Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
Anders i Budum: tänkte om dom presenterat nån ny spelare?

Db_04: Ja jag tror det, men det regnar så kommer inte..jag har redan sett dom på första isträningen!

wille: inga nyheter?

Db_04: Nä...igår!

Anders i Budum: är det i dag laget visar upp sig på mora festivalen?

Db_04: Måste meddela att upptakten går av stapeln idag......Ärtsoppa och punch först, sen tips och pilsner och en massa hockeysnack. Välkommen till Sollerön!!

Dino: Nepp....vid 17-18 tiden brukar man kunna se de första av dagens transaktioner där borta.

Db_04: Inget nytt med Edmonton ännu iallafall....

Dino:

Nej!

Dino: om Shawn skriver nytt kontrakt med Edmonton eller om han rentav nu går till Mora

Db_04: Vad får jag svar på?

Db_04:
...eller att han faktiskt senare klev ned ytterliggare en division och spelade med Brunflo.

Detta är kanske inte nått som hör Mora hockey till, men värt att se ändå. Kolla länken. Farwell Foppa!

rapidshare.de/files/3632627/Farewellfoppa_0001.wmv.html

Dino:

Kolla dessa 3 länkar varje dag får du kanske ditt svar
www.tsn.ca/nhl/feature.asp?fid=7006
www.edmontonoilers.com/
www.morahockey.se

Wengi: Det låter väldigt osannolikt att Horcoff skulle komma tillbaks men....man ska nog aldrig säga aldrig.....konstigare saker har hänt t.ex att Krutov spelade i Östersund

Dino: du kan sluta drömma.. för han kommer inte spela för mora.. blir nog en annan transatlant!

Dino: Nej dessutom är han restricted free agent vilket innebär att de blir lite krångligt att skriva på för nå annat lag än Edmonton

PixelZorba:Jag vägrar sluta drömma..... Har inte sett att han skrivit på för nåt lag i NHL än heller...

Db_04: Nä jag har inte hört nåt..än!

Anders i Budum: nån presskonferans inplanerad?

PixelZorba: ...det gör jag! Han kommer, var så säker!

Dino: Jag vågar inte hoppas..

AH: Det är klart att det är Horcoff......*L*

87bth01: ...no comments...

zeb:

Här på HockeySnack uppskattas det om man försöker hålla en trevlig ton gentemot andra.

Eller som det står längst upp här i Moras gästbok:
Var trevlig, behandla andra så som du själv vill bli behandlad.

zeb: Jag tycker att Db 04 är en vettig skribent. Spännade att rykten florerar..hoppas de är sanna..

Db_04: det vet du inget om

Har hört att det inom en snar framtid offentliggörs en nyhet gällande en spelares vara eller icke vara.

MrAce: kommer Horcoff?

skrutt: men de kan ju ändras :) Harri vill väll gärna ha mycke av sina landsmän

Db_04: tack! då slipper jag fundera vidare på det!

skrutt: i ett tidigare utalande så sa man väll att Kalle Kerman var den sissta finnen i år

Träffade en snubbe i hallen innan första träningen i måndags som var förälder åt ett barn på hockeyskolan. Han sa att han hört Harri välkomna en finsk spelare under dagen och att dom skulle gå in och kolla på lägenhet i Mora. Inte läst någonstans om någon ny finne. Var detta ännu ett i mängden av alla falska rykten som sprids eller var det en av de "gamla" finnarna som kom först i måndags?

MrAce: *L*

MrAce: Alltid denna Micke Simons ? så nu säger Janne åt Harri ´´ f*n inte behövs Horcoff , kör me Micke i ställe´´

Dino:

Japp Horcoff är nu mer återfunnen, ryktas om att han satt på läktaren igår morse kl 06.45 med en mosbricka i handen medans Horc´s nya Cresent cykel (sponsrad av Ola Ernlund) stod fint parkerad utanför kansliet.

Det hela slutade dock i tragedi då #78 skulle slå en flipp-passning, ist. för att Martin Jansson skulle få passningen så hamnade den istället på okey-läktaren. Resultatet av detta var att Shawns byxor vart fulla med pulver-mos och han tog första bästa flyg hem. Så nu kan alla MIK Fans sluta hoppas på en comeback för Horc...

Men ni ska få se att det slutar med att vi har Horcoff, vid nedsläppet mot FBK den 26/9.......

Nej nu börjar det bli dags för "Bomben". Det är väl dags att det bränner till lite på spelarmarknaden igen. Jag tror att det kommer att hända saker nästa vecka.... Resten av denna blir nog lugn, men sen ni.....

Db_04:

Har för mig att Åkerblom hade 24 om ja inte är helt fel på det.

Anders i Budum: eller är den tröjjan ´´pensionerad´´ på grund av de tragiska som hände han Bengt Åkerblom? hade inte han 21?

Db_04: Precis ! :)

Anders i Budum: Ja självklart kanske simons är på intersport på hemligt möte för att få loss pengar.

21an är väll dessutom ledig

..såg att Colorado eventuellt inte har råd att behålla Foppa...

..ett namn för Mik? :)

mr big: Ja det stämmer,var där å kollade själv igår.Dom var 7 st på isen då,I onsdags hade dom varit 15 st,Du kan lita på mig.....

mr big: ja ska försöka komma! är Vehanen med då?

Steff:

Stämmer värkligen det???

Då jag snackade med sampa så sa han att första träningen är måndagen den 1:a Augusti KL. 07:30.

Så jag hoppas att det kommer att finnas fler moringar där då Än bara mej Dan o Borlänge.

Steff: Okey! Härligt. Då är vi på gång!

Anders i Budum: Dom gick på is igår,har även kört idag.......Frivilligt för dom som ville,Dom kör in nya grejorna.......Dom kör även in grejorna Mån o Tis nästa vecka,sen börjar dom köra för fullt på Onsdag....

PixelZorba: Då är det ju nu på måndag med andra ord..

Anders i Budum:
om jag har fattat det rätt så går dom på is första gången på, vecka 31 på måndagen.

« · 560955 · »