Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
insu: Jag kallade inte er töntar. Jag var direkt och syftade till Bissett, som förövrigt är brünäsare.

Instämmer i din kritik mot IF´s ledning, men inser samtidigt att det kanske kan vara nåt som förväntas av dem att göra från sponsorer. Att utåt ta avstånd från misskrediterande händelser. Det gjordes även i fallet med misshandeln. Man tog avstånd från händelsen, men ville gärna ge stöd åt den misstänkte och numer dömde.
Tror inte en sekund att detta slutar med att JH får sparken och hoppas också att han har mod och kraft att själv stanna.

Slinger: Är det det som kallas för hyckleri i den heliga skrift?

Bonäs norra:
Menar du det jag skrev så tror jag absolut att det är det:-)
Men å andra sidan så tror jag att jag hade reagerat hårdare om min son kom hem och sa att han var leksing än om han sa att han var homosexuell!

nyz:
OK, jag läste dig fel.
Jag tror inte heller JH får sparken - och om han får det enkom pga mobilhistorien vore det illa; det skulle visa på en inskränkthet och en moralpanik som är symptomatisk för svensk hockey snarare än för Leksand specifikt.
Tänk också på alla motståndarsupportrar, vilken godbit de skulle gå miste om i så fall ;-)

Slinger: Där slog du huvudet på spiken!

insu:
Det är nästan så man skulle sätta igång en vadslagning om hur många omgångar det tar innan det ligger en dildo på isen;-)

Slinger: En Lett, det var fasiken vad Simons smyger med spelarna ;-)
Bra storlek och poänggörare, riktigt bra värvning.

horcoff: Killens statistik, har inte gjort mycket än men räknas som stor talang.

Stigsson: Han kommer att blomma ut i Mora ;-)

Stigsson:

kanske är det nån som Tribuntsovs har rekommenderat ??

mattias - 74: Kanske det.

På tal om kontrakt så har jag nu fått höra att det inte var löneskillnaden mellan Moras och Leksands bud som gjorde att Lill-Eric valde L. Det ska ha ingått en dildo i betalningen som har fällt avgörandet.

Stigsson:

Du bittra lilla moring det luktar avundsjuka för att Leksand har ett större lönekuvert än er. Puss puss :)

mattias - 74: Varför skulle man vara bitter över att Leksand ännu ett år får ett lag utan något som helst hjärta för klubben? Stora namn med feta lönekuvert som jublar mer när de går till banken än om de skulle ta leksand till Elitserien.

RQT:

Feta lönekuvert?? Av de spelare vi har värvat så är det väl bara Prestberg och Jackman som har " Feta Löner " Tror inte Jonasen och Bornhammar m.fl har speciellt mycket mer än i tidigare klubbar !

dessutom glömmer du att Leksand har nästan bara värvat svenska spelare hiitills vilket är riktigt bra.

Dessutom så är väl hjärtat för klubben borta för längesedan.

har eran lettländare hjärta för klubben ??

Stigsson:
Hehe och Mora kunde bara erbjuda en butt plug?
Spännande med letten och han vet hur målet ser ut också!
Nu plockar Simons fram alla rävar ur grytet och sånt gillar jag!
Leksand Stars borde byta namn till Leksand Moviestars!
Hur går det i målvaktsfrågan? Nån som hört nåt?

känns som mister lettvert kan bli flipp eller en jätte flopp. osäkert kort.

mattias - 74: Leksand är allsvenskans svar på Färjestad. Usch!

Stigsson:

Ehh va ?

Stigsson: Tro hur många filmer det kommer att släppas av Houkko? De blir bara värre och värre..... Spännande att se vad som döljer sig i femman....

Dino:

Fjant, undrar vad du hade sagt om det gällde en Mora spelare?

Kul att Leksand engagerar . Personligen skiter jag in vad hockeyspelarna gör för perversa saker på sin fritid oavsett om det är Leksandsspelare eller Mora spelare. Tror det eller ej men det gör jag !

PappaKeno: Varför inte flopp eller Jätte flipp istället ;-)

mattias -74:
Är det dålig aktivitet på eran sida då du måste vara här och kalla en av oss för fjant och liknande?
Fakta i målet är att Jan Huokko har lekt med en dildo. Fakta i målet är att han filmade sexakten. Fakta i målet är att filmerna blivit offentliga. Fakta i målet är att hela hockeysverige har jävligt roligt åt detta så du kan hoppa runt i gästböcker och kalla folk för fjantar bäst du vill men du har mycket att göra om du ska försvara Leksand Moviestars heder!
Så vem är fjanten av dej och Dino...

