Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Supporterliraren

« · 1102345 · » Till forumet


Sv: Supporterliraren
Hakan Olsen:

De som arrangerar Supporterliraren har fått uppskattning från klubben, som också har skrivit om det på sin hemsida. Jag vet inte vad du mer tycker klubben ska göra? Detta är ett initiativ av ett gäng MIK-supportrar, inte av Mora IK.

Jag tolkar dig som om du uppfattar Supporterliraren som ett slags protest mot att ingenting händer inom klubben. I så fall undrar jag var du fått den informationen ifrån - inte från gänget bakom Supporterliraren i alla fall.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Hakan Olsen:
Jan Simons HAR uttalat sig väldigt positivt, och har dessutom sett till att projektet fått rinkreklam i FMMA.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Metal Guru:

Då har du missuppfattat mig. Något krav är det inte antar jag, men jag tycker det hör till att av ren hyffs skall de uttala sig om det hela och på ett positivt sätt.

Jag säger det igen, det är ett bra initiativ för att visa att supportarna vill att det händer något.

Tydligen ser vi helt olika på detta.
Kommentera

Sv: Supporterliraren

Hakan Olsen:
Jag tycker du har missuppfattat syftet med, och orsaken till Supporterliraren. Om det nu finns en hoper supportrar som vill hjälpa till, skulle det då vara fel på något vis..?

Du får det att låta som om det aktuella insamlingscaset är ett krav från Mora IK. Läs vad som är skrivet på länken, och återkom då du förstått innebörden.

Kommentera

Sv: Supporterliraren
Metal Guru:

Det jag menar är att föreningen skall ha ekonomin och att ta inititiativet till att finansiera spelare själv. Hur som helst skall de gå ut och tacka för detta initiativ från supportrarna.

Hur många tycker det är ok att det är supportrarnas sak att försöka se till att det finns pengar till att det händer något? Dessutom är det inte alls säkert att det blir något vettigt utav det hela.
Kommentera

Sv: Supporterliraren

Utveckla själv, Hakan Olsen:

Vad menar du med det här?

-----------------------
Ytteligare en sak, att inte ledningen skäms att supportrarna skall "skrammla"  ihop pengar till en spelare. Det är för visset även om jag tycker att det är i högsta grad motiverat då inget händer.

Kommentera

Sv: Supporterliraren
mattias - 74:
Utveckla detta, är inte säker på vad du menar. Vem skrammlar till vad?
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Hakan Olsen:

Det är rätt gammalt, men från början hette byn Viken och bytte sedan namn till Vikarbyn. Vet inte riktigt när det skedde men det är bra nog länge sen:-)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Tubest:

Det måste vara något riktigt gammalt och intressant namn. Vet du hur gammalt det är?
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Hakan Olsen:

Skramlar inte ni också ihop pengar ?
Kommentera

Sv: Supporterliraren
mattias - 74:

Ytteligare en sak, att inte ledningen skäms att supportrarna skall "skrammla" ihop pengar till en spelare. Det är för visset även om jag tycker att det är i högsta grad motiverat då inget händer.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
mattias - 74:

Det skulle i så fall vara att Leksand får ett allmänt break down, vilket är lite på gång nu. Fortsätter det kan Leksand bli fyra. När det gäller Mora har lednigen varit allt för seg och inte insett problemet som vi har behandlat här ett otal gånger, MIK behöver några stabila pjäser i bakre leden! Att det skall vara så väldigt svårt att förstå det. Snålheten bedrar visheten är ett talesätt. Har de betalt för att inte agera? Det kan var allt för många poäng upp nu för att bli en av det tre främsta.

Mitt tipps är följande:

AIK

Leksand

Växjö


MIK

Malmö
Kommentera

Sv: Supporterliraren
mattias - 74: Nejdå du behöver inte vara orolig,Leksand kommer bland dom tre,Jag tror att Aik vinner serien Leksand tvåa Malmö trea,Mora då Ja det är ett lite osäkert kort,Har man lite tur så kommer man till kvalserien och kan ställa till det för några lag,men laget är lite för ojämt idag kanske är bäst att säga, för att riktigt utmana
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Barbapappa:

Som det ser ut nu så är du ute och cyklar. Det finns ingenting som talar för att Leksand skall hamn utanför topp 3 även om det återstår en del matcher.

Leksand, Aik, Malmö eller möjligtvis, Leksand , AIK, Lakers, där har du topp 3. Mora är garanterat med och tar en play off plats men 3:a blir dom aldrig. Kommer ni 3;a eller bättre skall jag personligen bli den 1:a att gratulera.

