Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
Jaha, en finsk tränare låter väl bra. Dock vet jag inget om killen. Men vi kan nog förvänta oss några finska nyförvärv extra vilket inte är helt fel. Toni Lydman och Jere Karalahti kan han väl ta med från Helsingfors =)

Forzlund:

Jag sprider aldrig rykten jag kör med fakta!
Japp du får väl följa med ut och flytta Gustav Wasa statyn i natt då :P

Om inte lockouten håller i sig över nästa säsong, ja då är nog snart elitserieäventyret snart över.

Idag fick man bekräftat att Mora´s enda bra "riktiga" nyförvärv från förra säsongen lämnar klubben. Ajaj, om inte minst 3 nya riktigt bra backar kommer in i klubben till nästa säsong kan det nog bara gå åt helvete. Vågar inte ens tänka tanken på hur det kan komma att gå om det är backar som Andersson och Petré som ska stå för fiolerna nästa säsong.

För övrigt, någon som tror sig veta hur det ser ut på forwardsidan just nu?
Kommer misslyckade värvningar som Berqvist och nylander få förnyat?
Hoppas absolut inte!

Forzlund: Att det inget står på hemsidan är väl inget nytt. Där hamnar ju nyheterna i bästa fall ett dygn efter att alla andra har skrivit om det.

Forzlund: "Detta är moras nya tränare!" / Rubrik på löpsedel på expressen. Hittar dock ingenting på nätupplagan, och att köpa en expressen är väl att kasta pengarna i sjön...

Stigsson: Jag har minsann inte hört något om en presskonferens och det står ingenting på hemsidan.

Detta i vetskap om att Stigsson och MrAce är de två största ryktesspridarna på forumet annars, gör mig säker på att allt är ett aprilskämt, det är ju faktiskt 1 april idag.

Om ni vet något om namn så skulle ni ha sagt det redan för det brukar ni ju göra :-)

m o r a: Det enda som är otydligt i det är tidpunkten för presskonferensen.

Presskonferens i eftermiddag kl 1700 eller vadå? Finns det någon sanning i det eller har jag bara missuppfattat dom något otydliga inläggen?

Forzlund: Som MrAce skrev tidigare så finns han inte med på din lista.

MrAce: Vad är det som har hänt, vet ni om något namn eller?

MrAce: Jag hörde 17.00 men det kanske bara var löst prat.

Stigsson:

Är väl inte sagt något, men jag förutsätter väl att det ska presenteras så snart som möjligt! i e.m?

MrAce: När skulle pf hållas?

Stigsson:

Verkligen!
Något jag sökt efter länge, att det kommer in en tränare med annan kultur och som vågar införa något nytt. Det behövs i hela föreningen.
Ska bli intressant vad som sägs på pf.
Nu vill jag ha spelare också :)

MrAce: Intressant namn. Tycker du det också?

Forzlund:

Sry to say, men det blev inget av de namnen du spekulerade i!

Stigsson: Ehhhh, imte den Mikael Andersson som tränat Luliå i alla fall.

Men det finns väl fler Mikael Andersson...

Anders 1972: Whats wrong with him? Han verkar lugn, sansad och kunnig.

Forzlund:
...suck...vem som helst me inte han...

Db_04: Expressen nämner idag att Mora ska presentera en tränare i veckan och att Mikael Andersson är arbetslös.

Metal Guru: Men Bäckis vill nog inte.....hans kontrakt hade ju gått ut å han hade förhandlingar med bland annat luleå och några andra klubbar...men valde att stanna i västerås

Forzlund:
inga kontrakt är obrytningsbara,
allt är bara en fråga om pengar, vilja och tillfälligheter.

Forzlund: mm....verkar inte som han vill nå mer efter VIK Heller.....sägs att han å tanten ska rota sig i västerås å inte flytta mer

Metal Guru: Jag hade oxå gärna sett Pelle Bäckman men han är ju tydligen upptagen av VIK i två år till.

Orsa: tror Bäckis hade vart kanon

m o r a: Helt rätt han visade redan i år i samtliga träningsmatcher + de 2 första eliseriematcherna att han håller i elitserien. Vi får hoppas att vi får en tränare som vågar ge duktiga ungdomar som Granström, Gudmundsson chansen.

Forzlund: Esko Nokelainen vore inte så lyckat....

