Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
mattias - 74:
Det började gå dåligt innan Marian försvann. Bäst gick det dock innan han kom. MIK tog fler poäng per match, innan Marians ankomst. Den här diskussionen om proffsens betydelse är dock så löjlig. Alla lag hade möjlighet att förstärka sina lag med NHL-proffs. Vissa planerade dock bättre än andra, precis som under nuvarande silly season. Leksand och Mora lyckades bra med sina förvärv. Utan lockouten vet ingen hur det slutat.

wille: håller helt med dig....och det tror jag även Simons gör.....Horcoff var en av seriens 5 bästa forward ett riktigt klipp....när Marian Hossa kom te mora blev det nästan en stjärna för mycket

mattias - 74: Nog betydde dessa grabbar en hel del för mora ik. Det går inte att förneka. Jag vill dock betona att jag tycker Horcoff och Cleary betydde mer än bröderna Hossa. Dessa två grabbar visste hur man drog igång ett lag. Enligt mej var Hossa ett flertal matcher alldeles för osynlig för att vara "viktigaste kuggen". Nä hoppas att Sir. Simons gör allt för att få hit Horcoff/Cleary igen. Kommer sakna dem grymt mycket annars!

mattias - 74: Ryder gjorde 13 mål i SA dubbelt så fler än Witehall som var två i eran poängliga. Totalt så gjorde han nästan dubbelt så mycket poäng än Witehall. Så kom inte och snacka att Ryder inte hjälpte er kvar!

Utan honom så kanske ni inte hade varit i ES

Db_04:

Det finns inga moringar som vill erkänna att de har bröderna hossa och Horcoff och tacka för deras succe men jag vill ju att de håller sig kvar så man får lite roliga " Hatmatcher " =)

Anders i Budum:

Snälla nån Ryder gjorde inte alla målen för Leksand´, men han var en viktig spelare, tycker du själv att det gick bra för Mora när hossa stack? Ärligt?

Slinger:
Det är fredag och ölen lockar. Jag kan inte hålla reda på vad jag skriver. Synd att Fabus inte spelar i VM. Hade varit intressant att se vad han går för. Känns instinktivt som en väldigt bra värvning.

MonkeyBoyF:

Men visst gör spelare ett lag ;-)

Personligen anser jag att det var Horcoff's vilja och attityd som fick alla andra spelare att lyfta sig ett snäpp och därför inte hamna under kvalstrecket. Visst att Hossa gjorde många poäng, men spelare gör inget lag.

87bth01: För att upplysa dig lite bättre då så kan jag berätta att vi spelade bra hockey redan en månad innan Hossa d.ä. anlände till omg. 19 den 18/11 och att raset började redan vid nyår, alltså en hel månad innan han lämnade oss.
Så att påstå att hans närvaro i Mora skulle ha styrt formen hos laget är ett fullständigt felaktigt påstående från någon som inte verkar vara särskillt insatt.

Anders i Budum: ...av dessa skall det vara, och inte på dessa Leksands suportrar...

mattias - 74:

Om å om å om å om..*suck* Jag är så trött på detta om nu. Hur vore det med lite seriöst prat å inte en bara massa negativa på hopp på dessa enligt press "fantastiska Leksands supportrar". Nä, fortsätter ni på detta vis lär ni snart vara ett minne blott i Wennerholms suporter lista... Å föresten, OM inte Ryder spelat med er hade ni för modligen harvat i Allsvenskan även nästa år. Knip käft!

Stigsson:

Nej när han stack så gick det ju utför, brant utför!

mattias - 74: Där har du fel....igen!

Steff:

Hade inte hossa spelat med er hade ni rasat ner i kvalserien med buller och bång, eller hur?

Anders i Budum: Hur många utlänningar hade drantarna i vintras? Buljong, ryder, nemecek, benecek, trond, huna, kucharcik........You namne it! Vilka var leksingar? Hedberg? Nån mer? Dåligt insatt, men det kan inte ha varit många.....Hm "Arbogaexpressen" och hans brorsa....Hedlund, Granath, Borlänge. Nej det var nog inte många....
Nej sluta tjafsa nu och låt lagen göra upp på planen i höst istället!!

Väl mött i Smidjegrav Entertainment Arena........

87bth01:

..hm..för att göra dig lite informerad.

..en massa slovaker anser jag vara åtminstone 10-15 st. I fjol hade vi 5 st i hela truppen som bestod av ca 30 spelare. Inte ens 25%. I år har vi hittils värvat 2 st. Vad gäller de Slovakiska och de Tjeckiska spelarnas sätt att aklimatisera sig i Sverige är nog det inte några problem. De är proffesionella spelare och vet vad som gäller. Vad gäller deras spelförståelse för vårat spel, så kan heller inte det vara nån speciell överaskning då våran Slovaklina ledde poängligan överlägset ett tag före jul, trotts att de var nykomlingar, med dålig spelförståelse (enligt dig) och för det som du kallar" det svenska spelet"..

Såg föresten att Leksand har värvat en Slovakisk spelare...inte bra att dra hem en massa sånna spelare..hur ska han kunna aklimatisera sig i Leksand..usch..det blir en jobbig prövning för honom...

