Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Forever MIK: Du ska nog titta lite längre bak bland äldre inlägg så förstår du vad jag menar;)

Gusten:
Du bevittnar just nu Moras egna 'Munkas-Natta'!

Metal Guru: Nej så länge var han inte medlem!

F'låt, morahockey:
På den tiden hette han 'mora93hockey'-

Forever MIK:
Det här är ju en katastrof för bygden och de som varit anställda i klubben.
Tänk så många det lär beröra med jobb och så, Spol-Otterström tillbaka till Vansbro ishall?
Ska bli intressant att se om man får ihop ett bra AS-lag, för att komma tillbaka till ES-spel är nog att glömma då det krävs ett ännu bättre lag än årets. Får väl ställa ut Juniorlaget.
Det är för j#vligt helt enkelt.
Simons snackar om revanschlusta, till vad då? ES?

Gusten: Sinnesjuk underhållning. Dettasaknar motstycke... Tror jag :)

RQT:
Herrejävlar... Det ÄR faktiskt kul. :) Intressant hur man kan gå från jobbig till rolig. Haha.

horcoff:
Mora IK:s ordförande Lars Weslien som räknar upp de tre första punkterna på den dagordning han kommer att ha framför sig i mötet med styrelsen.

- Första punkten kommer att vara framtiden, hur vi nu ska gå vidare. Andra punkten är laget, hur kommer det att se, nu när det är nya förutsättningar. Tredje punkten är konsekvensen av att vi åkte ner i allsvenskan, säger Lars utan utveckla det hela, sin egen roll och andras.

Dagordningen för gårdagens styrelsemöte och utav det har vi fått ut?
Hade dom något möte?
Togs det några beslut om framtiden? (vi är nog många som vill veta)
Finns det stöd i byggden som Simons påstår?
Hur laget skall se ut? (snart vet vi hur det inte kommer att se ut, när alla har flytt fältet)

Togs det inga beslut så gå ut och säg det då och tala om när besluten i så fall kommer. Visa att vi har en styrelse och ingen enmans show.
Vi supportrar kräver svar och det nu eller skall vi vintertid börja ägna oss åt knyppling istället

Forever MIK: Håller med. Nu är det hög tid att visa att det finns en fungerande organisation i Mora IK.

Forever MIK: Det är ju helt klart ovanligt tyst, ja..förutom att alla spelare är på väg från klubben.

RQT: Ja, just det..fungerande? ..nja lär vi inte få se ;-(

mattias - 74:

Jodå, visst ska vi ha hockeyspelare även nästa säsong. Dock inte samma som den gångna säsongen. :-)

Metal Guru: Neej morahockey23

Cyklob: Neej Beaudoin är inte center han är höger eller vänster forward

morahockey:
Om du tittar på vår hemsida förslagsvis ser du att Beaudoin ÄR center. Men det hindrar ju inte honom att spela på en annan position. Läste du inte mitt svar?

morahockey: Nå, hur blir det nu med alla spelare?

Enda ryktet hittils om nyförvärv är Anders Lövdahl!?

horcoff:

Ta det lugnt...
Han vet att laget redan är klart, men han kan inte säga nåt ännu... :)

Kan detta vara något att plocka hem måntro?

wille:
Möjligtvis, men rätt svårt att uttala sig om med säkerhet.

Ola: Alla spelare sticker. Vi kommer sannerligen att få börja om från början. Tro om dom i styrelsen också sticker till andra klubbar...?

Anders i Budum:

Att Janne Simons byter lag är väl föga troligt.

wille:
Håller med Metal Guru där. En länk hade kanske varit på sin plats? Eller får du inte heller säga något? :)

Mike Skinner: Här är sannerligen allt hemligt ;-)
Allt verkar gå så segt, den här situationen måste ju föreningen varit förberedd på att den kunde hända trots allt.
Verkar som(tror) Simons inte har varit i kontakt med spelarna innan heller.
Spelarna kanske hinner försvinna innan de hinner dra upp riktlinjer för framtiden men att få några av de bästa spelarna att stanna och spela gratis lär ju bli svårt.

horcoff:
Klart det är svårt, ingen av spelarna är väl sugna på att gå ner i lön OCH spela i en sämre liga. Det är för mig helt förståeligt.

