Jo visst kunde det hända både det ena och andra när han var i farten men, som du skriver, haussen har bidragit till så mycket positivt att det knappast finns något tvivel om det var bra eller inte. Rent sportsligt så är det väl så att en artist som Hossa har ett långt spann mellan sin högsta och lägsta nivå och man slits mellan Häpnad och förtvivlan. Sedan tror jag, från det ena till det andra, att Hossas vara eller icke vara inte påverkade den totala poängskörden speciellt mycket. Att poängen lyste med sin frånvaro under en lång tid i slutet av serien berodde mer på att de andra lagen lärde sig MIK och att tuppkammen blev lite för stor i förhållande till erfarenheten på en del spelare. Det är nog inte så konstigt för ett så nederlagstippat lag att det blir så. Om inte jag tar helt fel så fanns det många lag som hade dåliga perioder men det var i princip bara MIK och HV som pressen skrev om. Vad jag komer i håg så är det bara ett så nederlagstippat lag på senare tid som lyckats med att hålla en hel serie och det är Timrå. Nu får vi ta nya tag, inte fullt så nederlagstippade.
Sedan var det någon som skrev att Simons fått hybris och höjt biljettpriserna. Ok! visst har han det även om det inte är hybris. Vad jag förstår så är matchintäkterna och sponsorerna den enda möjligheten att själv påverka kassan och i en liten ort som Mora måste man nog ta i allt man törs. I annat fall blir det nog svårt att hänga kvar för vilka skall annars betala utgifterna i form av löner mm.
Är det här nån jävla Brynas vs. Leksands gästbok plötsligt. Måste förresten bara påminna att det ju faktiskt var Brynäs och Leksand och ingen annan som kom från kvalserien inför denna säsong......... Snacka om hybris då!! Vi var ju knappt nära att behöva kvala....
Dino: Som GävleLasse sa är det ny säsong nu och nya förutsättningar. Ska vi kolla bakåt i tiden kom ni nyss upp i Elitserien. Vi har 12 guld och har aldrig åkt ur.
83 Liljegren: Ja, men sluta då att tjafsa om huru vida vi skulle klarat oss utan eller med NHL- proffsen. Ni har ju för tusan samma sopor som ifjol ni oxå. "Stommen kvar" jovisst, men det pekar ju åt samma håll iår igen för er, men vi får vänta och se.........Jag ser ingen vidare utveckliing på t.ex. Tommy Sjödin och Ove Molin.........Då har MIK några som har lite mer potential till utveckling!
Dino: Både Sjödda och Ove har lirat 13 säsonger i Brynäs och har man spelat A-lagshockey i så många år är det klart att toppen av karriären ligger bakom och inte framför. Däremot har Mora många spelare som kanske aldrig blir nåt.
83 Liljegren: ..såg Brynäs - SSK i onsdags...och efter det vet jag, att hur än det går för oss kommer ialla fall Brynäs vara under oss i tabellen. Det känns skönt! Horcoff Ruels!
Anders i Budum: På tal om mediokert lagbygge ser jag att ni fortfarande väntar på bomben... ska bli intressant att se om ni kan uppgradera er till mittenlag...
83 Liljegren: ..ja det skall bli intressant. Ni har väl åxå samma press på er? Jag menar, orkar ni med ett kval till? Jag är säker på att efter denna säsong räknas vi (Mora IK) till de fyra stora drakarna. Mora, FBK, HV och Frölunda.
Anders i Budum: Vi leder ju över kvalspöket med 3-0, så varför inte... Dessbättre går vi till slutspel i år, så det är inget att tänka på, värre för er.
"Jag är säker på att efter denna säsong räknas vi (Mora IK) till de fyra stora drakarna. Mora, FBK, HV och Frölunda."
Kommentarer överflödiga, men tack för ett gott skratt! *asg*
83 Liljegren: Varsågod! Humor är skoj! Nä, skämt å sido, det blir en spännande säsong i år. Man kan inte veta nu hur det kommer gå. Jag tror det flesta av lagen är ungefär lika bra. Det skall bli en intressant säsong. Barmarksträning samt lagmoral blir viktiga bitar. Blir det interna stridigheter är säsongen över. Detta gäller alla.
