Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Mr Walker: Det är väl bara så enkelt som att även ni vill spela så många matcher som möjligt med så mycket publik som det bara går, eller?

nyz:
Skulle den grundregeln vara regel hade väl alla matcher i AS oavsett lag spelats i Ejendahls..?

Och handen på hjärtat nyz, hur kul hade det varit?

Hade en underlig diskussion på en mack nära dig, där det ryktades att Basse inte trivdes i Karlstad, nån som hört detsamma?

Massebros:
Inte hört något, men man får ju hålla tummarna. Kanske lite väl mycket önsketänkande att hoppas att han ska komma tillbaks, men i Färjestad lär han få nöta 3-4:e kedjan medans han varit självklar förstecenter i Mora. Klart det är skillnad på lag och lag. Dock finns det nog fler elitserielag som har plats för honom innan han ska fundera på Mora igen. Men vi får hoppas du har rätt...

Metal Guru: Nej, givetvis kan man inte spela alla matcher i EA. Men om det ska spelas 3 Daladerbyn, så är det publikt ändå för det bästa att spela 2/3 av dem i Leksand. Dels med beaktning av arenans kapacitet, men även för att det är bra för morfolket att få se sig om i vida världen. :)

nyz:
Med beaktning av derbystämningen är det dock bättre att spela i lilla Smidjegrav.

Av de derbyn jag sett - från -90 och framåt (tidigare derbyn var på tidigt 70-tal och då var jag för liten) - har de, i mitt tycke, mest täta och stämningsmässigt drypande derbyna spelats i Smidjegrav. Detta utan att väga in resultaten. Visst, vinsten borta mot Leksand i kvalserien 2004 var enormt trevig, men till derbykaraktären tycker jag till och med försäsongsmatchen i jubileumscupen (2005?) i Smidjegrav var bättre.

Med nya Ejendals tycker jag man tagit ytterliggare ett steg bort från chanserna att få uppleva täta publikmatcher. Den är, liksom många andra om- och nybygda hallar i Sverige, för stor och för luftig för det.

Att man sedan skulle kunna sälja ut Smidjegrav två gånger om för att få in alla som vill se derbyna är en annan femma.

nyz: vida inskränkta världen menar du ? :-)

I dagens pappers-MT komenterar Arto Liljas vara eller inte vara i MIK. Bland annat sägs att det ännu inte är klart eftersom man inte kommit överrens med agenten under gårdagen och att "inget är klart förräns kontraktet är påskrivet".
Detta tolkar i alla fall jag som att Mora nu har bestämt sig för att man vill behålla honom och att han har fått ett riktigt kontraktsförslag.

Nu är det klart att Markus Lilja har klarat try-out perioden och fått ett riktigt kontrakt för kommande säsong.

Bilder från matchen mot Kalpa finns nu ute på mikmusik

sold: såg ut att va bra bilder men väldigt i hoptrycka på nått sätt

Db_04: Håller på att lösa det - nå knas med sidan

Nu stämmer bilderna ;)

Massebros med flera:

Skoj att se Wiksten som nr. 2 i interna poänligan. under juniorturneringen

INTERNA POÄNGLIGAN
Daniel Despotovic 2+2
Daniel Viksten, 2+1

Trodde inte Bastiansen skulle få problem med anpassning, Storerik tycks lyckas.

Hakan Olsen: Vad har du för info om att Bastiansen inte trivs?

horcoff: Visste ni att lupaschuck och skogs var samma person??

Bonäs norra: ursäkta det var fel på min internetuppkoppling som gjorde att bokstäver blev fel. Det var en intressant artikel i alla fall.

Bonäs norra:

????

horcoff:
Se Massebros 26 augusti

Hakan Olsen:
Bunäs syftar nog på artikeln som finns länkad till höger, men tydligen läste han "Skogs i elitserien, nu siktar han på NHL."

Hakan Olsen: Basti var då en av dom bästa i FBK när jag såg dom.... men dom grötar om en hel del i femmorna så de nog inga problem för han där

Greger Artursson får som väntat bära C och till hjälp får han Marcus Eriksson och Adam Andersson som bär A.