87bth01: Jo Br Hossa var ju dålig...

87bth01: Jasså var det si å så?Vad syftar du på då?Du är väl avundsjuk för vi värvar bättre spelare än läxand.....

Mora tar en risk som plockar en massa spelare från tjeckien/slovakien. Visst de är bra hockeyspelare men kan de acklimatisera sig till sverige och det svenska spelet? Vad jag förstått så var det lite si och så med de slovaker som invaderade mora i vintras.

Dino: Japp! Det är toppen! Detta börjar se bra ut du, hoppas nu också att Simons hittar någon bra forward..jag hoppas fortfarande på Horcoff och Cleary.

Stigsson: Äntligen, någon lyssnar på mig, och er andra.

Verkar vara en spetskille, kan leda laget till slutspel kanske, men då behövs nog två till av hans kaliber och bra stora BACKAR.

Någon som vet hur långt kontrakt han har skrivit på eller.

Dino: Börjar se bra ut nu snart... Ingen dålig värvning det här tror jag... Kan kanske bli en rolig säsong trots allt!

Anders i Budum: En center! Yes. Tackar för det....

Stigsson: Jaaa!! Äntligen en spelare med tryck i kanonen. Dessutom är han ju kompis med Marian..inte alls dumt.

Spelskicklig center, Peter Fabus från Dukla Trencin är klar.

MrAce: det var väll ungefär lika när han kom till leksand i början va han bra sen skrev han kontrakt året ut då åkte han bara å gled.....hoppas han går till Skellefteå

Anders i Budum:

Sen när var Rusti bra efter han hade signerat kontraktet?
Överbetalda diva, kan gott flytta till norrland han med!

Kollar Fan:

Kan ju alltid hoppas...

om de är sant som står i falukurien så ska adam andersson va klar för dif men de e bara där de står de

PixelZorba: Jo verkligen. Det är en jävla miss att inte ha honom kvar. Han är en mycket bra spelare när han är på G. Utan honom är också chansen att få tillbaka Hossa bröderna vid en eventuell Nhl strejk minimal. Simons, fram med penna och kontrakt..NU!

Borde man inte ha kvar Rasti??

Summering av vad vi har så här långt.

MV1: Petri Vehanen
MV2: Daniel Sperrle
MV3: Marcus Ernlund

B1-Petr Smrek
F1-C1-F2

B3-Peter Nolander
Teemu Elomo-C2-Marco Tuokko

Calle Bergström-Thomas Skogs
Kenneth Bergqvist-Magnus Sandberg-Anders Nilsson

B7-Pierre Johnsson
Martin Jansson-C4-Marcus Eriksson

Övriga:
Jonathan Granström (Granström kanske är C4?), Jonas Westerling, Mikael Simons.

Dino: Vet inte om han är nåt center ämne..kanske...

Stigsson:

Marko som i Kauppinen ja, Tappara senast jag hörde något.

82: Marko som i Kauppinen?

Verkar som om Marko stannar kvar i Finland..

mr big:

Vad gjorde den moraiten på leksandskansli då?

Vat inte men, ryktet säger att Peter Nolander var i Leksand.
Någon Morait hade sett honom där på expeditionen, vet inte vad det finns för substans i det men det låter inte så kul om det är så...

Forzlund: Är Kauppinen inte längre aktuell? Han kunde vi ju behålla och skola om till center.....

Forzlund:

Jag har inget att tillföra på den fronten. Men jag håller med om att vi behöver centrar och backar, men en och annan målspruta skulle inte vara fel heller.......

Metal Guru: Debatten om Steen har gått från rykten om var han ska spela och så vidare, till att debattera hur debatten kom till!

Intressant!

Någon som har några rykten kring spelare, vi behöver backar och centrar.

• mattias - 74:
    Namnkunniga och bra är ju två helt skilda saker, så jag förstår vad du menar. Att era nya spelare är kända, men inte speciellt bra.

• Sv: Silly Season inför 05/06

mattias - 74:

Jo, Hucko, Mejer och wallenberg......Jäkligt namnkunnigt......Hm... Kasta sten i glashus?

Ola:

Våra spelare är du iaf lite mer namnkunniga hitttils än era medelmåttor från Finland och Calle Bergström =)

Dino:

För att avsluta den kan jag väl rapportera att Steen tydligen sagt att blir han kvar i Europa blir han kvar i MoDo, men att han så klart hoppas på NHL. Inget man inte kunde räkna ut själv, alltså.

Stigsson:

På så vis. Ja då är det väl inte mkt substans i de ryktena får man förmoda....Men det har varit en kul debatt om A.Steen i alla fall.....

knaskamilla:

Nej det är väl mest pajasstämpel på de flesta ryktena på den sidan, då dom publicerar alla rykten som kommer in..

Dino:

Är inte taif.nu den där sidan som alltid har en massa rykten som är helt påhittade och inte har ngn substans alls i sig? Tror inte det är rätt ställe att hänga på om man vill läsa trovärdiga rykten...

Dino: Där placeras alla rykten som glada amatörer som du och jag behagar maila in till redaktionen.

« · 542916 · »