Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Db_04:
Nej. Därav min :-). Men om man inte skulle ha så bra koll, så skulle man lätt kunna tro det, när man läser ditt inlägg.

Ola: skrev ja de?

Db_04:
Den stora Leksandsprofilen Håkan Loob! :-)

Man får tydligen klicka sig fram, märk väl vem som slutade på en 4:de placering.

Forever MIK: Får verkligen hoppas att Lill-Eric väljer Mora i så fall.
Länk; stat. 2005 / 2006

Forever MIK: Prestberg är Leksing i grund och botten.....hans idol är Håkan Loob och favoritlaget är Leksands IF.....iaf var :)

Forever MIK: BAH :)Får se vart han hamnar. Kommer han till Leksand så överväger jag och sälja min Leksandströja. Gusten var tydligen intresserad :-)

mattias - 74:
Vad jag har hört om Presberg så skall han i alla fall inte spela med er, lillebror :-)

mattias - 74:
Du inser att du just har förseglat ert öde - från och med nu blir det förstås lillebror. Med gement l :-D

Forever MIK:

det får du om du vill men jag stavar inte mora som du nu skriver. drant eller avlopp eller Läxand, bryr mig ärligt talat inte vad du kallar oss bara du inte kallar oss för lillebror :)

Hur blir det med Presberg ?? Han ryktas ju till er

Inte säkert att det är illa med mackan, säger bara att de jag sett inte imponerat.
Läste för övrigt i pappers expressen att lill-eric väljer mellan mik och the drants om inte det blir något med hv.

Mattias -74: jag kommer att kalla ditt lag för drantar så länge som ni stavar mora på olika sätt t.ex med * eller ett h före ora

morahockey: han är lite full ifan den där gubben simons :)

horcoff: Unga killar var det ju eller?

Stigsson: Ja, nyköping ville ha pengar för honom men Mora fick honom gratis enligt regelboken.

SE LÄNK!!!!!!!!!!

Forever MIK: Aj, är det så illa menar du.

horcoff:
Jag har sett en hel del frisk hockey i vinter och som sagt är jag inte imponerad av det jag sett.

Forever MIK:
Vad jag har för minne av Marcus när han spelade för Mora sist var att när han väl fick lägen så satte han dem.
Jag tyckte då att det var en spelare Mora skulle behållit framför några andra.
Och vad säger att han inte blivit bättre av åren i Norge.

Stigsson: frågan är nu vad lillebror jakobs tycker om detta, han var nära att hamna i samma lag som Jens det lär ju inte hända nu när Jens flyttat hem till Dalarna.

Intressanta nyförvärv helt klart

Forever MIK: Jens verkar också helt klar för MIK nu. Då har man tydligen kommit överrens med Nyköping nu då.

Fick väl inte mig att jubla precis men ok då. Visst har han presterat mycket poäng i Frisk men jag vet inte. Det jag har sett av nosk hockey denna säsong har väl inte varit så speciellt. Man skulle kunna göra en jämförelse, låt säga att toppen av noska ligan är toppen av ES så är botten lika med botten av AS sån stor skillnad är det tycker jag. Hoppas jag har fel om Mackan och att han har att bidra med.

Peja:

Ja han blev klar i början på veckan tror jag

norm: Nagander är väl klar för AIK?

Mora satsar relativt ungt inför kommande säsong verkar det som! Viksten, Amnér, Ekholm och Sandström är klara. Vilket är glädjande såklart, unga lovande killar.

Och sen att Conny Evensson är på väg in som sportchef kan nog öka Moras chanser till att få hit bra spetsspelare. väldigt mycket!

Det behövs en förstamålvakt av bra elitserieklass. Sedan låta Lasse Johansson få relativt mycket speltid ändå, för ska vi gå upp så håller inte Lasse i en kvalserie men han måste komma in i det och stå relativt mkt.

Får vi behålla Pierre så behövs det 3 nya backar.. Vi har Amnér, Danielsson, Cedergren, Jonsson kanske och även Ekholm som ska få skolas in i laget, men med många andra unga bra backar så rankar jag han som sämst och det behövs rutin. Två bra PP-Backar och en stabil defensiv back. En rightare som typ Duane Harmer som är ledig hade ju inte suttit fel. En Adam Andersson i toppform hade vart kanon, men han verkar ha alldedes för dåligt psyke och viker ner sig direkt det går dåligt. Skogs känns redan förlorad, tyvär.

Sedan forwards, behövs mycket förstärkningar där! Granström, Simme, Bogg. Kan vi behålla dom centrarna är det kanon! Sedan kanske man bör "ta hem" en kille som kapla som kan bilda en fjärdekedja med Viksten och Sandström. Eller Jonathan Persson som sett väldigt vass ut i Allsvenskan stundtals. Verkar som att Nisse försvinner tillsammans med Jansson, tyvär. Får hoppas att morahjärtan som Granis, Bogg och Simme stannar.

Jag tror att om vi får ett lag som ser ut ungefär så här kan det gå vägen, såklart spelar alltid olika aspekter in och en del nyförvärv jag önskar kanske inte anser Mora som speciellt lockande, men ändå relativt realistiska nyförvärv som inte kostar skjortan och fortfarande vill något med sin ishockey=)

Här är ett lag jag mycket väl kan tänka mig! (Baserat utifrån vilka jag tror stannar) Skulle Basse och Skogs stanna tex rankar jag ju dom högre än de flesta "nyförvärven" jag skrivit. Och som jag sa, det kan nog vara relativt realistiskt. Dessutom vissa spelare med anknytning till Mora. Lennartsson som vart stabil i ES, Jakobs..

