Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
A_AA:
Han spelar inte för lönen.. Vad ni än säger tänker jag inte lyssna.. Rasti spelar för laget och fansen!!!

PixelZorba: Rasti spelar inte för laget och fansen...de har han aldrig gjort...inte i Hv inte i Leksand och inte i Mora ....

Db_04:
Det spelar väl inte så himla stor roll vad man spelar för, bara man spelar bra... Fast det underlättar ju om man spelar för laget, och att som fans ha spelare som spelar för en är ju härligt! ;)

Go_Bananas: sant :) om Rasti stannar i mora så betyder det nog att janne lagt upp en fin liten bunt sedlar åt han

PixelZorba:

Tror du är lite enögd gällande Rasti... Jag tycker han har gjort många bra matcher, men det är lite för långt mellan dessa matcher. Öppna ögonen å titta själv...

wille: Nä..Rasti är bra. Har ni glömt matchen mot Linköping, när firma Hossa, Pavlikovsky lekte..

Alla spelare har väll sina fördelar och nackdelar, även Rasti.. Och om han blir erbjuden en (hel) del pengar för det spel han har så bryr han sig väll inte om att ändra det heller, om det inte behövs.

Stigsson: ..åhh vad jag läntar efter besked att Shawn Horcoff kommer tillbaka...

Anders i Budum: Du är inte ensam om att längta efter det! Horcoff var ju helt klart Moras bäste spelare förra säsongen. Hoppas att han kommer tillbaka!! :)

Go_Bananas: han var bra mycke bättre innan han skrev kontrakt för säsognen ut...i och för sig blev han skadad

Db_04: Du menar Rasti nu va? Inte Horcoff, för han har ju alltid varit bra! ;)

Anders i Budum: och Cleary!

Anders i Budum:
Jo han var grym den matchen. Men för att han ska bli lika bra som du antyder så lär han göra en till bra match.

Go_Bananas: Han är och förblir, rinkens gigant!

wille: Visst, du har rätt. Han kan vara super loj och lat vissa matcher. Det måste han försöka jobba bort. Han kanske är en humörspelare?

Anders i Budum: Tittar man över Moras nuvarande trupp, så tycker jag att det inte finns nån anledning till oro.... Det blir slutspel!! Man undrar ju vart detta ska sluta när allt är klart...??

Anders i Budum: Hemmafördel i kvarten?

Dino: Själv klart!

Dino: Ja det blir sannerligen ett triumf tåg i höst! Frågan är...är det idé att dom kommer till Entertainment Arena?

Anders i Budum: Tycker åxå att truppen ser bra ut faktiskt... Hoppas att Harri kan få ut det bästa av laget bara. Men det ska nog inte vara några problem. Jag tror på slutspel i år, hoppas jag har rätt...

Go_Bananas: Ja menar Pavlikovsky ...Horcoff var ju en av seriens bästa spelare

Db_04: ..en av seriens bästa? Han var bäst!

Anders i Budum: Nja det finns några som var stået vassare

Db_04: Som vilka då?

Db_04: Kom nu för f*n bara inte och säg Michael Ryder!!

Db_04: Kan du nämna någon som kämpade mer för sin klubb i varje match än Horcoff, lyfter jag på hatten.

Jag har idag h;rt fr[n tv[ olika k'llor att Horcoff ska vara klar f;r mora.. N[gon som vet n[t mer om det!_

wille: Det låter ju väldigt intressant.... Eller egentligen för bra för att vara sant!!! Är detta oberoende av NHL:s vara eller icke vara? VAd är det för form av källor, tillförlitliga?

Dino: Henrik Zetterberg , Daniel Alfredsson

Dino: Ryder går det inte att jämföra med eftersom dom spelade på olika nivåer....Ryder var grymt viktig för Leksand men det är lite svårt att jämföra att göra poäng mot Teg & Piteå....och att göra det mot Frölunda och Färjestad

Db_04: Nej tack! Det var det jag tänkte..... Men det vete sjutton hur det gått för LIF, om det inte vore för Ryder och Buillion.....

Dino: de var inte bara dom.... Hedberg, Benysek , Kucharcik , Magnussen , Pajjen & Karlberg var alla viktiga i KS.... vad gäller Boullion så gjorde han i stort sett lika många mål framåt som bakåt...

Db_04: Jo det är klart, men ibland kan det ju vara så att en spelare gör andra till att prestera annat än de annars gjort.....

Dino: Men blir det lockout så lutar det väll åt att de blir Ryder & Ribeiro när det gäller transatlanter

Db_04: Ja det är väl så.....De är viktiga både med sin inställning och sin klass.

Db_04: Ribeiro räknas inte som transatlant, han har Potugisigt pass och räknas som EU-spelare.

Alisandali: Det var ju nåt lite skumt med det där med andra pass, vad det gällde Manny Fernandez i Luleå säsongen som gick, vill jag minnas. Det är nog inte att ta för givet att det är så. Var det inte nåt med det land man hade representerat i VM, Junior- VM och liknande...... Tro om han har spelat VM för Portugal??

Dino: Så här var det med Fernandez ....Luleå hade reggat han som Kanadick sen fick dom nys om att han var fransos också då försökte dom ändra det för att kunna ta in en till ICKE EU spelare till slutspelet

Db_04: Tack för det.

Ett rykte som florerar är att Mora(Simons) förhandlar med en tjeckisk spelare... Nån som vet nåt? Vem? Position?

Dino:
jag tror att det är en back..

Dino:

Han är forward och inte från Tjeckien..

MrAce: slovak skulle jag gissa ;)

MrAce: Transatlant kanske...?

MrAce: Vad nu? vad är det jag läser? Vet du nåt och har inte berättat det för mig?

Dino: Nej det var just det... ville få någon annan källa än mina...dessa källor har haft fel förr...Därför jag ville kolla...men enligt dessa källor var det ett kontrakt som gällde oavsett vad som händer med NHL...det låter lite för bra för att vara sant. Det var därför jag vill checka om det var ännu ett RYKTE...

PixelZorba: Daniel? :)

Stigsson:

Skall vi inte ta och summera alla rykten nu och hälsa Horcoff välkommen tillbaka och det över hela säsongen??????

AH: Gärna för mig. Det gör inget om vi gör detsamma med Cleary....Men han trivdes nog kanske inte lika storstilat som Horcoff och är en annan typ av kille......

AH: Hoppas..

« · 548562 · »