Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
Helt rätt Stigsson, jag som var för ivrig..

Vi har tappat en hel första femma i Horcoff, Cleary, Nagy, Lilja & Skrbek och behöver ersätta dess spelare, men vad gör vi ? Jo vi värvar förstås en backup målvakt.. Vad kommer efter påskägg?

MrAce: Vilken av matcherna 2-4, 2-4, 1-4 är det du menar att vi vann?

Det är sant at han stog i vår enda segermatch mot LHC.

MrAce: Håller fullkomligt med. Känns inte som "värsta värvningen" direkt. Vore betydligt intressantare med en T. Leinonen som förstemålis. Tero eller Timo kvittar.....
Men först en riktigt vass tränare för att göra Mora till ett intressant alternativ.

MrAce: Vi kör väl på vår gamla vanliga linje. Ung och utvecklingsbar.

Var det inte Sperrle som stod båda förlust matcherna mot oss?

m o r a:

75 Höglund, Bengt GAA 4,11 - 86,92%
1 Sperrle, Daniel GAA 3,37 - 87,95%

Känns väldigt betryggande att vi värvar en målvakt som ligger i stil med Bengt Höglunds räddningsproc... eller inte!

Blir intressant och se om han är värvad som första val eller som backup.

Jaha, vad drar man för slusatser av detta? En andramålis från LHC som klarar sig hyfsat som avlastare åt Norrena. Jag tror att tanken är samma här i Mora. Man borde kunna dra slutsatsen att Bengan drar till en klubb där han får vara förstamålis, han är nog rätt trött på att öppna dörren. Det borde även betyda att Tero blir kvar. Han har ju fått väldigt stort förtroende och borde ha trivts bra här ishockeymässigt i alla fall. Som sagt så är nog tanken att Sperrle ska ge Tero en match om förstaplatsen samt avlasta mer än vad Bengan fick chansen att göra.

Nu är det officiellt att Daniel Sperrle från LHC är klar. Presenterades vid dagens presskonferens.

Äh, skit nu har vi spårat ur i fel tråd igen.

Daniel Sperrle, LHC?

Torrki har ett miljonkontrakt med Rauma,så det är nog inte så troligt att han skulle välja mindre pengar i Mora till nästa säsong.
Men det är kul att det börjar ta lite fart med rykten nu iaf!

m o r a: Envisa rykten säger att en tränare har skrivit på under påskhelgen. Trots aktivt sökande så har jag dock inte kunnat få fram nåt namn från mina vanliga källor ännu.

Hittade detta på silly season på hockeycentralen:

Mora är enligt Patrik Ross, som numera arbetar med scouting i klubben, intresserade av Lukkos Raumas tufft spelande center Sami Torkki, 26.

--------------------------------------------------------------------------------

. 04/05:

Matcher: 52
Mål: 18
Ass: 21
Utv: 159

--------------------------------------------------------------------------------

Det är ju kul att det över huvud taget spekuleras i spelare.

wille: Visst var han rätt duktig på att slå indianare när han spelade i Mora. Kommer dock för alltid att vara en hjälte efter att ha avgjort en play-off match mot Hammarby i femte? perioden samt för att han hade ett riktigt kanonskott (siktet var det dock värre med).

Stigsson: Örjan Nilsson må ha varit en hjälte, men särskilt bra var han väl inte?! Jag var iofs rätt liten när han var aktiv i MIK-dressen men har för mig att han inte va nå vidare?! Har jag fel?!

Stigsson: Han ska bosätta sig här tror jag......Å tror faktiskt han har en Moratjej oxå.....

Forzlund: En gammal hjälte på backen, Örjan Nilsson, har setts på stan idag. Har han fortfarande bekanta i Mora eller är han här av andra skäl?

Tången: Övriga står just nu i 18 gånger pengarna, kan sänkas om det kommer in tips till redaktionen om att fler ryktas vara föreslagna som tränare för Mora.

Forzlund: Ge mig ett bra odds på "Övriga" så lirar jag stenhårt!:-)

Metal Guru:
Gillar din analys :)

Abris lockar fram grymheten i mig, och det är tur att jag inte är påläst på hans tränarkarriär, då hade det blivit riktigt elakt här. Men nog har karln sänkt alla föreningar han varit inblandad i?

Mora på 80-talet missade väl allsvenskan, play-off och hela härligheten under hans ledning?

Leksand tog väl in gubben som räddare i nöden under kaoset i början på 90-talet? Som jag minns det bringade han inte ordning...

Rögle och Malmö saknar knappast masen i fråga.

Östervåla var ett tag riktigt bra men harvar nu i korpserierna efter Chrilles arv.

Anders 1972:
Eller kan inte du räkna odds?

Anders 1972:
Tål kritik?