Forzlund:
Jag spelar en tjuga på Micke Andersson i symbios med Pelle Bäckman. En ensam storHossa som dark horse.

Db_04:
Ta en linjal och gör en tidsaxel Re: Jacobs Career på en dalakarta.
Se var du hamnar 2007. Är det inte i IK Björnens ide?

Bortsett från det så har Janne jort bort sig Re: Skrbek.

Oddsen just nu på tränare i Mora är som:

Mikael Andersson f.d Luleå 3.00
Pappa Hossa 4.00
Ulf Taavola 5.00
Leif Boork 7.00

Roger Melin 12.00
Esko Nokelainen 13.00 f.d finsk landslagstränare, Brynäs, Troja, Kiruna och finska lag
Mats Lusth 20.00
Daniel Broberg 20.00 tillbaka
Gunnar Persson 20.00
Johan Tornberg 25.00

Pirro Alexandersson i 30.00
Mikael Tisell 35.00 f.d Mora numera Halmstad, ev. tänkbar som ass.
Tommy Boustedt 50.00

Tommy Sandlin inte spelbar, borttagen
Christer Abrahamsson inte spelbar, borttagen

Eventuella tips om personer eller rykten om vilka som setts utanför Mora Ishall eller information från insidan om möten med olika föreslagna namn kan lämnas till mig på snabbmeddelande.

m o r a: de är tråkit att de inte finns nå dalasamarbete när de gäller talanger

Forzlund: enligt luleåfans så har mora gett skrbek ett skambud och luleå gett han ett bra bud

Bo_Beast: Skit, hoppas Simons har en bra anledning till att släppa honom tillbaka till Luleå, borde även kunna ha ett backkort i bakfickan, annars är det en storförlust.

Den enda junioren som ev. kan ta en plats i truppen i år tror jag är Jonathan Granström. Jensa är ingen lagspelare och har lite väl hett temprament och Gudmundsson har väl inte haft någon vidare säsong. Granström är en bra tvåvägsspelare samt att han har fysiken för att klara elitserien.

Db_04: Nu är det tydligen klart att Skrbek återvänder till Luleå. Se länk.

Metal Guru: hmm jaha?

Db_04:
Ja, han kommer nog avsluta sin karriär i IK Björnen, om han tänker fortsätta den trenden.

warp7: Jens Jakobs....äre han som är från säter? men har spelat pojkhockey i borlänge innan han gick till till mora?

rbn: Och även jens jakobs, som jag tycker ligger närmast till hands att lyfta upp, sätt han mellan några grov jobbare så kommer han att producera. Spelskicklig, duktig skridskoåkare, bra klubbteknik, han har potenital att utvecklas till nått riktigt stort, ett litet minus är hans dåliga humör, men de går säkert att omvända.

Stigsson: Ja de blir bra.... Borlänge kan behöva dom :)

Db_04: Dom kanske ska värma ett år med er. :-)

rbn: Är det inte bättre att dom får lira 1 år i nån allsvensk klubb? är dom så bra att dom kan gå in och ta en plats i elitserien?

Hoppas nu att Mora tar upp Granström och Gudmundson till A-laget nästa år.
Hörde igår att en ny tränare skulle presenteras idag eller igår. Men verkar som inget händer...

Stigsson: Jo.... sen är ju den där Spets aktuell för alla lag verkar det som.... Och enligt hockeymagasinet så var det nån junior som tillhört truppen nått år som skulle gå upp.

Vad är det för typ av spelare mora behöver ?

I Leksand har ja inte hört ett dugg mer än att Eriksson & Rosén kanske gör sin sissta säsong.... Pajjen sägs vara aktuell för Timrå........sen äre tyst :)

Db_04: "De enda namn jag hört är Torrki"
Då är vi på samma kunskapsnivå ungefär.

Stigsson: så sant :) men samtidigt så brukar leksand & mora kunna hålla de mer hemligt än t.ex Djurgården , Färjestad & Frölunda :)

Vilket är positivt.....
De enda namn jag hört är Torrki

Db_04: Det är "skittyst" som vanligt i vår förening.
Trist för oss som är nyfikna men troligtvis positivt för förhandlingarna.

Stigsson: de förstår ja.....va har ni mer för nya på g?

Db_04: Han vill vi inte ha!

Stigsson: det är nog en bra tränare..... annars skänker nog leksand gärna pirro :)

« · 530929 · »