Metal Guru: Men Bäckis vill nog inte.....hans kontrakt hade ju gått ut å han hade förhandlingar med bland annat luleå och några andra klubbar...men valde att stanna i västerås
Verkligen! Något jag sökt efter länge, att det kommer in en tränare med annan kultur och som vågar införa något nytt. Det behövs i hela föreningen. Ska bli intressant vad som sägs på pf. Nu vill jag ha spelare också :)
Stigsson: Jag har minsann inte hört något om en presskonferens och det står ingenting på hemsidan.
Detta i vetskap om att Stigsson och MrAce är de två största ryktesspridarna på forumet annars, gör mig säker på att allt är ett aprilskämt, det är ju faktiskt 1 april idag.
Om ni vet något om namn så skulle ni ha sagt det redan för det brukar ni ju göra :-)
Forzlund: "Detta är moras nya tränare!" / Rubrik på löpsedel på expressen. Hittar dock ingenting på nätupplagan, och att köpa en expressen är väl att kasta pengarna i sjön...
Om inte lockouten håller i sig över nästa säsong, ja då är nog snart elitserieäventyret snart över.
Idag fick man bekräftat att Mora´s enda bra "riktiga" nyförvärv från förra säsongen lämnar klubben. Ajaj, om inte minst 3 nya riktigt bra backar kommer in i klubben till nästa säsong kan det nog bara gå åt helvete. Vågar inte ens tänka tanken på hur det kan komma att gå om det är backar som Andersson och Petré som ska stå för fiolerna nästa säsong.
För övrigt, någon som tror sig veta hur det ser ut på forwardsidan just nu? Kommer misslyckade värvningar som Berqvist och nylander få förnyat? Hoppas absolut inte!
Jaha, en finsk tränare låter väl bra. Dock vet jag inget om killen. Men vi kan nog förvänta oss några finska nyförvärv extra vilket inte är helt fel. Toni Lydman och Jere Karalahti kan han väl ta med från Helsingfors =)
DomarenOne: Jag tycker inte Bergqvist var en misslyckad värvning. Han gjorde mycket bra tillsammans med Pavlikovsky innan Pavlikovsky ställde sig i skuggan av Hossa den store. Sen dippade han en del när hela laget vek ner sig men det han visade före jul tycker jag gör att han ska få en chans till.
Stigsson: Malte "Många-järn-i-elden" Steen är nog inte direkt aktuell. Han har väl fullt upp med hockeyskolan, hockeygymnasiet, diverse företag samt att han ska lansera ett eget märke hockeyklubbor. Finns viss risk att en del Moraspelare kommer att lira med såna i vinter för att få lite produktexponering misstänker jag.
...såg några gammla repriser på gångna sässongen...och får mig då en tankeställare igen....fan vilka lirare vi hade..Horcoff, Cleary, Hossa, Lilja..osv...hur skall dessa spelare kunna ersättas? Man längtar sannerligen tillbaka till det som varit.
Hört från flera olika håll att Örjan Lindmark skulle vara aktuell för mora. Vill ju helst inte tro detta men med tanke på de olika källorna kan jag inte släppa det. Nån som hört nåt?!
wille: Hur det än må vara så är det löjligt tyst om vilka spelare vi ska ha, ingen som hört något konkret? Vore kul med några etablerade namn, visst är det en bra strategi att värva billiga unga och hungriga killar, men de saknar rutin och dokumenterad kunskap. Hur många av alla unga värvningar kommer egentligen att blomma ut just när de är i Mora?!
m o r a: haha...Jere Karalahti spelar inte mindre än att det står KOFF på matchtröjan hans. Visserligen finns det vissa gemensamma nämnare mellan knäckebröd och pilsner. Men där finns också en väsentlig skillnad. Den stavas: Volymprocent...:-)
Känns faktiskt inte som någon större saknad om vi skulle tappa Rusty. Hoppas dom erbjuder honom lika mkt som Skrbek fick, då gör dom ett rejält nerköp!
MrAce: "Känns faktiskt inte som någon större saknad om vi skulle tappa Rusty."
Motivera ditt påstående. Han var ju trots allt mycket bra okt-dec.
Fanns det andra anledningar till att han dippade efter jul? Är han svår att arbeta med? Var det humöret som svek och därmed intresset att spela när Hossa d ä lämnade klubben?
Jag fick intrycket att han inte längre var intresserad av att prestera när lekkamraten försvann.