Frågan är väl mer om du förstår humor?

Anders 1972: Då får pappa Hossa gå en snabbkurs i engelska först innan vi skriver kontrakt.

Metal Guru:

Jag håller inte med dig. Abrahamsson: Leksing som förövrigt hånade Mora i pressen när de mötte Leksand. Lusth: Nej tack. Saknar totalt angagemang i båset. Han gör sig bäst i soffan. Sandlin: Nja...han var toppen när han var här sist, men jag tror hans storhetstid är förbi, dessutom tror jag ej han har det rätta tänket i dagens elithockey. Pappa Hossa. JA TACK!

Hoppas du tål lite kritik. *L*

Uppdatering

Leif Boork Har väl inget kontrakt med Almtuna och har lyft laget under säsongen, precis vad Mora behöver. Kan även locka till sig bra spelare. 10.00

Gunnar Persson Rögles tränare som tidigare vunnit SM-guld med Brynäs som lirare och som kvar Brynäs i kvalserien. 15.00

Daniel Broberg Har lyckats i Osakrshamn, har dock kontrakt kvar 40.00

Eventuella tips om personer eller rykten om vilka som setts utanför Mora Ishall eller information från insidan om möten med olika föreslagna namn kan lämnas till mig på snabbmeddelande eller [email protected]

Metal Guru: Kan till viss del hålla med om uppdelningen, men inte personerna. Oddsen just nu på tränare i Mora är som:

Tommy Boustedt 30.00
Pappa Hossa 8.00
Pirro Alexandersson i 20.00
Roger Melin 15.00
Tommy Sandlin 25.00
Mats Lusth 10.00
Christer Abrahamsson 30.00
Ulf Taavola 5.00
Johan Tornberg 15.00

Eventuella tips om personer eller rykten om vilka som setts utanför Mora Ishall eller information från insidan om möten med olika föreslagna namn kan lämnas till mig på snabbmeddelande eller [email protected]

Forzlund:
Jag tror på en OSLAGBAR trojka:

Christer Abrahamsson, press- och medieansvarig. Har rätt svar på alla besvärliga frågor som kan tänkas uppkomma då murvlar och tv-reportrar får fritt spelrum. Dödar alla ankor i sin linda med en vass, rapp och välstämd tunga.

Mats Lusth, den sluge taktikern i bakgrunden. Vet precis hur man ska vända ut och in på varje given kombination av människor för att få ut 125% i alla lägen. Använder denna kunskap för att manövrera ut motståndaren, egalt vilken.

Tommy Sandlin som matchcoach. Känd för fingertoppskänsla då det hettar till. Analyserar varje moment av matchen, och översätter den kunskapen till väl valda ord, viskandes i örat på spelaren på väg in på isen.

50000 gånger pengarna.
Nej det räcker inte. 5000000 gånger pengarna.

wille: Tror inte LHC släpper Melin, det är ju inte så att han gjort en dålig säsong direkt, och de vill nog ge honom och laget en chans under en vanlig säsong utan strejk. Så han kan vi nog glömma. Min favorit är numera Tommy Boustedt. Han står i 10.00 gånger pengarna.

Pappa Hossa i 8 gånger pengarna och Pirro Alexandersson i 30 gånger pengarna.

wille: Han är väl fortfarande under kontrakt med Linköping. Har för mig att han har ett år jkvar. Fast i sanningens namn undrar jag verkligen om han vill tillbaks ut på isen och lira i någon kedja.

Forzlund: Min far såg Roger Melin i mora ishall igår. Även en av han jobbarkompisar hade sett honom... kan han vara aktuell kanske?!

Anders 1972: Vem kan det va då!!!

Är det någon som vet, ingen som har något tips?

Saxat ut Dala demokraten:

Mora börjar träna igen
Jan Simons vill inte spekulera i nya Hossa-rykten

[Sport] MORA
Säsongen är inte ens över för slutspels- och kvalserielagen. Men redan om en vecka drar Mora igång med barmarksträningen.
- Första veckan kör spelarna individuellt, sedan drar de igång i grupp, berättar klubbdirektören Janne Simons.

