Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
Anders i Budum:

Ja men då kan det inte komma stå i tidningen när som helst.

Danne_l: Nu fattar jag inte??

Anders i Budum:

Du skrev att det kan stå i tidningen närsomhelst. Jag säger att det inte kan stå förrens imorrn.

Fattar du?:)

Danne_l: nä, men det är ju när som helst!

Anders i Budum:

Nej, det är imorgon.

Anders i Budum:

Vad man kan utläsa på NHL´s infosida är förhandlingarna stängda för denna vecka men återupptas på måndag.

Chad Hinz: vill spela i sverige, finns det någon som vet vilka klubbar som är intresserade av honom?

Enligt hans agent så ska det finnas en del es klubbar som vill ha han, stod i aftonbladet i går.

mr big:
jag tror hans agent skulle klassas som retarderad om han gick ut i aftonblaskan och sade att "inga es klubbar vill ha han".

Danne_l: kommer snart

zeb: Jag tror inte att någon ES klubb är villig att sticka ut hakan och värva en så "het potatis". Blir det spel i Sverige så kommer det att bli MIF. Det är nog det enda lag som är villiga att ta emot sån kritik.

MrAce:

"Japp och Alexander Steen spelar utomlands nästa säsong, så han kan vi numer glömma helt. Om vi nu ens någongång tänkte honom som ett ev. nyförvärv.."

Som jag redan berättade för en månad sedan så bekräftar idag aftonbladet ang. Alexander Steens flytt över till atlanten.

1 point for me! :)

MrAce:

Bekräftar hans flytt gör de väl knappast. Han har fortfarande inte fått något konkret anbud, men däremot har han fått indikationer på att när konflikten är löst kommer han att få det.

I övrigt kan jag omöjligt förstå hur någon skulle ha kunnat tänka sig Steen som ett nyförvärv till Mora.

knaskamilla:

Det beror nog på att han har släktingar som bor och jobbar inom Mora IK som detta först och främst detta rykte uppstod. Sen att han brukats skådats ute på Moras uteställen med en drink eller två i handen gör nog inte saken sämre. Dock aldrig något som vart ett sk. "seriöst" rykte.

MrAce: Har inte farsan han skridskoskolan uppe i Älvdalen också.

Sedan vet jag att han umgås med en Superstare från Borlänge också eftersom dom har hästintresset ihop., tror nästan att dom har köpt en häst ihop också

65selander:
Förra året körde man i Älvdalen, då FMMA var en byggarbetsplats.

Ola:

Jo Alex farbror var sportchef i Mora IK förra säsongen.

Malte tillsammans med Thomas Steen, som du sa har hand om Steens Hockeyskola som nu mer går i Mora igen efter renoveringen av FMMA.

wap.hockeysnack.com
Nu är man besviken inte en enda MIK tröja såg jag när jag väntade på Svegs bussen. Däremot en Brynäs t-shirt såg jag :-) Trevlig Midsommar på er Moringar så ses vi Sunsdsvall samt under eran Cup

Dino: och Horcoff är ´´rester´´ tror du ? ....han hör till Edmontons 4 bästa forwards...

Cleary däremot kanske ni kan få tillbaks

Db_04: Med tanke på det kommande lönetaket kan det nog bli svårt att få vår käre Horcoff tillbaka. Den enda chansen att han kommer är att han trivdes så bra hos oss att han väljer Mora för den skull. Han struntar alltså i plånboken.

För övrigt med gällande lönetak är jag säker på att Shawn är en av Edmontons fyra bästa forwards. En spelare som uträttar massor för sitt lag till en rimlig penning för de stora klubbarna på på andra sidan atlanten.

Over and out.

Db_04:

Enda "troliga" som vi möjligen skulle kunna återvända är Marcel, om någon av proffsen skulle återvända är det just han. så glöm Horc nu, once and for all..

Det har gått alldeles för lång tid.. Jag tror inte att Horcoff kommer, men jag vill..

MrAce: Jag ska aldrig glömma Horc.

