Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a: Vi får se hur det går. Men förra säsongen fick vi se att bra NHL spelarna kan bli rena flopparna i elitserien (farmarlagsspelarna är knappast bättre). Men mycket handlar väl om inställning. Horcoff är ju ingen stjärna i NHL men var riktigt bra hos er förra säsongen.

Pätr: Absolut. Många floppade förra året, och det bevisar väl bara vilken enorm övertro det finns på NHL-spelare. Ishockey handlar mer om inställning än vad man tror.

King med en Ross igen...Älskar folk med det namnet som lirar i mora...

wille: återstår väll å se om ni gör det vid jul :)

Db_04:

Hna är då inte lika dyr som Lotvonen i alla fall, det är ju ett positivt :)

wille: Är det någon som har nån seriös statistik på honom, och hur han är som spelare?

Dino: Du har så rätt broder! Kommer han på upptakten?

MrAce: Ne men de lär visa sig vem som gör bäst i från sig

MrAce: Såg Shawn Horcoff på Mora idag...är han här och myser?

Anders i Budum: Stats på Ross Lupaschuk på länken.

Anders i Budum: Om det där är sant så hoppas jag verkligen han tog en tur in på kansliet och signerade ett kontrakt på 5 år eller något liknande...:)

Anders i Budum:
Va? såg du Horcoff? Är du helt säker?

PixelZorba: Nu var det ju inte jag som ev. såg Horcoff men generellt kan man väl säga att: You know when you´ve been Horcoffed. =)

Jättebra på ishockey men han lär inte bli Gillette´s nya frontfigur efter Beckham...

Db_04:

Japp känns dock skönt att inte vi valde att plocka hit Kimmo "hundra tusen euro" Lotvonen för en månad sedan. Med facit i handen när man ser att det var i Leksand han hamnade, det som ni brukar välja brukar ju bara bli skit tillslut. :)

Såg på länken att "nya Ross" gick som 34 i draften för ett par år sedan. Nu ska han alltså spela i elitserien, hm...
Antigen så måste han ha haft sin karriärs höjdpunkt vid 18 eller så har han inte blommat ut än. Hoppas på det sistnämnda för Moras skull.
Hoppas ni kommer före Leksand i serien nästa år.

Det kan ju också vara så att han har ett spel som inte passar riktigt i NHL. Offensiven verkar ju vara bättre än defensiven vilket i alla fall jag gillar, sätt han bara med Nolander så ordnar det sig.

Man måste chansa ibland. Det funkade ju bra med Ken Lovsin.

MrAce: jaja om du säger de så :)

m o r a: En chansning enligt mig är när man värvar en kille som aldrig har spelat i en stor liga och som man inte ens vet om han kan stå på rören. Med meriterna Ross har borde han vara bra, eller i alla fall helt okej.

Pätr: Fast 30 poäng i snitt per säsong i AHL är ju kanske tyngre än 30 poäng i allsvenskan eller något liknande. En annan tanke med att värva en kanadensare är kanske att han ska tillföra en viss mentalitet. Hans inställning till hockeyn är säkert välscoutad av Mora...

m o r a: Åh, Ken Lovsin..... måtte detta vara nåt liknande!! En av de bästa utlänningar vi haft (räknar dock inte in NHL- Lockouten).........

Dino:

Brynäs har idag förstärkt med ännu en finne, Antti Aarnio, 24år.
Detta betyder att dom nu är uppe i antalet 6 finnar i truppen, enl. deras brynas.se. Sedan tidigare spelar Markus Korhonen, Sebastian Sulku, Mikko Kuparinen, Tommi Miettinen och Vesa Viitakoski i laget. 

Vilket betyder att vi har inte flest antalet finnar i truppen.. 

MrAce: va gulligt då :)

Db_04:

Tycker inte killar är speciellt gulliga, men tycker du det så får det stå för dig. Vi lever ju i ett fritt land så..

MrAce: Jag antar att det kommer väl att vara ungefär lika många utlänningar i alla lag, när de väl ställer upp till nedsläpp i september. Det är inget jag har nåt problem med. Det är väl bara att gilla läget och inse att vi inte längre lever i 70- talet. Då kanske det fanns lokala förmågor så att det räckte till, men det gör det ju bevisligen inte idag. Det viktiga är färgen på tröjan och inget annat.... Personligen tycker jag att det vore skönt om vi kunde sluta tjafsa om detta nu och ägna oss åt våra rykten och spekulationer istället.