Mora överraskade många under hösten på grund av sin enorma energi och framåtanda. Efter jul försvann spelet, men många av de killar som kört hård barmarks-träning fortsatte hänga i.
- Vi hade oerhörd nytta av den barmarksträning killarna körde med Stefan Henriksson och Lasse Lisspers, säger Jan Simons.
Däremot hade en spelare som Rastislav Pavlikovsky kanske behövt köra lika hårt som många av de andra.
Vill inte spekulera
Det ryktas om att Marian och Marcels pappa Frantisek Hossa (slovakiska landslagets nuvarande förbundskapten) är aktuell som Mora-tränare?
- Jaha, då vet du mer än jag, säger Simons.
- Jag ogillar att spekulera en massa, vi kommer att gå ut med vem som blir vår nye tränare när det är klart, säger Simons.
Vad är tidsplanen för det?
- Vi hoppas kunna presentera en lösning i tränarfrågan före mars månads utgång, säger Simons.

m o r a: Nej det är ju så drömma måste man få göra annars kan livet lätt bli trist o ensidigt.

mok: Hade man inte fått drömma så hade aldrig jag och jennifer aniston haft så trevligt på vår kryssning i västindien...

m o r a: Ja drömma går ju allid... Janne Karlsson lämnar knappast Frölunda eftersom han är anställd av dom :)

Ett av namnen som nämnts som Moras nya tränare kan nu definitivt avskrivas från listan i och med att det är klart att Per Bäckman har signat för 2 nya år i Västerås bås.

Se länk.

Jag tycker fortfarande att vi ska ha en tränarduo bestående av Ulf Dahlén och Janne Karlsson (ja ja, MIK har ont om pengar jag vet, men ändå)...

Detta skulle ge oss ett bra läge om NHL-lockouten fortsätter eftersom uffe har väldigt bra kontakter... Janne K skulle kanske kunna locka med sig några ur den "nya" VF-generationen, ex Loui Eriksson...

Skrbek är lika viktig för Mora som Nille är för bingolotto

m o r a: Tycker det är dags att ge Simons ett skambud om han håller den stilen, den bästa backen i laget under året ska ha bäst betalt.

Jag har utsett min favorit till tränare, Per Bäckman, hur kunde jag missa det, fick läsa det i Expressen.

Kan ni tänka er någon annan tränare som har den där blicken i ögonen som Per Bäcker har, när det går dåligt för laget, då sprutar han spott och blod och hans ögon brinner, hans hesa röst och grymma vilja kan få Mora till ett stabilt elitserielag.

Har hört samma sak och det är bedrövligt.

Har tyvärr hört att Don Simons gav Skrbek ett skambud... så han kan vi nog räkna bort.

Inte riktigt rätt melodi att kräva att spelarna ska spela med hjärtat. Vissa spelare måste man betala för punkt slut.

Stigsson:
Det behövs ytterligare en 20 spelare m a o.

Forzlund: Läget just nu

Har kontrakt:
Pierre Johnsson 05/06
Thomas Skogs 05/06
Martin Jansson 05/06
Jonathan Granström 05/06
Anders Nilsson 05/06
Mikael Simons 05/06
Jonas Westerling 05/06

Ryktas in:
-

Lämnar klubben:
Harald Lückner, Modo
Mikael Westerling, slutar

Rykten ut:
Tero Leinonen, Finland
Pavel Skrbek, Luleå

Ola: Trodde det här var en silly season-tråd, blir svårt att hålla koll på skvallret om ni ska ragga brudar och snacka frölundahockey här!

Kickan:
Är du 22 år?
Var du i Stockholm under Sweden Hockey Games?

rullis: Liksom LHF:s A-jun. Kanske får vi ett guld trots allt. Sist vi hade chansen (i fjol) sov jag med fienden (Frölundatränaren), som var på Cleo kvällen innan matchen. Tyvärr var det inte tillräckligt för att guldet skulle gå till oss.

Forzlund: Kanske kan behövas. Frölundas J-20 tvålade dit Mora med 4-3 efter förlängning. Semifinal!!!!!!!!!!!!!!!!

Steff: Kan ingen kolla med Tommy Boustedt om inte han vill sluta på utvecklingsavdelningen på hockeyförbundet och börja träna Mora istället.

Han är en kille som har många år kvar som topptränare, Simons ring.

Forzlund: Vet du namnet Forza på deras tränare?Ring skogs å fråga annars*L*

mok: Om vi ska ha backar ska vi ha Pihl och Adler, de flesta morabackar vi har nu är bra men kan behöva lite komplementering, de flesta borde få vara kvar, allra mest Skrbek och Skogs.

Dessutom ska vi ha en bra och jämn målvakt.

Tränare har jag däremot ingen koll på, vad finns det för några lediga, vilka är intresserade av att byta klubb, vilka kan vi locka till oss. Vad sägs om Nyköpings tränare, klarar han att hålla kvar en nykomling i elitserien?

Stigsson: Sundin.... hans hem är i Frölunda :)

Ingen Asplund, men gärna en Leinonen till. Timo har tagit IKO till Kvalet och fortsätter imponera. Eller varför inte "Honken" från Brynäs, betydligt bättre än laget i övrigt.
Men det viktigaste just nu borde väl vara en tränare av rang. Som kan locka hit bra spelare.

« · 529624 · »