Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?

« · 982995 · » Till forumet


Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
maztro:

Siljans avlopp ??

Trodde det låg 6 mil norr om Leksand!
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
4 st läxansfans var i FM MATSSON ARENA igår å mätte upp hela bortastå,troligtvis skulle dom väl göra en jätteflaga.....hoppas dom gör den i onödan :) Förövrigt så fick dom se Moras J20 lag vinna i sudden mot läxand :)
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Lysande cedergren avgjorde i sudden mot siljans avlopp.
Skönt att se även fast det var j20. Matchen slutade 3-2
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Kari tar befälet och pitten står imorgon.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Ola: you got a point there..... ;-)
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
sold:
Där har vi förklaringen till att vi ligger sist. Vi har tuffa bussresor till alla bortamatcher.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
morahockey:Detta är felet om HV förlorar i morgon:

Från toppmöte till möte med tabelljumbon Mora. Varför har ni så svårt att möta dem där uppe i Dalarna?

- Jag vet faktiskt inte, om vi visste det skulle vi försöka ändra på saker och ting. Mora ligger där det ligger, det är en tuff bussresa för oss och så.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Metal Guru: Ja lill-eric gjorde ju mål igår mot Linköping.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Step:
Kari kan inte ha haft mycke att säga till om sen han kom hit,allt detta ska ändras nu så fort Pär försvunnit. Detta verkar mysko i mina ögon.

Hoppas detta lyckas nu så kan det bli roligt framöver
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Ska bli kul att se hur vår "nye" tränare formerar laget på torsdag. Eller hur! Vågar han bänka spelare som inte presterar. Och hur ser kedjorna ut tro, och vem står i målet, mycket intressant som sagt.
I intervjuer har han ju pratat om ett han vill se ett hårdare forecheckande lag, på tiden om ni frågar en annan. Och ett bättre pp snackas det också om, där två poweplaykedjor ska figurera. Låter bra va´?
Nu hoppas vi på vinst mot HV, och en rejäl nystart inför fortsättningen.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
horcoff: Det hade varit UNDERBART å gå segrande ur den ;)
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
zeb: Hoppas bara för allt i världen att vi klarar oss utanför KS.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Metal Guru:
Om du menar mellan honom och mik så var det så ja.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Forever MIK:
Gillade verkligen Lill-Eric.
Visst var det kontraktsskrivningen som drog ut på tiden, pga spelare och klubb var oense om ersättningen..?
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Lill-eric målskytt. Han är bra, ett misstag att släppa honom tyckte jag då, än mer nu.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
"Liket" är sig lik, två öppna mål chanser, en i ribban och en i utsidan stolpen. Bara hoppas att det håller i sig över torsdagen
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
horcoff: Förhoppningsvis att dom bästa ska spela och en del inte spela,m.m
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
sitter och slapptittar på link.-hv. domherrarna har tydligen fått tillsägelse om att skärpa till hakningarna nu i omstarten. jepp, så är det, men en hög klubba i nacken är ok, ledin lite sur, fast det är vår vän lahti som silar mygg och sväljer kameler.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
zeb: Frågan är vad de hinner förändra på de 11 omgångar som är kvar.
Vi kan vara överens om att blir en jäkla rysare, det är som tiden står stilla tills de kommer igång igen.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
horcoff: Det låter som musik i mina öron när Eloranta säger vad han ska förändra,Tänk att det skulle ta sån tid
Kommentera


Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
insu:

"Personliga vendettor håller inte riktiga journalister på med. Det överlåter vi åt anonyma stackare i cyberrymden."

Det är nästan så man tror att han riktar det mot en viss nyutsprungen skär :-)

Ja, det är ju egentligen bara att kika var Ros la sitt fokus från förra Moramatchen. Laget som ligger dyngsist och med sex ordinarie borta lyckas mot topplaget LHC så när vinna under ordinarie tid, lyckas sedan så när vinna på övertid och gör en helt igenom strålande insats. Vad får vi se på Ros blogg? Jo, Skogsklippet!

Ros framstår bara mer och mer som det fegaste kräket någonsin inom svensk sportjournalistik (även om jag fortfarande vägrar erkänna honom som journalist).
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Det är visserligen fyra dagar gammalt, men jag kopierar ändå några rader från Expressen-Nyströms blogg för några dagar sedan. Tycker han beskriver rätt bra det jag själv hävdar:

"Starkt jobbat av Mora att ta poäng av LHC.
Och senast jag träffade Pär Djoos, i Södertälje, så hälsade han artigt.
Trots att jag gått hårt åt honom och hans lag.
Sånt är klass.
Då har man fattat läget och hur det fungerar i den här branschen. Personliga vendettor håller inte riktiga journalister på med. Det överlåter vi åt anonyma stackare i cyberrymden.
Tycker jag något är bra - då skriver jag det.
Tycker jag något är dåligt - då skriver jag det.
Svårare än så är det inte."

Problemet med Ros är förstås att han faller på vendetta-definitionen. Eller ligger åtminstone nära gränsen. Och Dalarnas Tidningar har valt att prioritera lösnummerförsäljning framför publicistiska principer - något som funkar på kort sikt men kan straffa sig i längden.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
En saklig krönika i DD. Man kan beskriva klubbens tabelläge utan att använda förnedringsjournalism. Tack för att man fick läsa en text om Mora utan att behöva bli förbannad!
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
I eftermiddag och kväll kan vi få ordentligt häng på de ovan oss, men tyvärr så kan vi bli mer avhakade också. Jag tror och hoppas på tre pinnar för de våra, hur det går för övrigt kan vi inte göra något åt, men vi måste göra vårt jobb.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Risken för kvalspel är nog överhängande stor, eller rättare sagt, det kommer att bli kvalserien för Mora IK. Kan man då hitta någon ljuspunkt i detta mörker? Jo visst kan man..