Slinger:

Du har helt rätt slinger. Jag ber om ursäkt .

horcoff: Elitserien Mora nej tror inte det !

Lyssnade på vad Harald hade att säga under lunchen på Mora Parken idag:

Toni Dahlman har ett gällande kontrakt men är just nu (Utan lön) hemma och funderar på hur framtiden ska se ut.

Eric Beaudoin är fri att säga upp sitt kontrakt eftersom klubben inte känner att man har råd med honom. Var förra året en av Moras bäst betalada och eftersom lönebudgeten är halverad är ju hans lön relativt sett fördubblad (I procent lav önebudgeten)

Man söker en målvakt "Ett komplement till Lasse" men det är svårt att finna någon.

Martti Järventie, lät som man väntade besked från honom snart.

Arthursson, Järventie och Andersson skall ankra defensiven. Ugh! Den ohyggligt stadige defensiva backen Adam Andersson och Järventie som inte kanske ens blir kvar ... Låter ju lovande! Eller?!

Sedan var det lite generalla kommentarer om 14 lag i Elitserien (Bra sportsligt och för utvecklingen av Svensk hockey) Han kommenterade även om hur svårt det har varit att få tag i spelare eftersom många spelare försvinner från Elitserien vilket gör att Allsvenska mister "sina" spelare.

Teg: om det stämmer det där med backarna så blir jag rädd.

PappaKeno:

Vi skulle behöva ett par stycken Andreas Lilja!

Slinger: och en Ross Lupa!

PappaKeno: Cedergren och Danielsson får väl ta ett steg framåt! Har ingen aning om hur Greger Arthursson så är som person men tanke lär väl vara att han ska dela med sig av sin erfarenhet till dom (många) unga backarna. Borde väl bli bra. Eller så blir det pannkaka! Misstänker dessutom att Adam Andersson klarar sig bättre i allsvenskt tempo sedan behöver han ju bara vara på topp i 10 matcher ....

Teg: det är dags att släppa Danielsson tycker jag...han håller inte i längden. Bättre att Ekholm med större potential får spela!

PappaKeno:
Tror du inte att det finns möjlighet för båda att spela?

Metal Guru: nja...backarna borde se ut nått i den här stilen tycker!

1:a Greger/Cedergren
2:a Ny back/Adam
3:e Ny back/Ekholm

7:e back: Amner

Sen kan man ju tänka sig andra kombinationer. Beror ju på vem som passar bäst ihop osv.

PappaKeno: Vafan?!?

Hade ni inte värvat en back till - Gregersson?

nyz: jo men han får stå på tillväxt som 8:e back.

PappaKeno: OK - jag hittade nämligen inte hans namn någonstans just nu...

Håkan Bogg tackar nej till Moras slutbud , se länk .

Alisandali:

Inte ens Ekholm är klar om ja tolkar detta rätt.
Sumpar Simons bort honom då är det illa.

bekräftat av Linköping att dom värvar Bodde...

där tappa vi en av våra bästa spelare...tråkigt tråkigt...

nu vill jag verkligen inte se att Hisey tar Boddes plats bättre ta hit en ny!

Det är bara att önska Bodde lycka till i Lkpg!

Glad midsommar på Er alla!

Slinger: Hade önskat honom lycka till om han gick till någon annan liga.

Glad midsommar1

www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1.1204274/tomas-pettersson-rubrikernas-man-lamnar-elitserien
Ha ha rätt åt dessa kaxiga klubbar.
Se länk

Trevlig midsommar till er alla från Siljans nordöstra strand:-)

Tubest:

Ha det s bra i stugan och må vildvittrorna ta dig :)

mattias - 74: Glad midsommar på er allihop från en som jobbat i Falun i två år innan hon drog sig hemåt igen.

Lycka till!

ja visst jätte glad midsommar på er alla...

PappaKeno:
Muntert sommarsolstånd, gossar och gossarinnor!

Metal Guru:
Glad midsommar alla som tror å hoppas på Mora IK nu tar vi nya tag!!

Är det här som kallas stiltje......... :-)

mora1: Nej, Don är på semester ;-)

Stigsson:
Jag ser att Mattias Ekholm är uppsatt på "Lagbygget 08/09" och att det är uppdaterat idag.
Skönt att det ordnade sig iaf.

horcoff: och Artur Gregersson är ersatt med Greger Artursson också ;)

« · 1045171 · »