Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Mike Skinner: blir nog många juniorer nästa säsong :)

MorganaLefaey, 70 rodrigues:

Defensivt lagd back, hög högstanivå men kanske lite väl låg lägsta. Tycker han blivit bättre och bättre. Har börjat smälla på rätt rejält också, det gillar jag. Kanske lite mycket skadeproblem, men helt klart en bra spelare tycker jag! Tråkigt att han går.

Brynäs är tydligen också ute efter Johnsson, är det något att ha eller?

Tubest: Det sägs i artikeln att modo är intresserade av honom. Vilken typ av spelare är det och vad tycker ni som fans om han?

Försvinner Pierre oxå nu tro......har tackat nej till JS förslag om förlängning av kontraktet.

Ola:

Och i Leksand tror man uppenbarligen att man började spela ishockey 1919 :-)

Joråmensatt.... Och Volvo S70 tillverkades 1927 också...

morahockey:
Vem som är storebror har inget med matchresultat eller serietillhörighet att göra. En gång storebror, alltid storebror. I detta fall handlar det om vilka som började spela hockey först.

mattias - 74: Ja och då får det avgöras i matcherna vi möts i.

Knogen: han håller ,det är jag säker på du ska få hela storyn om lövdahl sen en dag:) ska sätta mig ner med Anders nån dag och knappa i hop den

Forever MIK:

Skämtar ju ! Lillebror eller ej nu spelar vi i samma serie .

mattias - 74:
Nu är det vi som har tänkt att ta hand om honom, inte ni lillebror

Knogen:

Han är en bra passningsspelare, sett honom en del i Borlänge Hockey

Dock är jag som du lite skeptisk över det att han skall lämna ett topplag i DIV 1 och gå till ett halvtaskigt i allsvenskan :-)

Det kommer säkert arta sig bra !

Db_04:

Jag måste säga att jag hyser en viss skepsis angående Lövdahl. Han har ju inte direkt gått uppåt på utvecklingsskalan. De tre senaste säsongerna i division ett, efter att tidigare huserat i allsvenskan...

Men jag litar på dig, och precis som Tången så hoppas jag också du har rätt. Tja, konstigt vore det väl annars :-)

Db_04: Jag hoppas av hela mitt hjärta att du har rätt. Då ringer jag och avbokar mulan! ;-)

Tången: Lövdahl kommer passa perfekt i MIK....sen det där med mulan kan ni hoppa över

Db_04: Ja, Anders Lövdal kommer att presenteras ridandes på en mula på gågatan kl. 14.30. Nytt grepp, I love it !

Å andra sidan hoppas jag att jag har fel.

Slinger: det sägs bli en spelare presenterad i morrn....skulle ha blitt klart på torsdagen men det blir i morrn i stället enligt mina källor

Är det någon som sitter på lite schyssta rykten inför 08/09?
Det är ju tvärdött på alla fronter (Om man inte räknar med utlottningen på almanacksnumret på MIK's sida...)

mattias - 74:
Är iallafall en person som gnuggat händerna och säkert tjänat in flerfallt vad Eddie kostade och det är väl P-O Ejendal själv......han visste vad han gjorde karln. Örnens månadslön kostade inte mer än en helsida i Expressen i reklam för handsk och sko firman.

mattias - 74 & GävleLasse:
Jag vet att det inte var ni som började, men det känns som om den här diskussionen hör hemma i en annan bok. Till exempel Leksands ;-)

GävleLasse:

Allvarligt så tror jag nog Eddie Läck tar chansen nu när han vet att han får första spaden. Belfour skulle ju bli nån slags mentor för honom men det blev ju lite si och så med det. Snarare tvärtom :-)

Belfour visade ju vissa stunder varför han är den han är men den mesta tiden i Leksand vill han nog glömma snarast tror jag. Många hyllade honom när han skrev på och det var kanske inte så konstigt. Nu så här med Facit i hand var det en dålig inverstering för Leksand med sådan händer liksom.

GävleLasse: Tror Leksand eller deras sponsorer körde detta som planerade förlustavdrag. Varför tror du Ejendal plockar in Ed för en jefla massa kosing när vi fattiga plockade upp en gratis spelare från J20 med namnet Markström ;-)

Säger som Gunde... Det har varit ett fruktansvärt år för Dalarna, nästan som mina två första OS lopp i Calgary

mattias - 74: Lika "bra" som de senaste två säsongerna? Hedervärda femteplatser i KS är inget man skriver hem till mamma om...

