Ja , men när han kom så förlitade sig "Nästan" alla andra spelare på att hossa skulle göra det, men när han inte var på isen så sjönk det så det var sjukt.
83 Liljegren: Nej, Don Simons tyckte att han inte skulle sticka ut allt för mycket, därav Marian-värvningen. Sticka ut fick istället Sundlöf göra, då han i samma veva viftade med ett nyss signat papper med Arnassons spretiga och något efterfeta handstil på.
Jag tror knappast att något elitserielag skulle tackat nej till Marian. Sedan tror jag inte att han blev värvad enbart av sportsliga skäl heller för det gick väldigt bra ändå. Det här handlar om affärer, marknadsföring, biljettförsäljning och ett led i etableringen. Under några dagar efter det att Marian Hossa blev klar låg Moras matcher, både hemma och borta, etta bland Ticnets alla objekt. Ingen här kommer att glömma att en av de mest sevärda spelarna någonsin spelat i vår klubb. Han gjorde definitivt det han skulle.
83 Liljegren: oj vad kaxiga Brynäsarna är , ta och kom ner på jorden,I år måste väl ni få probliem att hänga kvar ,med det laget , gammla avdankade gubbar med molin i spetsen,
zeb: Ja Brynäs är absolut ett av lagen som kommer att få de allra tuffast.
Nyförvärven talar för sig själv (Stigsson kallar du våra nyförvärv allsvenska medelmåttor va säger du då om Brynäs nya?) Mattias Månsson,Jörgen Sundqvist , Jonas Almtorp ,Martin Öhrstedt från allsvenskan ....Henrik Bergfors från div 1 laget Botkyrka (spelade dock i någon amerikansk liga före) ,Lars -Erik Spets från Norge ,Antti Aarnio från finska mästarna (mäktade me hela 5 poäng på 61 matcher) + Nicklas Bäckström från juniorerna
Db_04: haha ni lecksingar är jävligt roliga ni , med lite mera istid klassar ni bröderna steen som årets värvningar i svensk hockey och klagar på poäng skörden på Aarnio som är en roll spelare som kommer göra nå grymt mycket nytta när han kommer jaga skiten ur era backar , stå parkerad konstant framför er målvakt och döda massa utvisningar
Poffa: Normalt sätt brukar jag inte lägga mig i sånna här diskussioner , men blir så satans less när besserwissrar som knappt sett spelarna sågar dom utan det gått en enda match i grundserien än .... det som intressant är väll ställningen efter 50 omgångar men jag kanske missuppfattat det jag
AH: Och allting mynnade ut i att Simons fick hybris och chockhöjde seriebiljetterna till den här säsongen...
Vi får se om stödet blir lika stort den här säsongen. Det känns lite som att Mora har gått å fått storhetsvansinne. Ödmjukhet ÄR dygd...
Nu finns det "vissa" brynäsare som gått och fått storhetsvansinne och pratar i tungor om SM guld...
Det är bara att nicka och le åt dessa. Men samtidigt skall vi nog konstatera att det är lika bra att ta Brynäs trupp på allvar. Att dra en massa paralleller från föregående säsong går inte. Det är nya spelare, nya miljöer, nya spelidéer och framför allt, Ny tränare, ingen gammal avdankad leksing vid rodret.
WarhawK: Fast det är klart... Boorken i knätofsar verkar lite väl bizarrt i mina ögon. För mig är Boork 08, och inget annat...
Jag som Brynäsare känner att jag har stor tilltro på både Boork och den trupp som han har till förfogande. Om det är någon som borde vara orolig så är det just i 08 området. DIF trupp liknar mer och mer nånting i stil med "hela havet stormar" och frågan är om inte förbundet utökar till 14 lag illa bums så snart det går upp för dem att det inte finns något 08 lag i ES 06/07 ;)
GävleLasse: Du har fel, biljettpriserna för att se Mora är helt rätt. Men höjningen kom ett år för tidigt. Mora skulle behövt bevisa att dom är att räkna med en säsong till för att övertyga folk som måttligt intresserade att biljetten är värd sitt pris. Jag är rädd att om Mora sladdar i tabellen får vi svårt att snitta över 3500, men om vi är och hugger från mitten och uppåt kommer snittet ligga över 4000 trots biljettpriserna.
Apropå publik så såg jag att klubben mycket klokt disponerat om ytorna i entrén för ökade mingelytor. Har det skett fler förbättringar? Har man påbörjat bygget av sektionen ovan insläppet till själva grytan?
WarhawK: jag säger inte att vi har gjort årets värvning eller nått liknande.... är helt medveten om att vi kommer ett av dom lag som får ett helvete.....vi kommer antaligen hamna mellan 8-12 även om man hoppas på bättre....vi 4 vakanta platser i truppen som ska fyllas....och blir det inga bra namn som kommer där så är det nog bara att göra sig beredd på kvalet.... Leksand har gjort 2 riktigt bra nyförvärv i svindyre Kimmo Lotvonen från Antti Aarnios fd klubb Kärpet....och Jiri Bicek.
