilja spela någon annanstans.
40 poäng på 43 matcher i ett av Allsvenskans sämsta lag är givetvis riktigt bra. Att han är ung och hockeyfostrad i MIK gör inte saken sämre. Kanon!
MYCKET bitterhet finns över Jens Jakobs-historian. Intressant hur skribenter kan bli så förbannade över något som tydligen, jag säger tydligen, verkar vara glasklart? Jag förutsätter att den säsongstid det talas om i kontrakten är lika för alla spelare. Varför skulle Mora IK inte utnyttja det?
Ola: Riktigt bra om det här stämmer. Själva "tjuvknepet" det pratas om i artikeln från SvenskaFans klargörs i artikeln från Södermanlands Nyheter. Saxar:
"Det finns också en bestämmelse som anger att en hockeysäsong gäller från den 1 maj till den 30 april. Men NH-ordföranden Göran Forssbergs uppfattning var att Mora numera är ett allsvenskt lag och att klausulen inte går att använda. "
Jag är ingen jurist, men det verkar som att Jakobs och föreningen hinner använda sig av klausulen. Sweet!
Skulle ju sitta som en fläskläpp om Harald presenteras inom kort. I så fall lär man inte behöva oroa sig längre över att vi kommer få ett slagkraftigt lag. Han är omtyckt i Mora och han kan säkerligen vara det där lilla extra som gör att spelare väljer MIK. Skulle jag vilja se han välkomnas med en banderoll likt den Ross fick när han gästade Smidjegrav med Troja. "Hos oss är du alltid kung..." :-)
horcoff: Skönt att slippa vara ensam. Känns som man fick nog av den "smurfen" under hans tidigare sejour i klubben. Han ligger högt på min topplista gällande ojämna målvakter. Är det något vi inte behöver så är det en ojämn sista utpost.
Har inget med silly season att göra men den före detta dranten verkar ha hamnat i ett taskigt läge. (scrolla ner en bit och se vad lance ward har för sig)
Metal Guru: Harald har väl synts rätt regelbundet på senare tid med Janne? Redan i matchen mellan Leksand och Mora satt de väl tillsammans på läktaren och förhandlade, kan man väl tro.
Jag hörde något rykte att redan då kvartsfinalserien var avgjord så började Simons på allvar föra diskussioner med Harald. Dock kan jag tro att degraderingen satt vissa frågetecken både när det gäller lönechecken och huruvida intresserad Harald var/är att coacha ett allsvenskt lag. Tydligen är man nu överens om man får tro på Anders i Budum.
Enligt Brynäs sida på SF skulle MIK vara intresserade av att plocka tillbaka Daniel Sperrle. Är det bara jag som hoppas att det inte ligger någon sanning i det?
Metal Guru: Den viktigaste är nog Tomas Skogs, men som han säger själv att han också lär se till sin egen karriär och han är ju i den ålder (läget) nu där han bör ta steget vidare. Han tycker jag är helt förlåten om han inte blir kvar. Och det skulle ju i så fall vara för ett år för att direkt komma tillbaka till ES.
Jag kunde bara inte låta bli att kommentera när någon "jublar" över ett i mina ögon ganska omoraliskt utnyttjande av ett obegripligt kryphål. Har man åkt ur så har man...typ...och inte om en månad.