Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Mike Skinner: blir nog många juniorer nästa säsong :)

PappaKeno: va nån som sa att bröderna Qwarnström lämnat Mora och flytta hem till Borlänge dom är dock inte klara för nån ny klubb

Mike Skinner:

Tycker iofs att han hållit en hög nivå hela säsongen. Tillsammans med Skogs och Harant tillhörde han toppen på backsidan i år. I kvalserien - näst efter giganten Harant - den bäste. Dessutom den back som spelade mest fysiskt.

Nej, det här är inte roligt längre...

Db_04:

Ja, naturligtvis. Varför inte... :-(

Och jag min dumme jävel som trodde Harald skulle kunna bli en magnet. Jag har aldrig någonsin varit med om större massflykt.

Alla som tror Ymer spelar med oss till hösten räcker upp en hand!

Knogen: *räcker upp handen*

Jag litar på simon men blåser han mig nu så kommer jag aldrig mer lita på honom.

Knogen:
Jag tänker nog också räcka upp handen, men känner att det kanske är lite naivt. Jag har hört båda delar från hyfsat bra källor. Den som lever får se, men jag fortsätter vara positiv!

Knogen:
Här får du f-n ingen hand upp. Om man nu har stor-eric på avlöningsrullen varför intresserar man då sig för BRÖDERNA (bröder= minst två st) Abbot. Jag tolkar i alla fall det som stor-eric är ett mycket osäkert kort. Nu blev det inget med Abbotarna så vi får väl vänta till 8 aug och se. Tro om vi skall göra en resa ner till Arlanda och hälsa han välkommen med en banderoll.

Forever MIK:
Inte för att jag vill vara konspiratorisk, men man kan ju vända på pannkakan och resonera som så att BRÖDERNA (bröder= minst två st) Abbot inte ville kontraktera sig med Mora, för att Mora redan hade en stor-eric på avlöningsrullen.

Metal Guru:
Tänkte inte på det. Klart att det är så

När kommer det lite positiva nyheter?
"Laget" körde igång träningen idag vad jag förstår. Det kan inte ha varit trångt på gym och skogsstigar...

henrikj: Nä, det lär det inte vara. Hockeyn har vart så påfrestande denna säsong så man orkar inte bry sig längre. Inte ens hockey vm är intressant. Intresset har fått sig en knäck, tack vare allt jävla skit med Mora IK och dess ledning.

henrikj: lövdahl är ju klar nu :)

PappaKeno: Inte riktigt än, man vill ha något mer än ett okänt nickname på mik.se som källa innan det är helt klart.

PappaKeno: ja det är han !

Stigsson: dom säger det på hockeysverige.se och eliteprospects så jag ser det som klart. Tror inte Färjestad tar honom i sista stund ;)

PappaKeno: ja har pratat med spelaren i fråga nu...

PappaKeno: Både hockeysverige.com och eliteprospects.com hänvisar till samma artikel i Dalarnas tidningar där det står att läsa "Anders är med stor sannolikhet klar för Mora IK", "det är inte helt klart säger han själv på en direkt fråga" och "det troliga är att Jan Simons idag presenterar Anders som Moras tredje nyförvärv". För mig betyder ingen av dessa tre citat ur den artikeln att det är 100% klart.

PappaKeno: Sen att jag själv också tror att det verkligen är påskrivet och klart är en annan sak men det är som sagt inte bekräftat från klubben än.

Stigsson: ne men er hemsida håller div 2 klass i uppdateringar :)

Db_04:

Kvarnsveden klass ??

Stigsson: nej men det ska ju jävligt mycket till om han inte ska bli klar för Mora verkar det som.

PappaKeno: Det kan jag hålla med om.

mattias - 74: kvarnsveden har ingen :)

Db_04: Fan så bedrövligt det är,ingen bryr sig

Db_04: lövdal hit och lövdal dit! Är det den här typ av spelare som man kan förvänta sig i Mora ik?

zeb:

Vad förväntar du dig ?? Horcoff :-)

zeb: Lövdahl är en bra tekare, är användbar i både box och powerplay.... negativt är att han är lite snäll i närkamperna i bland....kan försvinna ur matcherna ett fåtal fajter

mattias - 74: För gammal tyvärr ;-)

Är de två sista ur kärntruppen också på väg bort ?

horcoff: Om Bogg sticker då är det jävla illa ställt i Mora. Då kan det inte bara beropå att MIK hamnat i allsvenskan.

horcoff: kan bli en tung säsong :p

Tikinmyheart: Ja det kan man säga. Även fast Bogg inte var bra denna säsongen. Men han ska definitivt va kvar.

Tråkigt att Pierre Johnsson också håller på att lämna.

Lite roligt att man behöver gå in på allsvenskan för att hitta Moras gästbok :P Inte för att va elak men det ser mer eller mindre mörkt ut för Mora nu elr hur!

källan:
Vi gör mycket för att roa vilsna personer.

källan: Så här har det sett ut förr om åren oxå........så detta kommer bli kanon oxå :)

källan:

Är det mer ljus över Skövde måntro? :-)

källan: måste säga att jag har tryckt på elitserien några gånger och sen kommit på fan vi spelar ju i allsvenskan igen :p

PappaKeno:
Sånt där drabbar inte mig. Jag använder bara mina favoriter (till höger), och de bryr sig inte om på vilken nivå man spelar.

Metal Guru:

Någon som kan stoppa blödningen i MIK, nu drar orföranden oxå.

Vad är det som händer egentligen?, nåt sjukt med MIK känns det som.

Klart att Bacon lämnar enligt pappers MT idag

Tubest:
Om du läser artikeln du länkar till känns det inte speciellt sjukt, utan mer som en normal händelse i en idrottsförening i Sverige.

Weslien har varit ordförande i fyra år. Det är inte extrem-mycket, men inte heller löjligt lite.

Metal Guru: Bara bra att han avgår tycker jag...vill se en nystart inte gammla rävar som bara sitter år efter år.

Tubest: Nu går det åt det friska hållet men tyvärr ett år för sent.

Tubest: Det var då inte en dag för tidigt

Weslien öppnar för att det kan bli en överraskning på söndag. Inte är väl Lövdahl överraskningen isåfall!? Den värvningen känns ju redan "klar".
Ett lite större namn hade inte suttit fel...

henrikj: kanske en sån här, eller nåt :) www.eliteprospects.com/player.php?player=309

nyz: Ja, eller varför inte klassisk comeback... :-)

henrikj: Jag ser inte öppningen för överraskning någonstans i artikeln, dock ska ingen bli överraskad om Henk Noback blir ordförande.

titran: Nej, det stämmer. Den öppningen var från en annan artikel som jag inte hittar på nätet. Artikeln handlade i huvudsak om MIKs "Kick-off" på söndag.

« · 1035374 · »