m o r a: Vi får se hur det går. Men förra säsongen fick vi se att bra NHL spelarna kan bli rena flopparna i elitserien (farmarlagsspelarna är knappast bättre). Men mycket handlar väl om inställning. Horcoff är ju ingen stjärna i NHL men var riktigt bra hos er förra säsongen.
Pätr: Absolut. Många floppade förra året, och det bevisar väl bara vilken enorm övertro det finns på NHL-spelare. Ishockey handlar mer om inställning än vad man tror.
Japp känns dock skönt att inte vi valde att plocka hit Kimmo "hundra tusen euro" Lotvonen för en månad sedan. Med facit i handen när man ser att det var i Leksand han hamnade, det som ni brukar välja brukar ju bara bli skit tillslut. :)
Såg på länken att "nya Ross" gick som 34 i draften för ett par år sedan. Nu ska han alltså spela i elitserien, hm... Antigen så måste han ha haft sin karriärs höjdpunkt vid 18 eller så har han inte blommat ut än. Hoppas på det sistnämnda för Moras skull. Hoppas ni kommer före Leksand i serien nästa år.
Det kan ju också vara så att han har ett spel som inte passar riktigt i NHL. Offensiven verkar ju vara bättre än defensiven vilket i alla fall jag gillar, sätt han bara med Nolander så ordnar det sig.
Man måste chansa ibland. Det funkade ju bra med Ken Lovsin.
m o r a: En chansning enligt mig är när man värvar en kille som aldrig har spelat i en stor liga och som man inte ens vet om han kan stå på rören. Med meriterna Ross har borde han vara bra, eller i alla fall helt okej.
Pätr: Fast 30 poäng i snitt per säsong i AHL är ju kanske tyngre än 30 poäng i allsvenskan eller något liknande. En annan tanke med att värva en kanadensare är kanske att han ska tillföra en viss mentalitet. Hans inställning till hockeyn är säkert välscoutad av Mora...
Brynäs har idag förstärkt med ännu en finne, Antti Aarnio, 24år. Detta betyder att dom nu är uppe i antalet 6 finnar i truppen, enl. deras brynas.se. Sedan tidigare spelar Markus Korhonen, Sebastian Sulku, Mikko Kuparinen, Tommi Miettinen och Vesa Viitakoski i laget.
Vilket betyder att vi har inte flest antalet finnar i truppen..
MrAce: Jag antar att det kommer väl att vara ungefär lika många utlänningar i alla lag, när de väl ställer upp till nedsläpp i september. Det är inget jag har nåt problem med. Det är väl bara att gilla läget och inse att vi inte längre lever i 70- talet. Då kanske det fanns lokala förmågor så att det räckte till, men det gör det ju bevisligen inte idag. Det viktiga är färgen på tröjan och inget annat.... Personligen tycker jag att det vore skönt om vi kunde sluta tjafsa om detta nu och ägna oss åt våra rykten och spekulationer istället.
"Japp lär nog inte dröja förrens nästa presenteras :)"
Betyder det att det inte dröjer länge förrän nästa nyförvärv presenteras? Eller hur ska jag tolka det...
För övrigt så tror jag att Håkan Bogg blir grym i år. Utveklades djävulskt i defensiven och det fysiska spelet förra sässen, men var oftast blek med pucken. Så är vi ju inte direkt vana att se han, tänk i år när han får ordning på handlederna... Nån mer som tror som jag?
Marek Zidlicky hit och Marek Zidlicky dit. Varför skulle VM:s bästa back skriva på för lågbudget-Mora? Någon som har något konkret i denna fråga? Förutom att han lirat i HIFK.
I dag presenteras de största kapen hittills. Jiri Bicek, 27, slovakisk Stanley Cup-mästare med New Jersey Devils. Marek Zidlicky, 28, tjeckisk världsmästarback som tog plats i VM:s All Star-team så sent i våras.
Följande fyra presenterades på Lillebrors presskonferens idag:
Jiri Bicek, forward, New Jersey Devils Kimmo Lotvonen, back, Kärpät Jukka Tiilikainen, f, Ilves Jan Srdinko, b, Ryssland Dessa har kontrakt, oavsett NHL.
Och Marek Zidlicky, b, IFK Helsingfors har ett lockoutkontrakt.....
Våran Marek...... Men vi snodde visst Kultanen framför näsan på Lillebror.......*L*
Zidlicky på lockout betyder nog i praktiken ingen Zidlicky. Dom övriga är som väntat över 30 år, bortsett från en, som vi kan kalla lillkillen, som bara är 27. Dock är det nog ganska bra värvningar. Undrar vad dom kostar i månaden bara...