Mike Skinner: Ja, nu under lunchen har jag hört det från så många bra källor och däribland högt uppsatta inom föreningen så nu bör man med säkerhet kunna säga att det är sant. Välkommen hem Harald.
Knogen: Jag tror på att försöka få behålla nyckelspelare som vill "offra" sig ett år till för att komma tillbaka till ES. Jag tror på att göra en rejäl satsning direkt nu med den ekonomi som finns. Däremot 4 år med Lückner kan tyda på en långsiktig satsning, vi får se.
Rättar mig själv först: Det ska stå "få tränare" och inte "få namn". Jusat det faktum att tränare heter Harald lär väl kanske inte locka så väldigt mycket. Däremot att det är Harald Lückner :-)
Tikinmyheart: Jag vet faktiskt inte om just det var någon gigantisk förlust. Pitten var oerhört bra förra säsongen. När jag fick höra att han skrtivit på för två år jublade jag i högan sky.
I år har han varit allt annat än bra. Faktiskt i mitt tycke en av de stora anledningar till varför det inte gått så bra för oss. Som sista utpost har han agerat väldigt osäkert, släppt osedvanligt mycket returer rakt ut, varit fullkomligt horribelt osäker i spelet runt kassen och definitivt inte gjort det lilla extra som han gjorde ifjol. Vissa skott har faktiskt sett ut att gå rakt genom honom.
Det var igår lunch. Vi var där förbi och käkade efter att ha hälsat på eran chaufför i den vackert blåa bilen som hämtar det ni kastar i plasttunnan ;-)
Knogen: Jaha ok. Du har absolut bättre koll än mig. Vem fasen är andremålis hos er??? Har nog aldrig sett han spela ngn gång.
Att Färjestad visat intresse för Juha är alltså bara nys? Enligt dig är han mer eller mindre ett såll, och en sån målis torde väl inte FBK vara intresserad av?
Tikinmyheart: Ingen större förlust, jag kommer inte att sakna honom. In med Lasse Johansson som förste målvakt och sedan ska det finnas en Nås-pojk som ska vara bra bland juniorena.
Stigsson: Är det inte lite missvisande med 10 år sedan. Malins friidrottskarriär pekade väl runt 20 år sedan. Åren går, gamle vän. Det borde du veta en dag som denna.
Lasse fick hoppa in några matcher när Pitten var som allra mest...slak (om uttrycket tillåts?).
Han gjorde det - efter omständigheterna - mycket bra. Jag skulle t.o.m. vilja påstå att han kan ha varit orsaken till varför vi inte blev totalt avhängda i ett tidigare skede. Han agerade med ett lugn som Pitten just då saknade, och det smittade av sig på utespelarna. Det tyckte i alla fall jag mig märka.
Ska väl sedan också nämnas att Pitten efter detta - och efter att ha fått nygamla benskydd - kom tillbaka med besked i några matcher. Men tyvärr var han snart tillbaka i osäkerheten igen.
Tikinmyheart: Beaudoin kan vi också räkna bort ur truppen. Simons vill inte ha honom kvar trots att han erbjöd sig att gå ner ordentligt i lön. Eric blev putt och drog hem till Canada pronto.
Mr Walker: Det låter ju fullkomligt sinnessjukt!!! Varför i hela friden skulle man tacka nej till en defensiv klippa som Ymer? Jag begriper faktiskt ingenting....
wille: Måste faktiskt ge dig lite mothugg nu. Adam i form med mycket istid i matcherna tackar ingen nej till tror jag, allra helst inte MIK i det läget de är i nu. Prata om Adam bjudningar. Jag har sett många bjudningar av flertalet spelare i MIK under den gångna sessen utan att någon reagerar, jag pratar i första hand om #44 sen har vi #23 osv. Skärpning!!
Massebros: Jag får nog hålla med dig där. Vi måste inse att vi hoppat ned ett trappsteg. En spelare som Adam kan bli enormt viktig nu. Det gäller även de gamla i gardet - Simons, Bogg, Jansson och Nilsson. De kan bli ovärderliga. Nu verkar de sistnämnda vara på väg utomlands, och det får man acceptera. Men man måste jobba ursinnigt på att försöka få resten, och kanske även dem, kvar ett tag till.
Kan vi sedan krydda med Pierre och Granis, som visat att de hör hemma i elitserien, så blir jag väldigt glad.
Massebros: adam kommer säkert att vara hyfsat duktig nu och det är för att vi spelar i Allsvenskan. Han håller inte i elitserien. Jag hoppas han blir 7:e back.
PappaKeno: Jag tror på Adam, det har jag alltid gjort. Vi behöver någon som krutar på lite från blå. Sätt honom tillsammans med en defensiv back så ska det gå riktigt fint.
Ang. Beaudoin är det ju tjänstefel om det som är sagt stämmer. Men jag vill nog avvakta lite med att svälja det helt och hållet.
PappaKeno: Jag ställer mig bakom dig där. Jag finner det ytterst osannolikt att man skulle tacka nej till honom...i synnerhet efter ett erbjudande om sänkt lön. Vart kommer den infon ifrån?
Mr Walker: Jag kan nöja mig med ett mellanting mellan mitt och ditt förslag, har svårt att tro att hon peakade som 15 åring. Vi säger 15 år sen så är alla nöjda.
Måste bara hylla Mora för tränar valet! Har varit hemskt orolig sen vi åkte ner men nu fick man lite hopp igen! En svensk tränare på långtidskontrakt precis vad jag ville ha!
Och nu har vi allsvenskans bästa tränare och en av Sveriges Bästa! Tack så mycket!
Dj*vla träsko farbror! Har går man och hoppas på några feta överåriga nhl-"stjärnor" och så går han och värvar en av sveriges mest eftertraktade tränare för pengarna istället! Ge karln sparken!
Harald Lückner tillbaks! Snacka om att det här blir en säsong att njuta av, jag har hur stor respekt som helst för Lückner, om någon kan ta MIK tillbaks så är det han! Dessutom blir det nu 100% lättare att locka nya spelare (eller behålla för den delen).
Stigsson: Amnér känns fräscht. Mora måste ju bygga från grunden. Att skapa ett lite bättre lag än denna säsong, men till en fjärdedel av lönesumman. Ut med Tuokko, Elomo och Beaudoin som vill ha 1 Mkr per person och in med dem som spelar för en dubbelspecial och Pucko.
Om jag är ironisk? Nej, jag tror faktiskt inte det.