MrAce: jo det är nog så

MrAce:

Men nog ska det till ytterligare en stabil back va?

mr big: De skulle jag nog också tippa på :) ni har 7 backar nu....dom flesta lag brukar ha typ 8-9 backar

mr big:

En back för första femman, sen så ska och en förstecenter tillkomma, ev. en ytter också, beroende på hur det ser ut på andra sidan atlanten om en månad. Det är det man söker efter, vad facit blev ser vi i September.

MrAce:

Låter gott.
So far so good, hoppas att det blir spel där borta nu då så att de yngre förmågorna värkligen får chansen att visa upp sig...

MrAce: Varför har ni redan skippat honom? Det är ju bara juni månad är..räcker det inte om han kommer ibörjan på augusti?

MrAce: Tänker aldrig sluta hoppas på Horcoff! :) I alla fall inte förens serien börjar och det i så fall är för sent. Fast i och för sig - det finns ju transfer förster även längre in på säsongen, så vi får väll se.. Man ska aldrig sluta hoppas!

Anders i Budum: Han ska hit om jag så ska åka och hämta han

MrAce: Jag vill ändå inte sluta hoppas att det är just Horcoff som är denna förstacenter vi saknar..... Och förresten alla vill väl bo i Tomtebo, eller?

Dino: Klart som fan man hellre bor på Tomtebo, än nån sunkig lya i Centrum av Edmonton...

Saxat ur Laurell hv71:s presentation:
Mitt tips i Elitserien vare sig det blir NHL spel eller inte.
1.HV71
2.Linköping HC
3.Färjestad BK
4.Frölunda Indians
5.Timrå IK
6.Mora IK
7.Djurgården
8.Modo
9.Södertälje SK
10.Luleå hockey
11.Brynäs
12.Leksand

Hmm, tänkvärt.... Ser inte så illa ut....Eller?

Saxat ur gästboken Matchtips gjort av Sebbe026:
Mitt tips i Elitserien vare sig det blir NHL spel eller inte.

1. Brynäs
2. Frölunda
3. Färjestad
4. Timrå
5. Luleå
6. Leksand
7. Södertälje
8. Djurgården
---
9. Linköping
10. Modo
---
11. HV 71
12. Mora

Ser inte alls dumt ut !

Db_04:

Färjestad borde vara sist på listan :D

mattias - 74: Kanske,,,,men du vet själv att de inte kommer å hända...

Db_04: Jag är beredd att köpa ditt tips, men vi tar och byter plats på Brynäs och Mora........ Det blir sålunda:

1. Mora
2. Frölunda
3. Färjestad
4. Timrå
5. Luleå
6. Leksand
7. Södertälje
8. Djurgården
---
9. Linköping
10. Modo
---
11. HV 71
12. Brynäs

Hur som helst så har jag inte gett upp hoppet om Horcoff..... Tack å gonatt!

Vi kan ju alltid fortsätta på silly-tråden. Någonting måste ju hända snart!

Stigsson:
Ja det måste det! Är det ingen som har hört något?

Förresten såg jag Micke Simons på gymmet här om dagen :o)

Stigsson: det är väl för varmt ingen kan tänka klart kanske ,måste väl komma något besked om nhl snart

zeb: Jag tror att det bara är detaljer som återstår innan det är klart med NHL....

PixelZorba: Ja skulle inte du kunna meddela när nästa presskonferens, klockan 14.00 på tisdag(?), är då Mora ska släppa bomben...?

Legenden42:

Va? Jag vet inget om det..

Legenden42: vad är bomben då ? Mikael Simons får kontrakt livet ut `?

Db_04: Nej det vore ingen bomb, föe så blir det ju, det vet väl alla, eller?

PixelZorba: Tänkte snarare på att du skrev så för några veckor sedan på mik.se..

Legenden42:
Jag har inte skrivit det på mik.se det va någon annan... jag såg att det stog så där och sen så skrev jag det här, för att jag trodde det..

..såg Jan Simons fika utanför Johns Sport...hm...undra vad han smidde för planer...

« · 552699 · »