Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Stigsson: Martin Jansson till Grenoble.

horcoff: Det är det som stod i tidningarna tidigare under säsongen. Om det sen rör sig om ett riktigt kontrakt eller något form av junioravtal det vet bara Don. Samma sak gäller väl också för Cedergren.

Stigsson: Om man ser på lagbygget så står Danielsson under kontrakt, hur är det med det?

Mike Skinner:
Tack! Det är en tung börda att släpa på alldeles ensam :-D

insu:
Fast nu känner jag att du burit fanan länge nog, jag är faktiskt avundsjukast idag.

Mike Skinner:
Fast Morahockey93 (eller vad hans nick nu är den här veckan) var ju inte född då. Men koll har han, Simons är uslast och själv är jag avundsjukast.

Mike Skinner: Fler usla spelare vi blivit tvugna att se i våran ynkliga hall : Ross , Cleary , Hossa x 2 , Horcoff (dock ej från Dala-Järna) Lilja, Pihl . Och detta endast under modern tideräkning. Ska man se tillbaks så har det ju passerat en hel del "medelmåttor" genom vår Klubb. Namnen äro oräkneliga men minnena äro desto större.

Båkktjittan:

Han har ju tillhört er sedan urminnes tider :)

Dumt att byta nu !

Knogen:
Du glömmer en riktigt vital del i Simons uselhet...

... nämligen dessa fadäser Simons är skyldig till; Värva namnlösa spelare som t.ex Bastiansen, Beaudoin, Lupaschuk och Kalle Kerman till klubben. Jag menar, vilket praktfiasko! För att inte tala om den här lata tjecken han tog hit för någon säsong sedan, vad hette han nu igen? Har för mig att killen gick till Brynäs och knappt gjorde ett enda poäng... Tjänstefel!

mattias - 74: Hmmm, blir lite orolig om en leksing tycker att vi vinte ska byta ut Simons :-)

morahockey:
Ja, urusel är han allt. Fullkomligt urusel.

För det måste man ju vara om man hållit ekonomin på rätt sida, med bred marginal, under alla år.

Urusel kan bara en klubbdirektör vara som lyckas locka hit två kompisar från NHL, som kommer från småstäder i Kanada och därför lyckas smälta in här och göra succé.

En komplett sopa måste man vara för att locka hit en etablerad NHL-back som gästade klubben en kort tid för många år sedan. Detta trots att hans moderklubb ville ha honom.

Sedan kan man ju undra vilken råsopa som tar klubben upp till elitserien sådär, och sedan hålla den kvar i fyra säsonger? Han måste ju helt enkelt vara helt URUSEL.

Vad har du egentligen för perspektiv? Vem tar dig överhuvudtaget på allvar?

morahockey:
Du bringar ljus som vanligt.

Kanske dags att modifiera en hejaramsa:
Vi är morahockey, och vi ger aldrig upp.

Hur många är för?

Mora71:

Ja inte skall ni byta ut simons inte.

morahockey:
Simons misstag med tränare förra året är bara mänskligt att göra.
Jag längtar inte efter någon vattenkammad slipsnisse.

Mora är en stark finansiell klubb tack vare Jan Simons.

henrikj: Jo han är helt urusel. Vi kunde gått till ES för många år sedan. Men då strulade han till det med spelare mm.

PappaKeno: Ja isåfall kan du ha menat den på mora.se

morahockey: Det växer inte sportchefer på träd!?
Har du ingen inside vad gäller anställande av sportchef då?

Säga vad man vill om Simons men utan honom hade vi aldrig fått smak på Elitserien. Så "urusel", njaaa...

Mike Skinner: tror det var DT kommer inte ihåg var jag läste det men det var en lång intervju med Janne och Harald.

Mike Skinner:
Jo jag sa ju det... Du fattar ju ingenting... :P

Ola: Huml klar för HC Ceské Budejovice...... Bara att önska lycka till...

PappaKeno:
Jag tar det där med en nypa salt. Och vem vet att han åker till Mora om han landar på Arlanda den 5 augusti?

PappaKeno:
Källa?

Och äntligen är HS uppe igen.

Mr Walker: Janne Simons om Beaudion:

-Han är glasklar och har redan en returbiljett som tar honom tillbaka den 5 augusti. Då kan ni åka och möta honom på flygplatsen.

Tror att du hade lite fel om att han inte blir kvar i Mora.

"- Normalt sett är det lättast att gå tillbaka direkt, bland annat på grund av att ekonomin försämras för varje år i allsvenskan. Se bara på grannen i söder, inte har det blivit lättare för dom."

Selänk, ur mora.se

En satsning på att komma tillbaka på en gång ser jag som den bästa lösningen.

sold:
"Som sportchef är han ett debackel utan dess like.Visst han har haft fingertoppskänsla tidigare men nu tror jag inte att denna känsla finns kvar dessvärre."