Att det går långsamt nu är ju tråkigt för oss supportrar, men det känns väl bättre att det verkar tänkas efter lite nu? Det hade varit skoj med lite besked om vad som händer, men det är inte så viktigt att föreningen för den sakens skull ska hasta in i något som inte är genomtänkt.

Jag har fortfarande förtroende för den här föreningen, och jag tror inte jag blir besviken.

Mike Skinner: Jansson och Nilsson dementerar. DT

horcoff: Mora hotas av spelarflykt. DD

horcoff:
Det där är ju ändå positiv läsning, om man ska tro det som sägs. Det är ju ett jävla skuggspel helt klart, men lite hopp finns det ju.

Mike Skinner:
vi får hoppas att det mest är en löneförhandlingshistoria, likt den boggen bjöd på ifjol.

Metal Guru:
Den viktigaste är nog Tomas Skogs, men som han säger själv att han också lär se till sin egen karriär och han är ju i den ålder (läget) nu där han bör ta steget vidare.
Han tycker jag är helt förlåten om han inte blir kvar. Och det skulle ju i så fall vara för ett år för att direkt komma tillbaka till ES.

horcoff:
Jag skulle rent av säga att det vore dumt av Skogs att spela i Mora nästa år, om man ser till hans egen del.

Mike Skinner: Hmm var nog lite trött när jag postade inlägget inatt... Här kommer länken...

wille: In med Ernlund och sätt honom som andre målvakt och satsa på Lasse!

Metal Guru:
Tyst! Tänk om Skogs är i valet och kvalet, och läser ditt inlägg. :-)

Thomas Skogs:
Metal Guru är en riktig skojare. Han menar inte det han skriver.

ha ha ha, Ola:
ja, så fort jag hamrar på ett tgb-bord blir min tunga svart!

Ola: "Gurun" är en realist. Även om han inte går till Timrå bör han spela i ES nästa år så han kan vidareutveckla sitt spel.

Enligt Brynäs sida på SF skulle MIK vara intresserade av att plocka tillbaka Daniel Sperrle.
Är det bara jag som hoppas att det inte ligger någon sanning i det?

henrikj:

Han Ryktas till AIK också på deras silly sida.

henrikj: Nej, vi är två nu ;-)

henrikj: Det är flera som hoppas att det ligger sanning i det. Leksand, Malmö, Västerås och några fler.

Styrelsen, Jan Simons, vi väntar på att få reda på vilken väg ni beslutade att vi skall ta. Eller har inga beslut tagits? Kom ni inte överrens kanske?

henrikj: fy fan ingen Sperrle...satsa på Lasse snälla Janne Simons...

Forever MIK: Dom har väl glidigt av den väg för länge sen

Kom i håg var ni hört detta först:

I morgon kommer ny tränare att presenteras.

Namn: Harlad Lückner!

Anders i Budum:
Vi kommer ihåg var vi läste det först. Det var tidigare i den här tråden.

Metal Guru: lite lustigt om harald kommer tillbaks,...han lämnade väll ändå mora lite halvbitter på simonsgubben?

Metal Guru: Harald har väl synts rätt regelbundet på senare tid med Janne? Redan i matchen mellan Leksand och Mora satt de väl tillsammans på läktaren och förhandlade, kan man väl tro.

Jag hörde något rykte att redan då kvartsfinalserien var avgjord så började Simons på allvar föra diskussioner med Harald. Dock kan jag tro att degraderingen satt vissa frågetecken både när det gäller lönechecken och huruvida intresserad Harald var/är att coacha ett allsvenskt lag.
Tydligen är man nu överens om man får tro på Anders i Budum.

Db_04:
Är det sant att han kommer så har han nog vissa krav med sig i bagaget.

Anders i Budum: Jag gissar på morahockey.

« · 1030819 · »