Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson:

Tror att det är lika svårt för Mora att få Karalahti som för Leksand att få Berglund eööer Samuelsson. Men man kan ju hoppas för eran del att han kommer för backsidan ser väl tunn ut i eran trupp precis som i leksand!

Boggen klar för en säsong till :-)

Summering av vad vi har så här långt.

Petri Vehanen
Daniel Sperrle
Marcus Ernlund

B1 - Petr Smrek
F1 - Peter Fabus - F2

B3 - Jarno Kultanen
Teemu Elomo - C2 - Marco Tuokko

Peter Nolander - Thomas Skogs
Kenneth Bergqvist - Magnus Sandberg - Anders Nilsson

Calle Bergström - Pierre Johnsson
Martin Jansson - Håkan Bogg - Marcus Eriksson

Övriga:
Jonathan Granström, Jonas Westerling, Mikael Simons.

Stigsson:
Kul att Boggen blev kvar........en mera laglojal spelare som alltid ger allt får man leta efter.
Synd bara att han inte får lite mera credit för allt han gör.

Tubest:
Ja det börjar se bra ut nu. Saknar bara lite spetskompetens framåt och nån mer back...Men det lär väl komma!

Dino: Ja Fredrik Svensson va ni ju intreserade av....där har du spetskompetens...

nädå men ni får väll nån giftig slovak eller finne

Db_04:

Vi var väl lika mkt ute efter honom som ni var efter Nolander..

Db_04:
Ja man får ju hoppas. Jag har aldrig sagt att jag varit villig att ta hit F.Svensson........

MrAce: skillnaden är väll att nolander är bättre

Db_04:

Japp men likheten är att ingen av dem ens besökt klubben som nu vart ute efter dem.

MrAce: ne okej! Svensson hamnar nog i finland om han nu inte lägger av på grund av skador

Ni som har järnkoll, händer det nåt på Silly-marknaden?

Slinger: Nej, det har varit väldigt tyst nu medans VM har pågått.

Stigsson: Få saker händer under VM men nu när det snart e slut börjar det röra på sej. Många som vart o spanat o pratat med VM spelare....

mok: ja ni lär värva Vladimir Kopat ;)

Stigsson:

Är det inte under vm man skall passa på., finns säkert nån slovak eller finne ni kan köpa :) :P

mattias - 74: inte så lätt och värva spelare under vm...för under turneringen vill dom nog fokusera på att spela..... iof Franzén skrev på för hv71 under tunerneringen men han satt väll å käkade popcorn på läktarn hela tiden så.

mattias - 74:
Ja, jag har sagt det förut och jag säger det igen: Hellre en bra Slovak eller finne, framför medelmåttor från Allsvenskan..........
Väl mött på isen i höst....

mattias - 74: Tänk att du får det låta som om vi är överlägset bäst på att värva utlänningar?

Stigsson:

Överlägset bäst vet jag inte, vi har ju inte sett dem spela än :P

mattias - 74: Nej det är klart att vi inte kan veta men jag tänkte mera i kvantitet istället för kvallitet.

Stigsson:

Jaså? vi får se vad det är för spelare om Jonas och de andra har att presntera senare. Jag ahr ju mina önskespelare som dessutom inte är helt orealistiska att få Kolla Leksand gb =)

mattias - 74: verkar lite svårt för leksand att få några bra spelare, men det kanske kommer

Hörde att Karalahti är på ingång från seriös källa..

zeb:

Absolut, hittills kanske inte spelarna ger skrämselhicka i Hockeysverige men Masken har ju som sagt några ess i rockärmen så man vet ju aldrig :P

Men Bröderna Steen kommer bli intressanta att följa i Leksnadsdressen :)

Jimmie däremot är lite upp till bevis om han håller i es, Wallenberg har ju floppat förut i es och vi får innerligen hoppas att han inte floppar nästa säsong :)

Anders i Budum: Och vad är denna sk seriösa källa?

mok: Skulle gärna vilja veta din seriösa källa.. vet du ens om att han redan står under kontrakt? blir svårare än man tror att få hit karalahti.. bara att hoppas på att HIFK inte har råd som de sagts och släpper honom..

mok: ..det kan jag dess värre inte gå in på..

Anders i Budum:

Ja, det stod ju om det i Aftonbladet...

Danne_l: Aftonbladet är ingen bra källa :)

Db_04:

Exakt, lite av min poäng;)

Danne_l:

Finns det något medial som är en pålitlig källa? förutom gästböckerna då förstås. ;)

MrAce:

Njae. Jag vill nog dock inte dra alla över en kant här utan det finns ju faktiskt en del journalister som allt som oftast är väldigt insatta och som har insatta källor.

Så alla är inte kassa:)

MrAce: Mora tidning brukar väl ha rätt allt som oftast... eller?! =)

wille:

Ja men dom tar ju sina artiklar direkt från gästboken, så det är väl väl scoutat från deras sida :P

Danne_l: ..det är möjligt, men jag har en säkrare källa än så..

MrAce: Hehe jo det lär väl vara så...ibland undrar man då iaf...=)

Anders i Budum: Ska kanske ditt rykte bekräftas på presskonferensen klockan 14 imorgon, som det står om på mik.se?? En finsk back och en center skriver dem. Är otroligt nyfiken på vem centern är, snackas om Tino Boos(?!)..

Legenden42:
Vad är oddsen för att den finske backen är en av Finlands bästa VM-backar, Jere Karalahti? Det har ju pratats om honom rätt länge nu och Harri skulle ju prata med honom efter VM...
Kan det överhuvudtaget vara någon annan?

Legenden42: ..ja det kan nog bli så..den som lever får se..

Vem är Tino Boos? Jag har aldrig hört det namnet..

Legenden42: Än så länge så är det bara en okänd signatur i den gästboken som hävdar att det ska bli presskonferens. Väntar nog med att lite mera kända nicknames påstår detta också innan jag tror på det.

Stigsson:

Verkar inte hända något nytt idag heller..

MrAce:
Enligt ett rykte i Timrås gästbok så är Hagos högintressant för Mora.... Ett vilt rykte, eller finns det substans? Jag tycker att det låter intressant.....

Dino: Bara ett snedskott. Han har ryktesvis varit aktuell för Modo och då var det någon som skrev för snabbt och istället skrev Moda vilket i sin tur har förvaskats till både Modo och Mora.

Dino: HAgos spelar i Timrå om han spelar i Sverige, men han kommer att spela i Dallas farmarlag nästa år, på order av Dallas GM.

Stigsson:

Det var väl det jag tänkte... Därav min reservation!

Dino:

Japp och Alexander Steen spelar utomlands nästa säsong, så han kan vi numer glömma helt. Om vi nu ens någongång tänkte honom som ett ev. nyförvärv..

MrAce: Lungn det kommer spelare

zeb:
Ligger du ine med nån info.....Vet du nåt du vill dela med dig av?

Dino: Tino tysken ska vara klar för mik

zeb: undrar vad dom ska prata för språk i omkläd....

« · 545619 · »