Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Db_04: Lagbygget på den här sidan har aldrig felat ;-), då måste du varit på någon annan sida...morahockey.se eller nåt.

horcoff: Jag kommer att sakna er i ES. Jag håller er så mycket högre än Korvkiosken (Leksand). Alla Morasupportrar jag har träffat, och det var en hel del när jag jobbade i Dalarna, var oerhört trevliga så jag unnar er allt gott.

Kram från Ullis (Kickan)

Kickan: Och jag får väl hålla ett öga på Luleå och lycka till eftersom jag bott där uppe i 8 år (F21-under mina bästa Cleoår).

horcoff:

Träffade Lövdahl igår på Peace And Love som gav mig lite info om Moras trupp men det är nog ingenting ni vill veta :)

horcoff: givetvis officiella hemsidan

Db_04:
Skojade bara, länken till höger på den här sidan är ju vad som gäller ;-)
> Lagbygge 08/09.
Officiella kan det vara lite si och så med.

horcoff: ja den håller bokstavligen svag div 1 klass

Det är väl fan vad Leksingarna är här och gnäller!

Slinger: er hemsida kan du väll inte tycka ha ett bra innehåll ? den är typ alltid långt efter med alla nyheter. förövrigt så är ja mest för er samarbetsklubb Borlänge.

Db_04:
Jasså, det var så du menade! Sorry!
Fram för HC Dobel!

Slinger: Den är snygg men innehållet håller division 1 nivå.... men kanske inte direkt är så prioriterat hos Don Simons?

mattias - 74:

"Hihihi, jag har en heeemlis som bara jag vet. Pilutta eeeer!"

Har du något att förmedla så gör det! Annars kan du gärna vara tyst!

mattias - 74: Vet en del om eran lagkapten som jag inte skulle vilja veta.

Knogen:

Du vet ju vad det gäller nu efter att jag hade bubblat dig. Ville inte skriva vad det var exakt om det nu skulle visa sig att uppgifterna inte stämmer som han gav mig. Du behöver inte låta så tvär .

Hur blir det med Dahlman ?

Pappa Keno :

Komiskt

mattias - 74:
Det förändrar inte ett smack, som jag också förklarade för dig i bubblan. Du säger A men inte B. Antingen säger man A och B, eller så kan man vara tyst. Annars blir det bara ett tramsigt "Jag vet nåt som inte ni vet", och det skapar bara irritation. Det tror jag nog du kan begripa själv om du tänker efter en liten smula.

Knogen:

jo då

inget roligt att skriva när allt man skriver tas bort... :)

PappaKeno:
inget roligt att läsa det som jag tar bort... :)

aja! nån som har hört nå rykten? har varit hemskt tyst nu ett tag! Man får väl hoppas att det är ett par klass värvningar på backsidan på ingång iaf!

mattias - 74: Vad jag hörde av ditt samtal med Lövdahl under Peace & Love så handlade väl det om mest om Andreas Hallberg(Belgisk mästare 07/08 och tidigare i Falu IF) och han är väl ändå inte en del av Mora IK s trupp 08/09?

Legenden42:

Vi snackade om annat också men Hallberg var med det har du rätt i och han är inte med i Moras trupp vi snackade om hans tid i Falun.

Legenden42: Hallberg är en krigare men allsvensk spelare blir han aldrig

Db_04: Men elitseriespelare har han varit..

Legenden42: satt han på bänken en match eller två när han var 18 i sånna fall?

Men vad f*n Marcel Hossa till Dynamo Riga?!

Teg: japp Miljoner i KHL vettu

Metal Guru:

Det ryktas om att Radek Hamr tydligen skall vara klar för MORA på Leksands Superstars forum är det nånting man skall ta på allvar?

Nej, mattias - 74:
Som vanligt ska allt som skrivs på Superstar-forumet tas med en grävskopa salt.

mattias - 74: lite folk som har snackat om det här i mora också har jag hört men jag vet inte...

PappaKeno:

Det var därför jag undrade. Vore ju en bra värvning för er om han kritade på!

mattias - 74: jo det tycker jag också! man kan ju alltid hoppas!

Mike Skinner: Det börjar bli något oroande när det gäller "lagbygget". Första träningsmatchen är om en månad. Det behövs ett lag som är fysiskt väl förbredda för att ha en chans till att omgående gå upp till elitserien. Hur ser fys.träningen ut för närvarande jämfört med den som var under elitserie?