Anders i Budum:

Det kommer gå bra

Frälsaren fick inte komma tillbaka...hur ska det gå då...

Rock on MIK!

PappaKeno: Nej inte om dessa men han har ju ljugit om de andra med icke existerande klausuler i som sedan helt plötsligt existerade.

Tången: vi vet dock inte om han ljuger än :) jag väntar och ser om Toni och Bodde spelar i Mora nästa år gör dom det itne så sjunker mitt förtroende till noll för Mister Simons.

PappaKeno:

Jag håller med. Otroligt dåligt att han ljuger fansen rakt upp i ansiktet. Ville han dölja något så skulle han kunna svara lite mer otydligt, men hans raka besked gjorde ju att man trodde på karl´n. Det kommer jag inte att göra i fortsättningen.

Db_04: jo för då är han dum som sitter i media och säger att Toni och Bodde kommer spela med Mora nästa säsong! blåser simons mig på dom 2 kan han dra åt helvete med sina lögner.

PappaKeno: har dom klausuler så kan man inte skylla på Simons det har i stort sett alla spelare i Elitserien. har mailat honom angående Dahlman

Dino: Hittade filen här på jobbet ändå, och givetvis hade du helt rätt i att det handlade om Boforsfans.

Dino: Jag tror att jag har den nånstans, men var det inte i Västerås? Ska kolla hemma.

PappaKeno: Finns det nån som har bilden, eller länk till bilden där Patrik Ross häller vatten på Boforssupportrarna?

Db_04: jag litar på Simons iaf. Men om jag inte ser Bodde och Toni i Mora nästa säsong så har jag noll förtroende kvar för Simons.

PappaKeno: mora tidning = dalarnas tidningar snackar ett annat språk än alla andra,..... enligt vad jag hört så var Toni överens med MIK men hade ES-klausul han kan utnyttja till 30/4

PappaKeno:

En ljuspunkt alltså.........en spelare som har betdligt mer att ge än vad som kom fram under denna säsong.

Db_04: enligt Simons i Mora Tidningen så ska Toni stanna iaf. Han har kontrakt och får inte bryta.

Ola: vissa tror ju uppenbarligen på allt blaskan och expressen skriver:) hagos är väll kontraktlös / klubblös efter sista april

Jag vet inte om det är jag som är otålig eller går värvningskarusellen kärvt?
Det kanske är så att det bara är myntfacket som är öppet i MIK-plånboken och då kan det ju bli lite "Nej tack" ifrån ganska många spelare...
Var tog nyförvärvet/presskonferensen vägen som någon nyss skrev om?

Förresten så hoppas jag att ni har köpt Tryckvågs "Dalecarlian Riot"!
Attans bra band det där! :-)

Ett livstecken, Kickan:
Välkommen tillbaka.

Kram på er allihop. Jag jobbade i Falun till den sista augusti i fjol och höll er högst av dalalagen. Ni grejar det här! Ni har så mycket mer hjärta i föreningen att ni kommer hur det än går i kvalet (dit ni kommer) grejar det här. Jag älskar er.

/Kickan

morahockey:
Har han glömt att skriva på kontraktet då?

PappaKeno: Hagos pratade med HV71 redan när vi låg i kvalserien!

Ola: Vadå Hagos? Han har för längesen lämnat för HV71!!!

PappaKeno: hahaha. Var det parodi på mig där?

Knogen: Borlänge tar emot alla supportrar som bidrar ekonomiskt:)

Mike Skinner:
Absolut! Det känns ju så modernt och politiskt korrekt :-P

Knogen:
Kanske lite näsmätning vore på sin plats?

Bonäs norra:
Fast å andra sidan tror jag inte du är MIK-supporter överhuvudtaget. Jag gissar på att du kanske håller på något lag på andra sidan sjön. Så mycket skit och rena dumheter om våra spelare som du vräkt ur dig här på slutet har jag nog bara hört därifrån. Några till av din sort och ingen vill spela i Mora IK längre.

Förresten; Granis är född och uppvuxen i Orsa. Hur många generationer bakåt tycker du släktträdet ska sträcka sig för att man ska klassas som "renrasig" ovansiljansbo?

Jävla trams!

Ola: ja om nu Hagos skulle stanna så lovar jag att dansa naken ner för hela gågatan. För han kommer inte stanna.

« · 1035374 · »