Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: Jag vet en kille från Huddinge som är utan kontrakt och letar klubb i alla fall. En bra back som kan bli något.

Forzlund:

Adler?

Slinger:

Hellre djoos än Mats Lusth. trodde han skulle komma hem nu när Malmö inte spelar i ES längre...

Ola:

Tar allt man får ?

Jag tror inte masken " tar " en spelare bara för att den är ledig, man måste ju ha lite tanke bakom värvningarna också, vilket masken kanske inte alltid haft men nu ser det bättre ut, dessutom tror jag ni är oroliga för att leksand skall återta platsen som Nummer 1 i dalarna igen =) åker ni ur kommer ni nog aldrig tillbaka =)

Mr Ace: Vad är det för fel på att vara 31 då =)

mattias - 74:

Detta eviga tjat om att vara nummer 1 i Dalarna och "åker ni ur kommer ni aldrig igen" grejjen, det kommer bara från en leksing!
Ett par år till för Leksand i SA hade varit bra för ödmjukheten!
Ja, jag vet att du har smilesar, men detta har ältats till leda!

Slinger:

Ta smilisarna på allvar du =)

mattias - 74:

Börjar du inte själv undra lite när han värvar fem spelare på en vecka, därav tre är från allsvenskan. Jag vet inte vad du grundar din övertygelse på att Masken helt plötsligt har lite tanke bakom värvningarna.

Stigsson:

Fan va kul att det händer något! Jag tror att den senaste tidens värvningar är bra för Mora. Hoppas nu åxå de får tag i några riktigt bra "sluggers" som kan sprätta trissan i taket!

Anders i Budum:
Jag har hört ett rykte om att Alexander Steen skulle vara ett namn för Mora. Det låter väl inte helt fel. Han kom ju helt fel i MoDo....

Anders i Budum:
Yes!! Calle Stannar.....Power på blå!

Dino:

Låter ganska osannolikt att Steen skulle välja Mora. Han trivs ju i Övik och MoDo, så får han inte NHL-kontrakt känns det nog som att han stannar här.

Dino: Calle till Hockey - VM!!

Stigsson: Toppen, en back. Verkar vara bra, undrar bara hur formen och tempot är efter att ha spelat i den tyska ligan.

Forzlund: Jag tror stenhårt på våran nya back faktiskt. Kanske mest med tanke på att uttalet på efternamnet påminner om Skrbek...:P

knaskamilla: Undra just hur nöjd Steens NHL klubb är med hans byte til Modo egentligen.... skulle vara inytressant att veta då dom ofta är noga med att bevaka "sina" spelare. Han gjorde ju ingen dundersäsong precis.

mok: Men frågan är ju om Steen öht skulle ha fått spela i Frölunda säsongen som gick.Eller , visst skulle han få spela.Men hur mycket?

Portello: Hade Steen stannat i Frölunda så hade laget nog sett annorlunda ut. Pluss skulle egentligen spelat ytterforward men blev center. Så visst hade han fått spela sen hur mycke kan man ju inte säga. BEror ju på hur bra han hade vart helt enkelt.

mok:

Det där är dock inte helt sant. Enligt Lillis så värvades Plüss som center från första början. Nu kan ju det vara något de bara säger i efterhand, vem vet:)

Danne_l: Aldrig hört faktiskt det enda jag minns är att an sade att han skulle spela ytterforward och sen klev in som center vad som e sant... ja vem vet. E rätt nöjd så här efteråt att han spelade center iaf :)

fd. Mora spelaren Christian "fimpen" Magnusson klar för Nybro.

mok:

Joru. Nog känns det som att Steen är ganska långt ifrån NHL för tillfället. Positivt för MoDo, tror jag...

knaskamilla: Man vet aldrig...

knaskamilla: Jovisst är det klart positivt för Modo om Steen stannar få man ju vet vad han kan prestera och säkerligen kan utvecklas mer.

mok: Intressant att läsa den här Frölunda vs. Modo diskussionen i Moras GB.