Känns som om du inte riktigt har kontinuitet i dina tankar:
'debackel utan dess like' är mycket starka ord.
'Visst han har haft fingertoppskänsla tidigare' är raka motsatsen.
'men nu tror jag inte att denna känsla finns kvar' är mitt emellan.

Jag tycker att han har skött själva sportchefsjobbet med den äran efter de resurser han haft, men har behövt avlastning och hjälp på posten ett bra tag nu - ungefär sedan dag 1 i ES. Problemet har varit att hitta en sportchef som kunnat axla Simons mantel, eller kanske ännu hellre 'som Simons velat släppa ifrån sig uppgifter till'.

morahockey:Simons är en BRA KLUBBDIREKTÖR men han kan inte sitta på alla poster själv.Som sportchef är han ett debackel utan dess like.Visst han har haft fingertoppskänsla tidigare men nu tror jag inte att denna känsla finns kvar dessvärre.Sk bli intressant att se vem som kommer att bli sportchef inom snar framtid.Lückner har ju gett Simons ett antal namn att jobba på så förhoppningsvis så kommer det att presenteras ett namn inom en vecka.Har en känsla av att kommande säsong kommer att domineras av Mora IK men att man kommer att få det mycket tuffare i KS 08/09 om man nu tar sig dit.

Metal Guru:
Hm... eh, det har jag glömt. Men avundsjuk, det är jag!

insu:
jag är också överjävla avis.
btw, vad är det som vi är avundsjuka på?

Stigsson:
Vi får hitta på en sådan! Fast risken är att den blir så ironisk att den inte når fram ;-)
För övrigt är jag avundsjukast av alla. Så det så.

insu: Det borde finnas en form av special-smiley som man kunde lägga efter ironi. Kan ingen uppfinna en sån?

Mike Skinner:

Grattis till Harald, ni kunde nog inte fått en bättre tränare i alla fall. Hoppas att det går bra nästa år för er nu :).

insu:
I så fall är du RIKTIGT avundsjuk. Men det är å andra sidan helt förståeligt.

Mike Skinner:
Jag är avundsjukare än vad du är!

wille:
Jag är avundsjuk, är inte du?

morahockey:

Ja det är helt sjukt vad sotis alla är....

morahockey:
Ah, avundsjuka... det är förstås så det är.
(Detta var alltså också ironi, ifall det inte framgick.)

morahockey: Det är trots allt rätt stor skillnad på att stå på blå i powerplay i Elitserien och Allsvenskan. Adam skulle vara en klippa i Allsvenskan, det är jag helt övertygad om. En relativt ung spelare med stor del av sitt hockeyfostrande i MIK vore onödigt att bara slänga bort.

Helt underbart med Haralds långtidskontrakt! Går MIK inte upp under de närmaste säsongerna kommer det knappast att bero på tränaren i alla fall.
Härligt med Amnér också. Han kommer bli ett uttropstecken nästa säsong om han fortsätter på det han visade upp i Kvalserien.

PappaKeno: Jaja du får tycka som du vill. Jag ska inte skryta mer om mina källor. Det kan ju va lite avundsjuka också.

Massebros: Ja men han låg ju bakom flera baklängesmål. Så det var ju bara bra att han var petad ett tag. Vill inte se han i truppen till nästa säsong. Han slog ju de där karate passningarna. Och i powerplay slarvade han ju också mycket på blå. Och alla skulle passa till honom för att han hade bäst skott.

morahockey:
Ironi är inte ditt vassaste ämne, va?

morahockey: Är du full eller..... jag kan räkna upp de som var betydligt sämre. Och hur mycket PP fick han spela då? Matchningen av Eloranta var katastrof de kan du fråga de flesta spelarna om

PappaKeno:
Den matchen är tyvärr förlorad för länge sen... :)

morahockey: förstår du inte ironi mister "inside information"?

Teg: Vadå ge Simons sparken för att han värvade Luckner? Jag håller med dig om att Simons inte är en bra Klubbdirektör, men han gjorde helt rätt som värvade Luckner!!! Luckner vill ju ha unga hungriga juniorspelare och inte massa utlänningar som går på halvfart! Luckner vill ha folk som krigar!
Om det ska värvas några utlänningar så ska det va spets säger han till DT.

Länk
Qvarströms bröderna, fast vi kan inte bygga med hur många som helst

Forever MIK: Juniorer jag vill se i truppen är Mattias Ekholm, Daniel Viksten, Lucas Sandström, Rasmus Sandström och Viktor Amnér.

Sen förväntar jag mig att Cedergren tar en plats i backlinjen. Jag tycker dock att vi inte behöver Anders Danielsson.

Vilka skulle du vilja se få chansen?

Forever MIK:
Finns någon länk till detta?

Låter onekligen lovande i vilket fall som helst! Att satsa ungt och lokalt låter bra, och gör vi en bra första säsong i AS med ett sådant lag är det inte hela världen om vi inte går upp igen på en gång.

Men vi ska tillbaka!

Forever MIK: Åter ljus i denna mörka tunnel!!

« · 1032736 · »