Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
Dino:

Det är väl bara att du lägger upp avbetalningen på 4-5 månader om du vill det? Då slipper du hosta upp 7500:- på engång.

JoB: det är vad som står i expressen och SICO har bekräftat dom sifforna i Dalapressen idag...se länk....sen om de stämmer de vet jag inte... men det vet spelarna , simons och sico och agenten ....
...............................................................................

För Pavlikovskys del handlar det om 366 000 kronor och för Lilja om 56 000 kronor.

- Jag pratar inga summor i pressen, säger Mora IK:s klubbdirektör Jan Simons.

Det gör däremot spelarfacket SICO:s sekreterare Peter Hagbergh som bekräftar summornas storlek.

Rastislav Pavlikovsky har inte fått betalt för tiden 19 februari till 31 april.

sen att de står 31 April är säkert ett tryckfel

I Expressen står att läsa: "Pavlikovskys agent Anthony Stearns:
– Utan Pavlikovsky hade Mora aldrig fått Marian Hossa, Marcel Hossa, Pavel Skrbek och Ladislav Nagy. Än mindre klarat sig kvar i elitserien. Pavlikovsky övertalade dem att komma."
Har han sagt detta? Tror han i så fall på detta? Skrbek kom till Mora en månad innan Pavlikovsky. Marcel Hossa kom samtidigt. Moras viktigaste spelare var Shawn Horcoff. Var det också Pavlikovskys förtjänst?

Att man skriver 31 april beror förmodligen på att journalisten skriver allt någon säger till honom. Journalisten köper allt rakt av. Även icke existerande datum.

Ola: Nej Lilja , Horcoff & Cleary har inte Rusty nått me å göra skulle ja tro

Kella:

Nej, jag tänker inte föra debatten vidare genom privata små brev. Jag föredrar att debattera öppet. Så vitt jag har förstått så har den här debatten trots allt fångat rätt stort intresse.

Som svar på ditt första lilla privata brev kan jag säga att jag står för att jag tycker felbehandling av spelare är en fis i rymden jämfört med att ha supporters, eller verksamma inom klubben som förordar en stängd serie. Jag hade faktiskt tyckt likadant om det handlat om Mora IK, och jag hade skämts som en hund. Mora IK:s behandling av spelare, om det nu är sant, är något som dock drabbar dem själva, medan en stängning av ES drabbar hela hockeysverige. Icke desto mindre skäms jag över att se min klubb i de sammanhangen.

Ditt andra brev slutade jag läsa efter din fråga hur jag mår, och att medicineringen förmodligen inte fungerar som den ska. Ett riktigt lågvattenmärke, och ett en fruktansvärt tarvlig debatteknik. Ett ganska genomskinligt och patetiskt uttryck för desperation, eftersom jag misstänker att du själv märkt av att du står ganska allena med din "Heja Mühlegg"-flagga. Så tolkar i alla fall jag det. Varför skulle du annars bemöda dig med sådant? Det har inte ett dugg med saken att göra hur jag mår, men om du prompt vill veta så har jag vissa dagar en "fis på tvären", andra dagar är jag glad som en lärka. Vissa dagar mår jag skit, och andra dagar mår jag bättre. Så, nu vet du det. Det har dock inget med saken, eller mina åsikter i ämnet att göra. Det är som att när argumenten tryter börja veva med nävarna åt ett annat håll; "Jaså, du säger det! Men du är i alla fall jävligt dålig på att fickparkera. Så det så!"

"Med tanke på vilka svallande känslor som jag väckt i ditt inre så är det nog säkrast att jag låter saken vara och ämnet bero."

Japp, jag råkar gilla den här sporten, och jag råkar ogilla de som vill sporten illa. Så enkelt så! Vidare fortsätter jag gärna debatten. Det får gärna bli en och annan verbal snyting också, men pungsparkar får du stå för själv. Får jag också påminna dig om att det var du som kom hit och lade dig i debatten. Inget fel i det alls. Vi tar gärna en debatt som sagt. Men avsluta inte med att gå härifrån som en bitter förlorare. Avsluta inte med att norpa valda delar av min profil för att göra dig lustig, klappa mig på huvudet med ett "Jaja, det blir nog bra ska du se min lille vän" och spela överlägsen. Avsluta inte med att skicka privata brev med en massa jävla trams! Det klär dig inte.

"Möjligen kan du ägna lite tid åt att mailbomba argument till B-Å Gustafsson för han har nog mer möjlighet att påverka saken."

Så kreti och pleti ska alltså inte kunna debattera med varandra om de inte har en chans att påverka frågan? Vad gjorde du här överhuvudtaget då, om jag får fråga?

