Tången: Fatta! Mora har åkt ner i Allsvenskan. Hjälp! Någon som har ett förslag på hur det skulle gå till att komma tillbaka till ES. Varken LIF eller MIF med pengar klarar det och att Mora skulle halka in på ett bananskal igen som Rögle är nog svårt. Bygga för framtiden? då med all säkerhet är den ekonomiskt klyftan bara blivit större. Ska det satsas stenhårt direkt nu "om" det går att få kvar några nyckelspelare? Frågetecknen är många.
Metal Guru: Nu var det väl inte bara dessa matcher som gällde något? Alla matcherna före pilsnerkvällen då, räknas inte dom? Tittar man på hela säsongen var det han som räddade oss, det anser jag. Skit samma, vi hade han ifjol, denna säsong inte. Ingen vet hur det hade varit om han stannat, vem vet vi kanske hade blivit sist både i ES och KS eller kanske hållit på med sm-final nu, ingen vet och vi kommer aldrig få reda på det heller
Metal Guru: Jag jublar för varje mål MIK gör och bryr mig då inte så mycket om vem målskytten är. Jag hoppas ju att varje mål är ett "Winning-goal" eller vad det heter men varje mål framåt hjälper väl laget, eller?
Metal Guru: Jepp, 12 poäng alltså + alla viktiga icke GWG-mål som kviteringsmål, ett 4-2 mål, 5-2 fast så mycket var det längesedan vi vann med. Att bara titta på GWG-mål ger en skev bild av verkligheten. Nu lägger jag ner Brendl och aldrig tar jag upp han igen. Ser i stället framåt och lägger denna bedrövliga säsong i en säck knyter till och sänker i älven. Kommer det analyser eller liknande från Don eller styrelse så skall jag läsa och tvinga mig själv att INTE komentera dessa. Har så smått börjat kommit över besvikelsen och jag kan säga att den var inte av den mindre karaktären. Ser dock fram mot silly och några trevliga förvärv och kontraktering av lovande juniorer. Kommer att infinna mig på stå när vi drar igång igen och det står inte på.
Ja, in med en del junisar och öppna plånboken för de spelare som man vill ha, både nya och gamla. För ska man tillbaka så bör det nog ske snabbt som ögat! Vi får vara stolta att vi är det bästa hockeylaget i Dalarna!
horcoff: Jag tycker ryktena har flugit runt länge nu, jag vill ha pressmeddelanden. Positiva eller negativa, den här väntan är olidlig!
Ros har även bloggat igen och verkar tvärsäker (som många andra) på att Skogs går till Timrå även fast Simons dementerar. Jag väntar med spänning, skulle Skogs stanna känns det som en tidig julafton.
Jag vet att det är surt nu men tror du att du skulle kunna säga något om Tuokko hur han är som spelare osv?. Man vet ju att det är en fysisk spelare osv, men skulle gärna vara trevligt att höra om han var uppskattad av er fans och vad som gjorde han så bra osv ? :).
Cyklob: Tuokko är ju till 100% powerforward, energispelare, därför han är så uppskattad. Kör alltid max, smäller alltid på. Lyckas ju kriga till sig något mål ibland, men ja, pucken kommer väl lite i andra hand. :)
Jävligt trevlig kille också tycker jag efter de gånger jag träffat honom.
Hade inte varit fel med lite surr om nytillskott och förlängningar hos oss nu. Mycket snack om vilka som är på gång bort och många som verkar vara borta redan. Tråkig silly season nu. :)
Låter kanon detta, blir nog bra med Marco i MoDo för våran del :), han är ju en betydligt bättre spelare i mina ögon änn vad Marcus Jonasén är. Så blir ett uppbyte där helt klart. Får hoppas på att ryktet och Bastiansen är riktigt med så ser detta riktigt lovande ut för våran del :).
Cyklob: skulle inte förvåna mig om Harri hämtade både bastiansen och kurvinen och kanske stor-erik .....tre spelare som funkat utmärkt under hans ledning
Bastiansen ser jag hemskt gärna i MoDo nästa säsong, men det hänger nog mycket på hur Oscar Steen väljer att göra. Skulle Steen lämna oss så vill jag ha Bastiansen som ersättare åt honom. Kurvinen känns inte som den där pp backen vi behöver, och Beaudoin är väll center ? och vi har ju fullt på den platsen då. Men han är en bra spelare helt klart :).