Stigsson: Ja fanken vet hur det hamnade här :)

mok:
gissningsvis för att någon önsketänkte Steen till Mora, och se'n kunde ni andra inte behärska er...

Metal Guru: Heta känslor angående Steen :)

mok:
Nicklas Bäckström, Brynäs J-20, placeras i Mora av taif.nu. Vet inte vad det är för substans i de rykten de har där....Men ett rykte är ändå ett rykte och måste ju ha uppstått på något vis..... För övrigt samma sida som satt igång Steen- debatten som pågår här....

Dino: Där placeras alla rykten som glada amatörer som du och jag behagar maila in till redaktionen.

Dino:

Är inte taif.nu den där sidan som alltid har en massa rykten som är helt påhittade och inte har ngn substans alls i sig? Tror inte det är rätt ställe att hänga på om man vill läsa trovärdiga rykten...

knaskamilla:

Nej det är väl mest pajasstämpel på de flesta ryktena på den sidan, då dom publicerar alla rykten som kommer in..

Stigsson:

På så vis. Ja då är det väl inte mkt substans i de ryktena får man förmoda....Men det har varit en kul debatt om A.Steen i alla fall.....

Dino:

För att avsluta den kan jag väl rapportera att Steen tydligen sagt att blir han kvar i Europa blir han kvar i MoDo, men att han så klart hoppas på NHL. Inget man inte kunde räkna ut själv, alltså.

Ola:

Våra spelare är du iaf lite mer namnkunniga hitttils än era medelmåttor från Finland och Calle Bergström =)

mattias - 74:

Jo, Hucko, Mejer och wallenberg......Jäkligt namnkunnigt......Hm... Kasta sten i glashus?

• mattias - 74:
    Namnkunniga och bra är ju två helt skilda saker, så jag förstår vad du menar. Att era nya spelare är kända, men inte speciellt bra.

• Sv: Silly Season inför 05/06
    Metal Guru: Debatten om Steen har gått från rykten om var han ska spela och så vidare, till att debattera hur debatten kom till!

Intressant!

Någon som har några rykten kring spelare, vi behöver backar och centrar.

Forzlund:

Jag har inget att tillföra på den fronten. Men jag håller med om att vi behöver centrar och backar, men en och annan målspruta skulle inte vara fel heller.......

Forzlund: Är Kauppinen inte längre aktuell? Han kunde vi ju behålla och skola om till center.....

Vat inte men, ryktet säger att Peter Nolander var i Leksand.
    Någon Morait hade sett honom där på expeditionen, vet inte vad det finns för substans i det men det låter inte så kul om det är så...

mr big:

Vad gjorde den moraiten på leksandskansli då?

Verkar som om Marko stannar kvar i Finland..

82: Marko som i Kauppinen?

Stigsson:

Marko som i Kauppinen ja, Tappara senast jag hörde något.

Dino: Vet inte om han är nåt center ämne..kanske...

Summering av vad vi har så här långt.

MV1: Petri Vehanen
    MV2: Daniel Sperrle
    MV3: Marcus Ernlund

B1-Petr Smrek
    F1-C1-F2

B3-Peter Nolander
    Teemu Elomo-C2-Marco Tuokko

Calle Bergström-Thomas Skogs
    Kenneth Bergqvist-Magnus Sandberg-Anders Nilsson

B7-Pierre Johnsson
    Martin Jansson-C4-Marcus Eriksson

Övriga:
    Jonathan Granström (Granström kanske är C4?), Jonas Westerling, Mikael Simons.

Borde man inte ha kvar Rasti??

PixelZorba: Jo verkligen. Det är en jävla miss att inte ha honom kvar. Han är en mycket bra spelare när han är på G. Utan honom är också chansen att få tillbaka Hossa bröderna vid en eventuell Nhl strejk minimal. Simons, fram med penna och kontrakt..NU!

om de är sant som står i falukurien så ska adam andersson va klar för dif men de e bara där de står de

Kollar Fan:

Kan ju alltid hoppas...

« · 540147 · »