Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
sold:

Lite skvaller:
* Idag blir det klart med ny sportchef. En svensk fd landslagsspelare. Presskonferens idag eller i morgon.

* Elomo ska lämna besked idag om han vill fortsätta eller inte.

* En eller två för Mora nya spelare ska också lämna beked idag.

* Marknadschef Johan Sares slutar och är handplockad av Gunde Svan till skidförbundet. Ersättare sökes och man har två intressanta namn.

Mr Walker:

"Idag blir det klart med ny sportchef. En svensk fd landslagsspelare. Presskonferens idag eller i morgon."

Hm, Eric Johansson? Kenneth Bergqvist? Tommy Mört? ;-)

"Marknadschef Johan Sares slutar och är handplockad av Gunde Svan till skidförbundet."

Coolt! Då får vi snart se våra landslagsåkare i svart-blåa dräkter ;-)

Mr Walker:

Spännande! Och kul att det händer något. Väntar på rapport...

distanserad:
Vad menar du med det?
Det var en frågeställning och då behöver inte jag bli påhoppad av dej som jag inte vare sig talat med eller känner på nåt vis men det kanske är lätt att sitta bakom tangentbordet och vara lite "tuff".

Slinger: Bry dä intä, hä e ett drygskåp frå Clubbän ;-)

65selander:Med andra ord - Går det bra för Leksand kommande säsong - Tacka Ejendal för det eller???Spelar ingen roll VEM som betalar spelarna,det är det sportsliga som gäller.Sen om mora hade haft en Percy eller Ejendal som kastade in pengar år efter år så hade jag blivit lite orolig.Vad händer den dan han/hon bestämmer sig för att inte pyttsa in mer pengar  pga att de inte tar sig till det uttalade målet - ES?Det vill jag inte ens tänka på.Rykterna säger att Prestberg kommer att få ca 1 000 000 för kommande säsong.Det låter lite väl mycket för en allsvensk spelare men det skulle inte förvåna mig om det skulle stämma med tanke på "örnen" förra säsongen.

Nog om siljans avlopp i detta forum nu tycker jag........

sold: 1 mille låter väldigt lite tycker jag. Fan det är ju bara drygt 80 000 i mån. Han hade garanterat dubbelt så mycket i FBK, plus att FBK var beredd att höja hans lön med 30% om han stannade.

Christian Söderström ska tydligen vara ett eftertraktat byte hos klubbdirren. Crippe som, tycker jag, utvecklades som spelare under tiden i Färjestad. Han gjorde inte alls bort sig. Det kanske enda misstaget han gjorde som han nu får lida lite för (känns det som) var att han spelade mer eller mindre halvskadad under slutspelet och inte kom till sin fulla rätt.
Men Crippe skulle säkert tillföra Mora en del.

250kg kärlek: Det vore en bra förstärkning för oss, hoppas du har rätt. Kan han vara en av dom spelarna som Janne påstår att han är muntligt överrens med?

Stigsson: Janne visar ett enormt intresse för honom, så mycket vet jag. Sedan om Crippe bestämt sig eller ej kan jag inte uttala mig om.
Jag skulle väl tro att Crippes ambition är att spela i elitserien. Men skulle intresset fortsätta vara svalt från elitseriehåll (vad jag vet så är det endast Luleå som visat intresse, något jag inte tror Crippe är så värst intresserad av) så talar en del för Mora.

Teemu Elomo har förlängt 1 år...! Äntligen nåt i rätt riktning!

Kingsmats: Nu vänder det! Får vi en kråka idag av Calle Johansson som sportchef, Christian Söderström och Mathias Johansson så blir det åka av. Heja Mora!

Mr Walker:
Härligt med en påskrift till, och bra att det var Elomos. Det är skönt att något händer.

Mike Skinner:

Hur blir det med Beduion ??

mattias - 74:
Han står under kontrakt och inget annat har sagts än att han ska spela. Så vitt jag hört. Det var längesen jag var på Wasastugan dock...

Härligt med Elomo`s påskrift, kanske kan det betyda att den negativa tränden bryts något och att flera ser en satsning för nya påskrifter.

mattias - 74:
Beaudoin kan du möta på flygplatsen den 5 Augusti, allt enligt Jan Simons.

Kul att det äntligen dyker upp lite positiva saker. Det var på tiden!
Elomo lär säkert kunna ligga på 1 poäng/match i Allsvenskan.
När han är på humör kan han nog locka ett par extra åskådare till hallen också, det är aldrig fel.

