Massebros: Inte hört något, men man får ju hålla tummarna. Kanske lite väl mycket önsketänkande att hoppas att han ska komma tillbaks, men i Färjestad lär han få nöta 3-4:e kedjan medans han varit självklar förstecenter i Mora. Klart det är skillnad på lag och lag. Dock finns det nog fler elitserielag som har plats för honom innan han ska fundera på Mora igen. Men vi får hoppas du har rätt...
Metal Guru: Nej, givetvis kan man inte spela alla matcher i EA. Men om det ska spelas 3 Daladerbyn, så är det publikt ändå för det bästa att spela 2/3 av dem i Leksand. Dels med beaktning av arenans kapacitet, men även för att det är bra för morfolket att få se sig om i vida världen. :)
nyz: Med beaktning av derbystämningen är det dock bättre att spela i lilla Smidjegrav.
Av de derbyn jag sett - från -90 och framåt (tidigare derbyn var på tidigt 70-tal och då var jag för liten) - har de, i mitt tycke, mest täta och stämningsmässigt drypande derbyna spelats i Smidjegrav. Detta utan att väga in resultaten. Visst, vinsten borta mot Leksand i kvalserien 2004 var enormt trevig, men till derbykaraktären tycker jag till och med försäsongsmatchen i jubileumscupen (2005?) i Smidjegrav var bättre.
Med nya Ejendals tycker jag man tagit ytterliggare ett steg bort från chanserna att få uppleva täta publikmatcher. Den är, liksom många andra om- och nybygda hallar i Sverige, för stor och för luftig för det.
Att man sedan skulle kunna sälja ut Smidjegrav två gånger om för att få in alla som vill se derbyna är en annan femma.
I dagens pappers-MT komenterar Arto Liljas vara eller inte vara i MIK. Bland annat sägs att det ännu inte är klart eftersom man inte kommit överrens med agenten under gårdagen och att "inget är klart förräns kontraktet är påskrivet". Detta tolkar i alla fall jag som att Mora nu har bestämt sig för att man vill behålla honom och att han har fått ett riktigt kontraktsförslag.
Ola: men ni åker väll på att pröjsa en del för Platt? eller går det att göra såhär ... Platt spelar bara en månad typ så slipper man betala typ nått alls mer än lite lön till han?
Detta är ju faktiskt en helt ny affärsidé, för att kunna finta runt reglerna för artistskatt: bli kompis med en elitklubb i något annat land, så kan ni dela på spelarna just som MIK och Ilves nu har gjort. Fast det kan förstås bli svårt att få kontinuitet om hela laget plötsligt ersätts av ett annat mitt i säsongen...
Vi vet att du tycker det Mattias. Å andra sidan har du ju noll koll på vad som är MIK och inte. Jag hade också tyckt att en Leksandströja i svart och rött varit helt ok ;-)
Måste man ha koll enligt dig för at tycka om en tröja?
Alla tycker väl vad dom vill?
Personligen så var det ingen av de gamla tröjorna som var vidare vacker. Dagens tröjor är snyggare helt enkelt. ANG tröjor i Allsvenskan så är AIK och Lövens tröja snyggast tillsammmans med Leksands förstårs :)