Det vore så underbart att ännu en gång ge Leksand en riktig smäll på käften så att de aldrig mera reser sig. Det lovar jag att vårt MIK kommer göra.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Lite tydligare: vi vet att FF ligger nere och har kontaktat leverantören, vi väntar på svar.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Tången/Ola:
Vi söker en förklaring till varför FF ligger nere.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Ola: Nej Faleijsidan är precis lika död som transfermarknaden.*stön*
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Är det någon som tror något annat än att det blir kvalserien nu?
Nu förlorade vi 4p på de här matcherna som verkligen var måstematcher.
Ska trollkonstnären rädda oss? Nej!
Vilken rysare det ska bli om det blir kvalet för nu är jag inställd på det.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
peo m:
Katastrof. Jag kommer inte in på FF. "This site has been suspended." står det.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
48. 44, 41. 39. 56. 54. 57, 49. 43, 34. Vad är då detta? Slutpoängen för de lag som ej klarat kvalserien de senaste åren. Med nuvarande poängsnitt kommer Mora sluta med runt 60 poäng (siffran måste också viktas mot att vi spelar fler omgångar nu). Naturligtvis är inte det här någon som helst garanti i en kvalserie men det visar att Mora inte är så usla som kvällstidningarna vill göra gällande. Sportjournalister måste uppfinna saker att skriva om eftersom dom inte orkar borra ner skallen i fakta och berätta nåt nytt och helst också trovärdigt. Därför är Mora bara såååå dåliga och Leksand borde ju får wildcard till slutspelet.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Det lär väll inte hända någonting.dom har ju lagt ner verksamheten :(
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
wap.hockeysnack.com
Det händer nog tyvärr inget på isen förrän på lördag.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
zeb: Då väntar jag spänt...
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Dino:
Ja vi tappade i alla fall inget på SAIK även om det hade varit oerhört mycket bättre med en trea. Nu skall det bli intressant att följa dagen och se om det blir presskonferens eller annan info. Jag har definitivt känslan av att något händer under dagen som t o m kan visa sig på planen i morgon. Får vi den påskrift som jag tror är muntligt klar kommer vi inte att tappa mer på dom andra lagen. På tåget till mitt arbete i fiendeland under morgonen snappade jag upp ett samtal som handlade om nyförvärv. Ett lag som nämnd spelare varit i är Blues. Det matchar en "dröm" som du har i bloggen. Nåja! det kan vara rent nonsens men hoppas kan man ju. Simons har ju trots allt en rejäl slant att leka med. Ca 1,5 mille för 13 alternativt 23 matcher. Slår man ut det på 46 matcher (två spelare) blir det 32 000 per match/spelare. Bör locka någon riktigt bra. Eller?
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Massebros: kommer minst två
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Massebros: Vi väntar in i det sista med våra..... Det kommer säkerligen en/ett par spelare innan fredag.... Mina tankar finnes nu till allmän beskådning på bloggen....
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Hur kan det komma sig att LIF får in nyförvärv och inte MIK, kan väl inte vara roligare och spela i ett allsvenskt lag eller....Jag kan aldrig tänka mig att det finns många allsvenska spelare som är sämre än #78 t ex
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
maztro:
Om ni vill diskutera bortdömda mål i de lägre divisionerna föreslår jag en annan tråd, i ett annat forum ;-)
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
horcoff: Du såg LIF-Malmö och vilka hade hemmaplan ??
Hemmalagen har i regel dom randiga (grå) med sig , helst om det är mycket folk på plats .

Mot Malmö var det utsålt 7650 personer på läktare och dom flest höll nog på hemmalaget , och det skapar ett visst tryck på domaren .

Mot Rögle Bandyklubb i går fanns det platser kvar , men inte många .
Det var 7164 på plats , ja läs ovan .
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Alisandali: Jag skulle inte tveka en sekund att blunda för en sån grej ;-)
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Alisandali: Svammel, jag såg lite av matchen LIF-Malmö på TV4 tidigare och det var inte på smått vis till LIF`s fördel.
Helt klart är vissa lag favoriserade av domare..media..ja allt
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
maztro: Tror inte att det är typiskt Leksand att få sånna domslut med sig , utan mera ett typiskt hemmadomare beslut .
Hade matchen gått i Ängelholm så hade det kunnat vara pricis tvärtom , men just den här gången hade vi turen (domaren) med oss .

Hoppas att du uppmärksammar när motsattsen kommer , d v s att när vi (Leksand) får ett rättvis mål bortdömt , men då blundar du nog . 
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
maztro:

Såna lag ?? Leksand är vä knappast ensamma om att ha domaren med sig i vissa matcher, du får förklara vad du menar med såna lag ?
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Jag repeterar, zeb:

Kan du förklara för mig, som har så svårt att tåla höra sanningar, på vilket sätt den attityd du visar i olika gästböcker hjälper Mora IK att stanna kvar i Elitserien?
För det är väl ändå det du vill - eller har jag missuppfattat dig, och du faktiskt representerar någon annan klubb under cover?
Kommentera


Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Man kan då inte säga annat än att man saknar brendl. Hoppas huml å dahlman början få in flytet inte mycket annat man kan hoppas på
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
zeb:
Nej, det är alldeles uppenbart att du inte gör.
Kommentera

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
insu: Vad du tycker bryr jag mig inte om,jag skriver det jag skriver Och är det så hemskt så är det bara att ta bort det
Kommentera

« · 982995 · »