Cyklob: Beaudoin har spelat nästan hela säsongen som forward i samma line som Bastiansen och Huml, de är centrar alla tre. Så det är inget som säger emot.
Ok.. ja du har ju bättre koll på Mora änn vad jag har så :), ja vi får väll se vad som händer men ftersom jag gillar Bastiansen som spelare så är han välkommen till ö-vik och MoDo :).
Cyklob: Så vad det nån mer som ville säga något till mig om " Tuokko till Modo " . Jag avslöjade det för er innan men ni trodde inte på mig. Kom ihåg detta nu: Lita på mina källor!!!
Om det var någon som jag trodde skulle stanna kvar och försöka reda ut det som det ställts till med så var det Tuokko. Är det någon som har hört vad som kom fram på styrelsemötet i går? Vägen skulle stakas ut då och det vore trevligt om vi supportrar fick ta del av den.
morahockey: Du och ungefär 25 andra har flaggat för att Tuokko är på väg till Modo. För varje gång du skriker "lita på mig, vad var det jag sa" gör du dig bara ännu mer till åtlöje.
insu: Det kännsk riktigt tungt just nu två av våra trotjänare lämnar också. Och de är Martin jansson och Anders Nilsson som går till ett franskt lag. Enligt aftonbladet. Dessa är redan klara förluster bland annat: Thomas Skogs till Timrå Yarde Hagos till HV71 Marco Tuokko till Modo
Tidigare säger du så här: Cyklob: Ja men tidningarna har inte fått reda på detta om Tuokko. Kommer ni ihåg när jag sa att6 Pavel Brendl skulle gå till Brynäs? Då var det många här på HS som inte trodde på mig.Men sedan gick han till Brynäs. Och det var absolut ingen tillfällighet. Även jag har inside information. morahockey @ morahockey 2008-04-12 08:54
Men du som användare blev registrerad enligt följande: [Blev medlem: 2008-02-01 17:11] Det bra bra mycket senare än när Brendl gick till Brynäs, om jag inte blandar ihop datumen.
Det kanske ändå ligger något i teorierna om att den gamle gode och avregistrerade mora93 och du är som ler och långhalm? Särskilt med tanke på att det var just mora93 som 'avslöjade' Brendl-affären:
En annan grej jag har fått höra från brynäs är att brynäs har köpt Pavel brendl. mora93 @ mora93 2007-03-21 17:55
Metal Guru: Ja hette morahockey23 på den tiden har aldrig haft någon kontakt eller känt någon som kallade sig mora93 jag avslöjade den nyheten före honom trodde jag men det gjorde han inte. Det var han som gjorde det men han var väldigt ettrig. Och man retade sig på honom som in i.
Hmm... Nu kom jag iofs inte in på länken, men Expressen har en rubrik som lyder ; "Modo värvar finsk målspruta"... Är det Toukko dom syftar på? När var senast han var en Målspruta?
Håller med om att det kan vara en vettig värvning...Men målspruta, njae...
Men som sagt, min dator lät mig inte komma in till artikeln, så jag vet ju inte...
Han hette mora93 för att han gillade det laget som Mora hade år 93 fattar inte varför. Han berättade också att han var i 35 årsåldern. Jag pratade med honom eftersom jag hade honom som kontakt.
Kunde avslöjat en annan sak också att en ny tränare är klar för klubben. Han har aldrig trivts bättre i Mora. Jag kan inte avslöja det för det får inte komma ut men ni får en ledtråd: Han har varit tränare för oss innan. Sedan får ni luska ut själva vem det är.
morahockey: 20.08: har aldrig haft någon kontakt eller känt någon som kallade sig mora93 20.11: Han hette mora93 för att han gillade det laget som Mora hade år 93 fattar inte varför. Han berättade också att han var i 35 årsåldern. Jag pratade med honom eftersom jag hade honom som kontakt.