83 Liljegren: Inte ofta jag kan hålla med dej men denna gången måste jag faktiskt ta och göra det. Att Mora skulle räknas bland dom 4 stora.... då får dom allt ligga i topp ett gäng år först :)
Metal Guru: Jorå självinsikten är god (tro det eller ej). Skillnaden är att ni moringar är positiva till ert lag. Jag måste tyvärr vara överpositiv för att försöka väga upp allt det negativa som mina jämlikar skriver om vårt lag.
83 Liljegren: Det kan ju vara så att dina jämlikar bara är realister. Det tror iallafall jag. Det är förmodligen där du hittar skillnaden mellan er......
Dino: Visst, flera av dom är realister. Dom har jag ingenting emot, dom som liksom jag är hyfsat säkra på att det blir slutspel i år för vår del och sedan får vi se hur det går där... däremot dom (inga namn nämnda) som tror att vi får kvala eller hamnar i ingenmansland och tippar det år efter år efter år, kan man ju börja tro att dom vill att vi ska göra det. En supporter ska stödja sitt lag, inte motarbeta det.
83 Liljegren: Det är skillnad på att stödja sitt lag och att vara realist.... Jag tror säkert att de stödjer laget lika mkt som du. Men deras tips stämde ju ifol..... Så det kanske bara är så att de kan mera hockey än du *L*
83 Liljegren: Ja, men du påstod ju nyss att de inte stödde sitt lag..... Jag tror att deras tips står sig i år igen. Brynäs får kvala eller hamnar max i ingemansland!
Dino: dom du kallar realist skriver jävla skitlag , fy fan vad dom suger + diverse andra saker efter laget förlorat efter vad dom hört på webradion .. men det kanske så du tycker man stödjer laget vem vet
Jag säger då det ! Leksingar kan då inte göra nånting rätt värva en spelare som står redan under kontrakt. Det säger väll det mesta om Leksand som klubb tack att Mora ik har en fungerande organisation så vi slipper sånt tjafs.
I aftonbladets nätupplaga påstås det idag att Mora har tio utlänningar.... Jag kan "bara" hitta nio. Vem är den tionde? Är det kanske så att de räknar Eric Johansson som utlänning? Jag har mejlat Patrik Thorneus och påpekat och väntar på svar...... Men om det blir som vi alla hoppas så blir det ju tio utlänningar till sist.
tjafs är det i alla klubbar och även i mik. glöm inte det här med lönerna till lilja och rasti samt bonusutbetalningarna till dom övriga. detta löstes och är glömt. det som är så synd är att det oftast förstoras i pressen och ger en negativ bild till allmänheten. Nu låtr det som att jag är leksing men glöm det. Jag bara hatar pressens sätt att sälja nyheter och vet att det alltid blir meningsskiljaktigheter när man driver företag.
Jo visst kunde det hända både det ena och andra när han var i farten men, som du skriver, haussen har bidragit till så mycket positivt att det knappast finns något tvivel om det var bra eller inte. Rent sportsligt så är det väl så att en artist som Hossa har ett långt spann mellan sin högsta och lägsta nivå och man slits mellan Häpnad och förtvivlan. Sedan tror jag, från det ena till det andra, att Hossas vara eller icke vara inte påverkade den totala poängskörden speciellt mycket. Att poängen lyste med sin frånvaro under en lång tid i slutet av serien berodde mer på att de andra lagen lärde sig MIK och att tuppkammen blev lite för stor i förhållande till erfarenheten på en del spelare. Det är nog inte så konstigt för ett så nederlagstippat lag att det blir så. Om inte jag tar helt fel så fanns det många lag som hade dåliga perioder men det var i princip bara MIK och HV som pressen skrev om. Vad jag komer i håg så är det bara ett så nederlagstippat lag på senare tid som lyckats med att hålla en hel serie och det är Timrå. Nu får vi ta nya tag, inte fullt så nederlagstippade.
Sedan var det någon som skrev att Simons fått hybris och höjt biljettpriserna. Ok! visst har han det även om det inte är hybris. Vad jag förstår så är matchintäkterna och sponsorerna den enda möjligheten att själv påverka kassan och i en liten ort som Mora måste man nog ta i allt man törs. I annat fall blir det nog svårt att hänga kvar för vilka skall annars betala utgifterna i form av löner mm.