Stigsson:

Bra val av Kapten, han hade väl ingen annan att välja på heller.

mattias - 74: Det är väl därför han är här.

Stigsson: Jag var in och läste Kommande matcher under högermenyn här bredvid. Det var ett roligt lag vi möter hemma den 10/9. Hihi.

Mel: Prästens lilla kråka
"-Än slank han hit....och än slank han dit....och än slank han upp i tvåan!"

Signaturen Äkalln på mik.se finner en intressant lånbytesaffär.
Gissar att sportchef Arto har ett finger med i spelet.

Metal Guru: frågan vem som tjänar på lånbytet...kanske vi skulle låna elomo av er och ni fick nån junior i utbyte ?;)

Metal Guru: Bra lösning.

Db_04:
Det återstår att se. Men oavsett så tjänar Mora definitivt på lånbytet, då det aldrig varit något alternativ att ha Colby Genoway redan nu.

PappaKeno: Ja man måste väl ha in något som liknar något,innan man blir för långt efter

Inte ett ord om någon Geoff Platt på MIK:s hemsida, vilket förhoppningsvis kan förklaras med sedvanlig senfärdighet. Men lite märkligt är det allt.

Ola: men ni åker väll på att pröjsa en del för Platt? eller går det att göra såhär ... Platt spelar bara en månad typ så slipper man betala typ nått alls mer än lite lön till han?

Db_04:
Det blir väl artistskatt de får betala.

Ola: mmm precis men dom slipper de där dyrare och lika för ilves

Detta är ju faktiskt en helt ny affärsidé, för att kunna finta runt reglerna för artistskatt: bli kompis med en elitklubb i något annat land, så kan ni dela på spelarna just som MIK och Ilves nu har gjort. Fast det kan förstås bli svårt att få kontinuitet om hela laget plötsligt ersätts av ett annat mitt i säsongen...

I dagens tidning uttalar sig Simons att Platt inte kommer spela för Mora. Får väl se vad som stämmer.

Opuff: I och med att Simons har uttalat sig så kan man nog anse att ryktena om den förstärkning nu har rönt ett Platt fall.  

Stod det nåt i pappersblaskan varför inte det blev något utbyte med Ilves?

Slinger: blev väll bara colby som blev utlånad till Ilves .... enligt intervju med gubben simons så skulle inte Platt lira för MIK

Slinger:

Eran svenska fans skribent tror att Healy floppar.

Själv tror jag lövdahl floppar

mattias - 74:

Både Healy och Lövdahl har ju sett ut som statister då dessa inte är några skridskovirtuoser...

Vad gäller dräkter så måste ju den gröna (Se bild i tidigare länk) från -69 vara den snyggaste vi någonsin har haft!

Slinger:

Jag tycker eran nuvarande är rätt ok!

mattias - 74:

Vi vet att du tycker det Mattias. Å andra sidan har du ju noll koll på vad som är MIK och inte. Jag hade också tyckt att en Leksandströja i svart och rött varit helt ok ;-)

Knogen:

Måste man ha koll enligt dig för at tycka om en tröja?

Alla tycker väl vad dom vill?

Personligen så var det ingen av de gamla tröjorna som var vidare vacker. Dagens tröjor är snyggare helt enkelt. ANG tröjor i Allsvenskan så är AIK och Lövens tröja snyggast tillsammmans med Leksands förstårs :)

i Elitserien så har Hv snyggast tycker jag.

mattias - 74: Luleå har snyggast :P DIF's är stilrena också

mattias - 74:

JA, man ska helst ha koll. Sveriges flagga är t.ex. inte grön och gul, även om det skulle vara en snygg kombination.

Sen kan du observera smileys i inlägg också!

Knogen:

Jag har koll på det mesta :)

Har en lågstadieklass i mora kommun tagit över som moderatorer ?

Db_04:

Kan du utveckla det där!

Knogen:

Tror att han syftar på namnet på matchen ikväll som ni har överst på eran sida ?

« · 1058105 · »