Db_04: Citat DT; "- Ja, jag ville stanna i Sverige, och trivs väldigt bra i Mora. Det var tre klubbar som var intresserade av mig, men som sagt jag ville vara kvar i Mora, säger Teemu som varit hemma i Åbo och tränat i sommar."
Det uttalandet av Elomo glädjer mig, så att han inte bara skrivit på tidigt och alla andra försvann i rask takt och att han skulle blivit ångse.
hoppas inte dom tvingar kvar Dahlman eller försöker få ut för mycket pengar av nån annan klubb för honom. lika bra att bara släppa honom om han inte vill spela.
horcoff: lite han spelade nån match med borlänge när han var ung.... han har väll vart kapten i nått lag av dom allsvenska han lirat för....vet inte hans kapacitet nu direkt
Hakan Olsen: har då inte kommit in nått till Eliteprospects.com iaf.... däremot sägs det från finska källor att flera lag i SM-Liiga vill ha Toni även Luleå och några till har nämnts
Db_04: Harald Lückner talar om framtiden på morahockey.se. I vart fall kommer det att bli spännande med något nytt och hur det kommer att utveckla sig.
Hakan Olsen: Det är möjligt att de har hopp(förhandlar) om Dahlman, men det mest troliga är att han går när det löst sig med ny klubb och lösen från Mora. Han vill ju inte spela i Allsvenskan och då är det ju lika bra att han flyttar. Tråkigt nog då det är en spelare som skulle varit oerhört nyttig för Mora.
Ännu ett nyförvärv till Mora IK. Det är VM-målvakten Robert Kristan. SYND att man inte satsar på Lasse fullt ut.Tror att Robert kommer att få betydligt mer istid än Lasse.
sold: Jag tror mer att Kristan blir en perfekt parhäst till Lasse, och 50/50 är utgångsbudet dem emellan. Se'n får de visa längre fram på säsongen vem som vill stå mer.
PappaKeno: Det vore bra. Jag har efterlyst det tidigare, men jag tror inte det blir någon back ytterligare när vi nu har två bra målvakter. "Målvakten är halva laget" får vi hoppas på.
Jag tror mycket på juniorerna också och några spetsar till och det börjar se bra ut.