Tror att det är lika svårt för Mora att få Karalahti som för Leksand att få Berglund eööer Samuelsson. Men man kan ju hoppas för eran del att han kommer för backsidan ser väl tunn ut i eran trupp precis som i leksand!
Anders i Budum: Hmm...var du ironisk? Förstår om man helt klart ser på hans negativa "meriter" vid sidan om planen(drogproblemen) före hans meriter som ishockeyspelare, med tanke på all uppståndelse kring Lilja affären t.ex. Men eftersom han är med i det finländska landslaget nu så förutsätter jag att han är fri från allt som har med droger att göra. Hans spelmässiga meriter kanske inte alla har koll på, ska inte säga att jag har det heller, men vad som framgår av hans statistik på eurohockey.net så har han varit med i allstar-team i vm både 98 och 99 och blev bäste back i Sweden Hockey Games 98/99. Jag vill dock inte säga att hans dagar är förbi, han spelade faktiskt i finlands första femma mot Sverige.
Om du nu inte var ironisk så håller jag med dej Anders i Budum=)
Håller faktikst med Jardemyr var inte bra i Leksand. Fattar inte de som gillade honom och Stefan Bergkvist, maken till kvartsfigurer på en ishockeyplan har jag aldrig skådat =) ingen bra skridskoåkning och absolut de 2 mest onödiga nyförvärven till Leksand i modern tid.
mattias - 74: Reko skrev jag aldrig, för det vet jag ingenting om. Att han provat droger vet jag däremot, men den tiden är förbi, annars skulle han inte spela i landslaget. Duktig hockeyspelare vet jag också att han är, vilket också är anledningen till att jag vill se honom i Mora. Sedan så har ju "aldrig" leksand haft spelare med f.d knark bekymmer i laget...
Anders i Budum: Jere Karalahti, spelat under Rindell i HIFK senaste året/åren. Kan med ganska stor säkerhet säga att den killen skulle ha Elitseriens hårdaste skott om han kom över!
Ett par utländska klubbar, men Mora är första alternativet och han hoppades att det skulle lösa sig om ett par dagar. Sa han sist jag pratade med honom..
Anders i Budum: Kåberg är väl bara viktig om han drar med sig en moståndare i båset, vilket han inte gör varje gång, jag tror han hade blivit en belastning för de övriga i Leksand om han hade gått dit, hermansson fick ju gå och han är ju oerhört nyttig med sitt lite småfula spel dessutom kan ju inte Kåberg åka skridskor =)
Slinger: Mora måste försöka få tag i en spelare som spelar på gränsen varje mach. En Kåberg typ. Dessa spelare spelar inte något skönspel, men är otroligt viktiga för laget.
Steff: Slaget om dalarna är nog så viktigt, men slutspel är viktigare. Moras kassaskrin ökar ordentligt villket innebär att vi har möjlighet att köpa bättre spelare, vi får också vara med om en längre och roligare säsong. Slår vi sedan Leksand är saken biff, men som sagt att förlora mot leksand men ändå komma till slutspel är bättre än att vinna de matcherna och förlora de andra.
Steff: Det viktigaste borde väl ändå vara att komma till slutspel? Visst förstår jag att du gärna ser att ni kommer före Leksand, men viktigast borde ju ändå vara komma så högt upp i tabellen som möjligt.
Tror att det är lika svårt för Mora att få Karalahti som för Leksand att få Berglund eööer Samuelsson. Men man kan ju hoppas för eran del att han kommer för backsidan ser väl tunn ut i eran trupp precis som i leksand!