"du borde nog ägna dig mer åt studierna än åt ditt korstågande för det nuvarande elitseriesystemets bevarande..."

(När har jag sagt att jag är studerande?) Jag ser faktiskt gärna att den här frågan lyfts fram i ljuset och debatteras. Att ES förblir öppen är ingen garanti så länge det springer runt fårskallar med kraftigt överviktiga egon i toppen av svensk ishockey. Tyvärr har majoriteten, de som inte vill ha stängning, fått på tok för lite utrymme i media. Debatten är vidare obefintlig. Det är högst olyckligt.

Jag ska slutligen backa något från mitt senaste inlägg. Även om jag tycker att en småföretagare ska kunna avskeda anställda som inte gör det de ska, så är jag inte emot anställningstrygghet inom rimliga gränser. Resonemanget går dock inte att applicera på idrott. Det fungerar liksom inte på det sättet om det ska finnas någon rättvisa i det.

Knogen:

Om du föredrar att debattera öppet, kanske du skall publicera mina svar på dina 10-15 frågor också?

Vad gäller min ironiska fråga om eventuell medicinering så var det riktad som ett skämt, ett enkelt sätt att på nåt sätt (då oss emellan) sätta punkt för en debatt som tydligen inte leder nån vart. Anledningen till att jag frågade hur du mådde var att jag med viss förvåning konstaterat att du verkar gå igång på alla cylindrar i frågan. Detta i kombination med din ilskna ton i inläggen tolkade jag som att du verkar ha lite för mycket tid över/en sanslös debattlusta/en skruv lös. Jag gissar dock på det mellersta alternativet trots att du är från Orsa och moring. (Innan du nu får ännu ett spel så vill jag poängtera att detta var ännu ett exempel på ett sådant skämt). Ta inte allt så allvarligt helt enkelt.

För varje svar jag ger så skriver ju du ett kopiöst långt svar med massor med frågor: Jag har svarat på dem men det verkar inte stilla din lust att tjata vidare.

Därför avslutade jag det hela med att skicka ett privat brev till dig. Jag har lärt mig av misstaget och skall försöka låta bli att tilltala dig eller föra frågan vidare i detta forum.

Vi har olika åsikter i ämnet helt enkelt och jag har (som jag tidigare sagt) ingen vidare lust att föra den här lönlösa debatten vidare hela sommaren. Om du vill före debatten vidare så kanske du skall ta kontakt med media eller rent av B-Å Gustavsson.

Ola: Expressen är och kommer alltid vara en oseriös tidning. Leve AF.

Anders i Budum: oseriös tidning? i så fall är aftonbladet lika illa om inte värre

Anders i Budum:

Aftonbladet är väl minst lika oseriös när det gäller den här typen av artiklar om inte ens värre än ex :D

mattias - 74: Ja men både Aftonbladet och expressen är ju skvaller tidning dom vill ju sälja hur mycket som är sant det är frågan

Kella:

Jag har en stark debattlusta, ja. Jag kan också vara mycket hätsk i mitt sätt att debattera. Jahg kanske ligger farligt nära bältet ibland, och det händer nog att även jag hamnar under detsamma emellanåt. Dock vänder jag mig inte om och slår åt ett annat håll, utan föredrar att hålla mig till ämnet. Inte heller Jag ska dock säga att jag allt som oftast har respekt för min/mina kombatanters åsikter. Det händer även (hör och häpna) att jag ändrar åsikt om någon överbevisar mig. Tycker själv att jag är ganska duktig på den saken.

Däremot finns det vissa frågor, av vilken det här är en, där jag ser rött. Jag kan inte känna ens ett uns av förståelse för den omvända Robin Hood-linje (vi tar från de fattiga och ger till de rika) du förespråkar. Jag är ledsen, det går bara inte. Det vore för mig lika självklart som att bejubla USA:s behandling av länderna i sydamerika. De åker dit och suger upp oljan för dem, och belägger sedan inhemska innovationer med höga exporttullar, eller exportförbud. Jätterättvist. Och hur mycket har de fattiga länderna i sydamerika utvecklats? Hur stor chans ger USA m.fl. dessa länder att utvecklas? Inte särskilt mycket. Jag ser uppenbara risker för en liknande utveckling med en stängd elitserie.

Jag kan ju också avslöja att jag inte heller lever i total avsaknad av humor. Jag skulle nog själv tippa att jag skrattar mer än medelsvensson. Men du får ursäkta att jag inte riktigt förstod att du skämtade. Jag vet inte om du direkt kan förebrå mig för det heller, med tanke på de senaste dagarnas verbala strid. Speciellt inte när det kommer levererat i ett privat brev.

