Dino: Då menar jag alltså förutom Nolander som jag iskallt räknar med ska skriva på.
För övrigt önskar jag mig 3 backar. Två stora defensivt starka bjässar som kan hålla rent framför eget mål samt en spelskicklig som kan styra ett powerplay.
Db_04: Och bägge är högerforwards så Elmo kanske ska skrivas in i förstafemman istället. Jag har svårt att bedöma det eftersom jag aldrig sett dom spela.
Db_04: Mora får ett kanongäng. Förvänta dig inte ett lag med stjärnglans men väl ett arbetande ishockeykollektiv. Svårmött och byggt för 50 omgångar. Laget vi hade i år var bara byggt för en halv säsong. Men ack vilken första halva det var.
Db_04: Jag tror att Leinonen blir kvar. Det var ju inte direkt så att han inte fick chansen. Han har ju etablerat sig väl som 1:a i MIK och det är väl vad en målvakt vill. Det är bara det jag går på.
Sen kanske han inte trivs eller vill tjäna mer pengar eller vad som helst. Men hockeymässigt lär han inte ha något att klaga på i mora.
m o r a: tror du verkligen Leinonen blir kvar? Nog för att ja inte är moring men ja tror faktiskt att Leinonen drar....Däremot har ja hört att Bjurling inte blir kvar i DIF
Forzlund: Ytterligare en forward i 3:e eller 4:e kedjan. Det börjar bli en del såna nu =)
Undrar när Harri har kollat klart på alla videoband och samlat sig en egen uppfattning om de spelare som finns. Tror inte han har gjort det än. Spetskompetensen vill han nog själv bestämma och Mora får nog mer att säga till om vad gäller "utfyllnaden".
Jaha. Leksand tillbaks igen igen igen igen. Stor som jag är så gratulerar jag våra grannar till detta och ser fram emot att få spöa dom några gånger i högsta serien nästa säsong.
Någon som vet något om Jimmy Eriksson i SAIK? Får vi se han här eller har han längre kontrakt?
Db_04: har dom inte nerver, SAIK? jag trodde det var det enda de var uppbyggda av, från bortesta hälsenan och hålfotsinlägget, förbi svanskota, mjälte och solar plexus, ända upp till det bakre hjälmfästet.
Forzlund: Här om dan körde ja förbi en som var ute och joggade, är nästan säker (99%)på att de var Örjan Nilsson, de behöver iofs inte betyda nått, men kanske han dyker upp i mora dressen i år, vem vet??
Ett prestationskontrakt innebär väl att man har en grund med en viss del fast lön. Längre än den man egentligen skulle få, men mer med en bonus inriktad del. Spelarna i Finland går väl inte på socialbidrag? :-)
Eller kanske därför många finnar söker sig över gränsen..
För övrigt önskar jag mig 3 backar. Två stora defensivt starka bjässar som kan hålla rent framför eget mål samt en spelskicklig som kan styra ett powerplay.
Tack på förhand Tomten.