Det ser onekligen något tunnt ut när det gäller spelarmaterialet, men jag kan ha fel. Är det någon av er som brukar skriva på Moras chatt som kan göra en analys av läget i förhållande till övriga lag i serien på basis av nuvarande spelarmaterial?

Det vore även bra om ledningen, inklusive Simons, kan ge information om vad som försiggår och vilka visioner som finns. Jag förstår allt kan inte sägas men någon slags kommunikation bör förekomma med fasen.

Hakan Olsen: Ähh det är väl lugnt, vi har ju tre hela femmor och en målvakt...:-)

Slinger: Jo Per Djoos tyckte ju att det var lugnt och bra spel hela förra säsongen också.

mattias - 74: nej Radek var nog aldrig aktuell han har fördet första gällande kontrakt och skulle han nu komma till sverige så lär det bli Löfbergs Lila Arena

PappaKeno:
ok, men är det någon av er som kan göra en analys av nuvarande läge? Känns rätt meningslös att spekulera, dessutom om det inte finns substans bakom.

Är det någon som har hört något om nya spelare eller Dahlman, Bogg?

Slinger:

Trist när ingenting händer. Lika hos oss också :)

PappaKeno:
Läste Sportbladet idag där de behandlade elirserielagens uppladdning. Det vore bra att få en liknande redogörelse från MIKs sida för att vi supportrar skall få info. om vad som försiggår och ge ett lungnade besked. Är det någon som har känningar när det gäller ledare, tränare etc. som kan stöta på för att de skall ge info,. om detta?

"Om" bara nyförvärven(forwards 6st) skulle producera hälften eller bara 40% av de poäng de gjort under förra säsongen skulle vi ligga bra till i sluttabellen. ;-))

Simons tvekar om Hisey. Helt rätt enligt mig. Han skulle säkert hävda sig bra och stänka in en och annan pinne under grundserien. Fast när det väl kommer till en ev. kvalserie är nog risken stor att han viker ner sig som sist.
Lite tråkigt skulle det i och för sig vara om vi går miste om ett zorromål i MIKs färger av Rob.

henrikj:4 forwards 2 backar + 1 målvakt är vad som behövs, Och då ska det vara lite klass på dom spelarna om det ska bli nån kvalserie

Har ni några nyförvärv på gång eller ? Hoppas det går bra för er , ni har fått tillbaka en grymt bra tränare iallafall . Lycka till kommande säsong !

zeb: Simons säger 1 Forward, 1 Back och 1 Målvakt sen är det klart. Tycker jag låter lite oroande...Ser hemskt orutinerat ut på backsidan...

PappaKeno: Var och när har han sagt det?

Alisandali: Tack för info, har ingen koll på Dala-tidningar numera.
Frågar är hur det blir med
Tero Määttä (b)
Martti Järventie (b)
Toni Dahlman (f)
samt Håkan Bogg (c).

Är dessa inte med blir det bra tunnt.

PappaKeno: Det är lite hur man räknar ,Dalman,bogg,Määte,Järven räknar inte jag med,Men Jag hoppas väldigt på Dalman och Järven

zeb: jag hoppas på Dahlman och Bogg.

PappaKeno:

Intressant analys (se nedan), som jag efterlyste tidigare, på Troja-Ljungbys hemsida om de olika lagens möjligheter i serien. Jag har kopierat slutdelen av texten.

Kommer det några nyförvärv som kan ändra på detta?

"Sammanfattning:
På förhand ser det ut som att det inte är så många lag som slåss om de tre första platserna. Leksand och Malmö känns rätt givna, även Västerås borde ha bra chans. Andra lag som skulle kunna hota är AIK och Björklöven. Därmed är det två platser kvar på topp 7, de som slåss om dessa platser är Växjö, Bofors, Oskarshamn, Nybro, Borås, Troja och Mora. De lag som kommer att slåss i botten är Almtuna, Mariestad och Sundsvall. Plats 6-12 känns som de platser som är mest svårtippade, där kan det i stort sett hända vad som helst. Huddinge kan tillkomma istället för Nyköping som blivit nedflyttade, men Huddinge lär få svårt att undvika de tre sista platserna om de får gratisplatsen.

Så här kan då den Allsvenska sluttabellen se ut:

1. Leksand
2. Västerås
3. Malmö
4. AIK
5. Björklöven
6. Bofors
7. Växjö
8. Mora
9. Troja
10. Oskarshamn
11. Borås