Eftersom jag inte har läst ditt brev så kan jag inte yttra mig om huruvida du levererat några svar på mina frågor, men jag ska klistra in det här sedan. Oförvanskat. Fram tills dess tycker jag inte alls jag fått svar på de kanske viktigaste frågorna.

Men förvänta dig inte att eventuella svar från brevet kommer att stå obehandlade bara. Jag ger mig aldrig i denna fråga.

Slutligen:

"Detta i kombination med din ilskna ton i inläggen tolkade jag som att du verkar ha lite för mycket tid över/en sanslös debattlusta/en skruv lös."

Behöver det ena utesluta det andra? ;-)

Knogen:

*viftar med vit flagga*

=)

Glad sommar på dig Knogen!

Kella och Knogen:
Tycker att ni ska ta en öl tillsammans innan matchen den 2 septenber. Jag följer gärna med.

Ola: Ja me...men jag funderar att ta med hörsel skydd..

mattias - 74: Nä..jag håller inte med. Visst AF är åxå en blaska som det står mycket skräp i, men EX är värre. Det tyckte till och med vår käre Harald L på ett möte han hade..

Anders i Budum:

Är inte AF ett ställe dit man går när man blir arbetslös?

knaskamilla: tror han menar aftonbladet

Anders i Budum:
Harald jobbade ju för Expressens TV-kanal under kvalserien, så han kanske har ändrat uppfattning.

Ola: ..ja visst måste han det. Jag måste dock säga att AF är en bättre tidning. Dom lockar inte läsare med lustiga löpsedlar lika mycket som EX. Nog om detta, nu går vi tillbaka till det riktiga ämnet, Hockey! Dessa diskussioner om tidningar är det bättre att ha på något annat forum..kanske EX??

GävleLasse:

Nä nu grönskar det vad gör du här har du int en egen sida ;D

mr big:

Det borde väl även du tänkt på innan du gick in till Brynäs och skrev en massa gojja!

....och så styr vi över till silly-tråden igen. Tack!

Eric Johansson som det ryktats om under några veckor är nu officiellt klar för Mora. Se länk.

Stigsson: om det stämmer de som står att han ska spela som svensk så är de nog en kanonvärvning

Stigsson: Vem har scoutat honom? Jag menar,nån måste ju ha sett honom och tänkt..honom ska vi ha..

Anders i Budum: Ingen aning vem som scoutat men ja tror aldrig ni hade signat han om han inte hade haft svenskt pass

Anders i Budum: Såg nånstans att det var Harri som scoutat men jag vet inte..

Go_Bananas: är ju möjligt att han ville ha han redan ifjol men att de blev bättre lirare tillgängliga pga lockouten

Db_04: Han är ett osäkert kort, så han börjar här på ett Tryout- kontrakt..... Harri hade bara sett honom lite på DVD.......

Dino: okej okej :) en sån där dvd som hans agent fixat? :)
Eric Johansson Highlights ? :)

Dino: Vad menas egentligen med tryout-kontrakt? Får man bryta när man vill eller vad är vitsen?

Go_Bananas: han har kontrakt till ett visst datum (innan seriestart eller en bit in på serien)

Eftersom ingen verkar ha sett han live så kan de nog va ett klokt beslut och låta han visa upp sig några månader så de inte blir som dom flesta videojuggar i fotbollsallsvenskan i mitten på 90talet

Go_Bananas: ..skall bli intressant att se om Harri har samma fingertopps känsla som Harald...

Anders i Budum: Det vore ju kul om han hade ännu mer känsla i fingrarna.... Sen tror jag att Djoos och Ross kan tillföre en del vad det gäller den biten.

Dino: Om inte annat så har Djoos en morsa som inte är å leka me haha

Db_04: Vad vet du om det?

Dino: hehe kan förklara i ett mejl

Dino: Ja det kommer att bli bra! Hoppas nu bara number one kommer...

Dino: ...å inte farsan heller för den delen...denna gigant, bland giganter..!

Anders i Budum Instämmer. Det finns lite krut i Djoos- Björn också......

Dino: ..hörde att Nhl strejken är över...enligt grannen...

Anders i Budum:
Budum? Vasslågå? Finns det grannar där?

Anders i Budum: Jasså hade han inside information om det?

Dino: Japp ..kommer stå i tidningen när som helst...

Ola: ...en toppen granne...tyvärr håller han på fel lag...men alla kan ju inte vara perfekta..:)

Något nytt om the one and only - Horcoff? Hörde att han kanske var intresserad oavsett NHL, någon som vet?

Anders i Budum:

Kan inte stå i tidningen förrens imorrn tidigast.

Danne_l: ..det räcker väl?

Go_Bananas: ..jag har hört samma sak..men det florerar många rykten..å simons tiger som muren...tråkmåns!

« · 551238 · »