Sen är det omöjligt att säga hur resten fungerar i Elitserien.
Däremot tror jag även att både Brynäs & Mora också kommer vara med i bottenstriden.
Jag kan lova dig att jag sett mer av Kärpet än vad du har så ja vet mycke väl vad Aarnio går för.....han är ingen poängkung utan en hårt jobbande forward som får mycket istid i boxplay...
Och kalla inte folk saker innan du tänkt efter vad du skriver.
Db_04: ...och det var precis den typen av spelare som saknades i Brynäs förra säsongen. Man har inte så stor nytta av en målskytt om ingen levererar pucken. Om vi skall snöa in på stasen så kan du kolla vad Viitakoski gjorde innan han kom till Brynäs... Ta sedan en funderare om samma sak inte kan hända vilket av nyförvärven som helst, i vilket lag som helst.
GävleLasse: Viitakoski är en personlig favorit han spelade ett antal säsonger i ´´mitt´´ finska lag Ilves ....vart faktiskt förvånad att han inte producerade mer än vad han gjorde ifjol
Så visst finns det potential i honom. Det gäller bara att Boork hittar rätt omgivning för honom ochsom det såg ut i onsdags mot SSK så såg det väldigt lovande ut.
GävleLasse: Ja alla som bara tittar till statestik har ju tydligen inte räknat med vad säger att spelaren passar lika bra eller dåligt med sina nya medspelare .. vad säger han lyckas lika bra eller dåligt beroende på vad spelaren har spelat med och kommer spela med + roller i laget
och vad säger att alla våra noname spelare från allsvenskan inte kan få en nytändning prestera bättre än andra lags så kallade stjärn värvningar från allsvenskan .. det finns faktsikt spelare som är latebloomers oxå , tampas matin St louis är en bra exempel på det
WarhawK: Visst kan statsen lura en ordentligt. Det är precis som jag belyst tidigare att det finns så många faktorer som måste in för att en målskytt skall förbli en målskytt oavsett kedjekamrater och lag.
De som har den gåvan spelar oftast i NHL och kommer inte att vara vidare aktuella i ES.
GävleLasse: I Ilves spelade han en hel del med Raimo Helminen och Toni Dahlman + att dom hade 1 riktigt vass back i Cory Murphy bakom sig.....Helminen hade 34 Assist den säsongen..... Vet inte riktigt vilken omgivning han hade i Brynäs men han har hög kapacitet.
Db_04: Han hade aldrig någon riktig omgivning utan på grund av alla skador så möblerades det runt en hel del i samtliga femmor. Det var ett stort problem som förhoppningsvis inte kommer att uppstå igen.
Det är lite därför jag vill höja ett varningens finger och att man skall vara försiktig med att döma ett lag baserat på vad de presterade förra säsongen.
Vi vet att både Leksand och Mora kan spela bra hockey när de är i medvind och har en vinnande trend. Men vi såg även hur Mora gick kräftgång mot slutet av säsongen och då var det helt andra tongångar.
GävleLasse: Vilka tror du Vesa hamnar med i år? Det viktigaste för han är iaf att han har någon som kan slå lite finurliga passar så han får bra lägen....
AH: Det där med att han definitivt gjorde det han skulle råder det nog delade meningar om. Jag delar inte din uppfattning helt i den frågan kan jag ju säga.
Men han får gärna komma tillbaka ändå. Hossa-haussen var en trevlig pralin i fjolårets välfyllda snaskpåse :-)
Knogen: "Säger såhär" Obs! Söderbergcitat Med tanke på att Hossa gjorde en hel del poäng så måste man nog säga att han gjorde en hel del nytta rent sportsligt sett...
Förresten? Är det bara jag som tycker att det är "Aulakänsla" på FMM Arena?
GävleLasse: Han bidrog inte bara framåt, om jag säger så. Allt är trots allt inte guld som glimmar....eller, guld glimmar inte alltid på det sätt man vill...eller...äh...
Jag får väl erkänna mig till den kontroversiella hopen som faktiskt inte enbart såg Hossas sejour som positiv, sett till det idrottsliga. Han är det ruggigaste jag sett på en ishockeyplan, men samtidigt tycker jag att det var lite si och så med inställningen. Något knappast bara jag var kritisk mot.
Jag tillhör ju en krympande skara som saknar det gamla gistna Smidjegrav där väggarna skrek av hockeykultur. Framförallt från den tiden hela ena långsidan var ståplats. Men med tanke på omständigheterna tycker jag ändå att man lyckats bra med nya Smidjegrav, eller FMMA om man så vill. Många utsocknes besökare menar att FMMA erbjuder en närhet till rinken som få arenor i Sverige kan erbjuda, och jag kan bara instämma.
Knogen: Va som Simons sa till mig när ja prata me han......han tyckte hallen var perfekt som den va ganska liten och att publiken var nära isen så de blev ett jävla tryck i hallen
Knogen: ..det är bra att de gamla "smidjegravs toaletterna" är kvar, så man kan drömma sig bort till det gamla smidjegrav, och matcherna mot Bofors, Troja Ljungby och Arboga..