Söderström vore ett riktigt bra nyförvärv. Känns lite som en "riktig MIK:are" som spelar med mycket fart och hjärta. Kör hårt Simons!

horcoff:

Skall jag ge han en kartong brungräddat och en Leksandströja :)

mattias - 74:
En leksandsgräddad brunskjorta? Tror det kan misstolkas. :)

henrikj: Mikael och Crippe hade en hel del gemensamt och var väl dem som umgicks med varandra under tiden i Timrå. Även om fokus just då låg på fel saker, och det faktum att Mikael inte får nytt kontrakt (eller? jag är inte uppdaterat på er trupp) så tror jag att rätt starka band knöts redan då. På den tiden med Crippes far och er Janne Simons.
Så som sagt: inte alls omöjligt att Simons kan locka dit Crippe.

250kg kärlek: Okej, det låter ju väldigt lovande. Mikael får säkert nytt kontrakt om han själv vill. Jag har svårt att tro något annat. Dock kan kanske utlandet eller någon typ av "nystart" locka.

Idag hoppas jag på lite nyheter, skulle ju göras klart med spelare i helgen va? Finns någon presskonferens bokad eller så?

Mike Skinner: kika på länken men simons har ju iof inte förstått sig på vilken viktig källa internet är så de lär väll inte stå nått

(detta har rätt länk ;)

Db_04:
Näe, han verkar inte ha fattat. Inga träffar där!

Db_04: Var är nya sportchefen? skulle ha varit här för länge sen enligt träskomannen

Ryktas om presskonferens på FaleijsFinest, är det något som kan stämma?

Mike Skinner: Den här killen ska vara klar för oss.

Mike Skinner:
Kan säkert stämma...Frågan är om det kommer fram något vettigt...

Dom lär väl säga att Sportchefsposten inte är tillsatt, och att Simons tills vidare har det uppdraget, samtidigt som han sitter kvar som klubbdirektör... :P

wille:
Nädå, nyförvärv klart! Tony Lagerström, följ Stigssons länk nedan!

Stigsson: Stämmer... han är klar enligt Moras hemsida. Verkar vara en intressant spelare!

Mike Skinner: Helt rätt satsat tycker jag. Nu får han ett år i allsvenskan och hinner skaffa sig hårdhet innan det är dags för Mora att ta sig tillbaka till ES igen.

Kul att se att det Mora satsar på ungdom och inte på gamla dyra ES spelare.

Tikinmyheart:
Håller med dig, en värvning i linje med det man hoppats på och det klubben sagt.

äntligen ett nyförvärv :)

ser väl helt okej ut en intressant spelare som säkert kan bli nånting i rätt miljö! kul med svenskt och att det är en ung talang. Kan bli flipp eller flopp.

Tikinmyheart:
"...Nu får han ett år i allsvenskan..."

...att lägga till de två år han redan har i bagaget.

Metal Guru: Oh fan, ber om ursäkt. Har inte järnkoll på Moras yngre spelare.

Åh, ingen fara, Tikinmyheart:
Han har bara varit Mora-spelare i ett par timmar, så det är naturligt om det finns brister i kunskaperna.

Metal Guru: Kanske finns chans att se honom i Hudik den 13 sept? För vi "ses" väl då?

Tikinmyheart:
Det finns nog stora chanser till att se unga pigga spelare iförda Mora-tröja den 13:e september i Hälsinglands pärla.

Metal Guru: Ja Simons har iallafall höga förväntningar på Lagerström.
Han säger att han är den nye Bastiansen.Vi måste nog ta det lite lugnt först och se vad han går för.

Något nytt på spelarfronten?

Lagerströms framfart ska bli kul att följa...

Vad hände med de tre spelarna Simons hade ett muntligt ja ifrån......

Någon som vet vilka juniorer 88or och 89or som kommer att stanna kvar i J20 till kommande säsong ? och vilka vill ni ska stanna?

Steffe84: 88orna blir ju överåriga så antagligen ingen 88

Denna kille måste ju vara perfekt... för Leksand som värvar lite hur som helst! Och han är ju landslagsmeriterad! :-)

Förresten så blev det klart att Marcus Kristoffersson lämnar SAIK idag. Var ett tag sen han var i Mora men jag skulle inte ha nånting emot att se honom i Mora tröjan igen.

Nån borde kanske slå en pling till hans agent?

PappaKeno: Men han har inte spelat speciellt bra och poängen talar sitt tydligare språk. Men han kanske får en nytändning i Dalarna.

Tikinmyheart: nej men han har ju aldrig varit nån riktig poängplockare men han har säkert hög moral och jobbar stenhårt hela tiden. men helt klart inte en man för en första kedja precis. men jag hade inte ha nånting emot att se honom i Mora tröjan igen.

PappaKeno:

Kristofersson är lite småful så det är en spelare som ni behöver nu när Tuokko finns i Modo.

« · 1039254 · »