Tobias Lundström (NY) / Lasse Johansson

D.Harmer (NY), P.Jonsson
Beaudoin, Bogg, Dahlman

Savalahti-Nagander (NY) , Jonas Lennartsson (NY)
Jari Tolsa (NY), Granström, Jakobs (NY)

Amnér, Cedergren/Danielsson
Simons , Peter Öberg (NY) , M.Jonasén (NY)

Ekholm, Eklund
Mattias Beck (NY) , Kapla, Viksten, Sandström

Alisandali: Vore bra om Anders blir kvar som sällan gör en dålig match.

Länk till DT.

horcoff:
Fan , då är nog risken stor att även Anders Nilsson hänger med dit ner .

Synd att ni tappar genuina Morakillar i laget , fast Martin fick väl inte mycket speltid i laget på slutet . 

Stigsson: Martin Jansson till Grenoble.

horcoff: Det är det som stod i tidningarna tidigare under säsongen. Om det sen rör sig om ett riktigt kontrakt eller något form av junioravtal det vet bara Don. Samma sak gäller väl också för Cedergren.

Stigsson: Om man ser på lagbygget så står Danielsson under kontrakt, hur är det med det?

Mike Skinner:
Tack! Det är en tung börda att släpa på alldeles ensam :-D

insu:
Fast nu känner jag att du burit fanan länge nog, jag är faktiskt avundsjukast idag.

Mike Skinner:
Fast Morahockey93 (eller vad hans nick nu är den här veckan) var ju inte född då. Men koll har han, Simons är uslast och själv är jag avundsjukast.

Mike Skinner: Fler usla spelare vi blivit tvugna att se i våran ynkliga hall : Ross , Cleary , Hossa x 2 , Horcoff (dock ej från Dala-Järna) Lilja, Pihl . Och detta endast under modern tideräkning. Ska man se tillbaks så har det ju passerat en hel del "medelmåttor" genom vår Klubb. Namnen äro oräkneliga men minnena äro desto större.

Båkktjittan:

Han har ju tillhört er sedan urminnes tider :)

Dumt att byta nu !

Knogen:
Du glömmer en riktigt vital del i Simons uselhet...

... nämligen dessa fadäser Simons är skyldig till; Värva namnlösa spelare som t.ex Bastiansen, Beaudoin, Lupaschuk och Kalle Kerman till klubben. Jag menar, vilket praktfiasko! För att inte tala om den här lata tjecken han tog hit för någon säsong sedan, vad hette han nu igen? Har för mig att killen gick till Brynäs och knappt gjorde ett enda poäng... Tjänstefel!

mattias - 74: Hmmm, blir lite orolig om en leksing tycker att vi vinte ska byta ut Simons :-)

morahockey:
Ja, urusel är han allt. Fullkomligt urusel.

För det måste man ju vara om man hållit ekonomin på rätt sida, med bred marginal, under alla år.

Urusel kan bara en klubbdirektör vara som lyckas locka hit två kompisar från NHL, som kommer från småstäder i Kanada och därför lyckas smälta in här och göra succé.

En komplett sopa måste man vara för att locka hit en etablerad NHL-back som gästade klubben en kort tid för många år sedan. Detta trots att hans moderklubb ville ha honom.

Sedan kan man ju undra vilken råsopa som tar klubben upp till elitserien sådär, och sedan hålla den kvar i fyra säsonger? Han måste ju helt enkelt vara helt URUSEL.

Vad har du egentligen för perspektiv? Vem tar dig överhuvudtaget på allvar?

morahockey:
Du bringar ljus som vanligt.

Kanske dags att modifiera en hejaramsa:
Vi är morahockey, och vi ger aldrig upp.

Hur många är för?

Mora71:

Ja inte skall ni byta ut simons inte.

morahockey:
Simons misstag med tränare förra året är bara mänskligt att göra.
Jag längtar inte efter någon vattenkammad slipsnisse.

Mora är en stark finansiell klubb tack vare Jan Simons.

henrikj: Jo han är helt urusel. Vi kunde gått till ES för många år sedan. Men då strulade han till det med spelare mm.

PappaKeno: Ja isåfall kan du ha menat den på mora.se

morahockey: Det växer inte sportchefer på träd!?
Har du ingen inside vad gäller anställande av sportchef då?

Säga vad man vill om Simons men utan honom hade vi aldrig fått smak på Elitserien. Så "urusel", njaaa...

Mike Skinner: tror det var DT kommer inte ihåg var jag läste det men det var en lång intervju med Janne och Harald.

Mike Skinner:
Jo jag sa ju det... Du fattar ju ingenting... :P

Ola: Huml klar för HC Ceské Budejovice...... Bara att önska lycka till...

PappaKeno:
Jag tar det där med en nypa salt. Och vem vet att han åker till Mora om han landar på Arlanda den 5 augusti?

PappaKeno:
Källa?

Och äntligen är HS uppe igen.

Mr Walker: Janne Simons om Beaudion:

-Han är glasklar och har redan en returbiljett som tar honom tillbaka den 5 augusti. Då kan ni åka och möta honom på flygplatsen.

Tror att du hade lite fel om att han inte blir kvar i Mora.

« · 1032916 · »