Dino:

Japp lär nog inte dröja förrens nästa presenteras :)

MrAce: hur kan en som borde veta veta så lite? de undrar jag mig

Wengi:

Bara du som önskar att du visste hälften av det "lilla" jag vet

MrAce: tänk att de e PRECIS det jag menar :(

Wengi:

Peter Andersson och Magnus Åkerlund klara för Skövde IK, vilket måste betyda att Ernlund knappast spelar där nästa säsong..

MrAce:

"Japp lär nog inte dröja förrens nästa presenteras :)"

Betyder det att det inte dröjer länge förrän nästa nyförvärv presenteras? Eller hur ska jag tolka det...

För övrigt så tror jag att Håkan Bogg blir grym i år. Utveklades djävulskt i defensiven och det fysiska spelet förra sässen, men var oftast blek med pucken. Så är vi ju inte direkt vana att se han, tänk i år när han får ordning på handlederna... Nån mer som tror som jag?

MrAce: de ja mena i klarspråk är att de är pinsamt de här...tänk om Brynäs värvar en till finne då har dom 2 mer än er ring aftonbladet direkt :P

MrAce: Magnus Åkerlund ska spela NH90 och inte Skövde...

Föresten....MIF har 5 utlänska spelare...skriv till pressen fort snart har dom fler än mora:P

Db_04: Det är just sånt där barnsligt tajfs som jag vill få bort i den här förbannade utlänningsdebatten......

Db_04:

Visst är det så, Peter Andersson och Magnus Åkerlund lämnar Skövde och Björn Wållberg och Mikael Heintz ersätter dom två. Så nu vart det riktigt : )

Marek Zidlicky hit och Marek Zidlicky dit. Varför skulle VM:s bästa back skriva på för lågbudget-Mora? Någon som har något konkret i denna fråga? Förutom att han lirat i HIFK.

Så ska en lagkapten uppträda på försäsongen! Se länk.

I dag presenteras de största kapen hittills.
Jiri Bicek, 27, slovakisk Stanley Cup-mästare med New Jersey Devils.
Marek Zidlicky, 28, tjeckisk världsmästarback som tog plats i VM:s All Star-team så sent i våras.

-Enligt aftonbladet

Db_04: Vadå zidlicky till LIF? Det måste väl vara fel?Eller?

Dino: Återstår å se när de blir officiellt vilka som är klara.... Han får väll bättre pröjs i Leksand

Db_04:

Bara att gratulera till värvningen om det rör sig om ett riktigt kontrakt.

MrAce: jo det är ju de också...än så länge vet man ju inte om de är lockoutkontrakt...då äre ju inte så mycke å jubla för kanske

Db_04:

Det är ett lockout, pratade med agenten för 5 min sedan..

MrAce: Illa... då blire väll Petter Ullman som får chansen i ställe då

Följande fyra presenterades på Lillebrors presskonferens idag:

Jiri Bicek, forward, New Jersey Devils
Kimmo Lotvonen, back, Kärpät
Jukka Tiilikainen, f, Ilves
Jan Srdinko, b, Ryssland
Dessa har kontrakt, oavsett NHL.

Och Marek Zidlicky, b, IFK Helsingfors har ett lockoutkontrakt.....

Våran Marek......
Men vi snodde visst Kultanen framför näsan på Lillebror.......*L*

Dino: Marek är bättre än Kultanen....men han har ju bara lockoutkontrakt

Dino: Det var naturligtvis fem..... Men jag är övertygad om att NHL drar igång i oktober, så det stannar säkert vid fyra nyförvärv.

Dino: japp de gör de nog! men de lär komma nån forward till

Db_04: Ja, så blir det nog....

Dino:

Marek gick nog efter Plånboken och då är ju " storebror " det enda alternativet :P

Zidlicky på lockout betyder nog i praktiken ingen Zidlicky. Dom övriga är som väntat över 30 år, bortsett från en, som vi kan kalla lillkillen, som bara är 27. Dock är det nog ganska bra värvningar. Undrar vad dom kostar i månaden bara...

« · 549394 · »