God Jul på dig pojkjävel :)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Poffa:

nejdå, jag såg det i min magiska kristall kula;)

Leksand har drabbats av Skellefteå sjukan och har 12 år till att vänta sig i allsvenskan.

Mora IK har bara konserverat formen tills efter uppehållet.
Och björklöven har ju inga brister enligt deras tränare;)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Barbapappa: Har du luktat på glöggen, pojk?
Kommentera

Sv: Supporterliraren
mattias - 74:


Aik blir 1:a, Växjö blir 2:a, Mora blir 3:a, lif 4:a, björkl. 5:a.

alltså lif får göra upp med de övriga (plats 4-7) om den sista kvalplatsen. men som tyvärr för er del kommer att snos mitt framför näsan på er av Björklöven. jo, så är det.

I Drantland får ni inte ens uppleva kvalserien i år, annat än på tv då förstås.

Till elitserien: Mora IK och björklöven.

Ut ur elitserien åker: Djurgården och Södertälje.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
mattias - 74:

Att du inte ger upp:-)
Det blir ingen Es i Drantladan nästa säsong heller, dags att inse det nu :-)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Hakan Olsen:

Nej då.....det behöver du inte göra :-)
Vitje är Vikarbyn på Rättviksmål, svårare än så var det inte :-)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
T T:

:-)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
mattias - 74: Clas Ohlson cup?
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Tubest:

tro mig, igen vill veta vart vitje ligger, eller hur Anders :)

Men dock bör alla veta vad Leksand ligger eftersom det kommer spelas ES hockey där kommande säsong .
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Tubest:
Vitje verkar var en riktig metropol. Jag kanske skall skämmas för att jag inte vet var Vitje ligger.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Hakan Olsen:
Elund och Ekholm är från Vitje......då är man vikare :-)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Kapp:

jag tror du har helt rätt där.

Elitserielagen har ju bättre förutsättningar på det sättet att dom i grunden har ett bättre spelar material.
"men " dom har i och med den dåliga säsongen ett sargat självförtroende, och det finns ju ingen elitserieklubb med förståndet i behåll, som vill hamna i kvalserien.
medan lagen från allsvenskan kommer med ett större självförtroende, spelar i jämförelse nästan helt utan press på sig och vill ju verkligen spela i kvalserien.
Det jämnar ut oddsen en hel del.

något som också sätter press på elitserielagen är att senast det hände sig att inget lag åkte ur var någon gång på 90 talet när Brynäs och Linköping höll sina platser, jag tror det var 1997 eller 1998.
så i regel, får alltid ett lag lämna fin rummet.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Barbapappa:
Angående kvalserien tror jag allt kan hända där.
Det lag som klarar bäst att spela under press går upp
tror jag, så jämt är det.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Tubest:

Förstår inte vad du syftar på. Förklara dig.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Barbapappa:

Tänk dig.....2 Vikare i MIk:s A lags uppställning.
Har nog inte hänt sen slutet av 60 eller början av 70-talet:-)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Bissett19:

Matte blir aldrig Brynäsare...han ger ni "fan" i. :-)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Bissett19:

vi ses i kvalet;)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Barbapappa:

Micke Sundlöv var ju riktigt angelägen att värva honom inför detta år,om nu inte MIK lyckas nå Elitserien tills nästa säsong så lär han vara förlorad för er.....
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Hakan Olsen:

jag tror att bottenlagen i elitserien håller samma klass som förra året, men att det är topplagen som tappat mark pga. spelarflykter.

vad gäller kvalserien är det svårt att sia om, men det vi alla vet sedan tidigare är att de allsvenska lagen kommer med gott självförtroende, och vill inget hellre än att nå kvalserien. för Es lagen som hamnar där är det helt tvärtom. dvs en mardröm.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Peja:

Ekholm växer som spelare hela tiden, blir bättre o bättre.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Barbapappa: De där killarna lär ju knappast lämna Nordamerika på ett tag...

Hoppas ni får ihop pengar till en riktig lirare. Skulle vara skoj om ni lyckades komma till kvalserien. KS blir roligare med Mora.

Förresten, hur går det för Ekholm? Har alltid gillat honom som spelare.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Hakan Olsen:
Förlusten igår skyller vi på "Kerstin Jonsson "i båset:-)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Metal Guru:

Ja MIK behöver några stabila typer i bakre leden. De juniorer som nämns är allt för kartiga även om de är stora löften.

Får MIK in ett par stabila och lugna backar och en till forward med lite tyngd blir det mycket intressant framöver. Jag måste återigen upprepa att elitserien har låg kvalitet i år, detta understryks av matchen mot Tjeckien in går. I år finns det stora möjligheter att gå upp.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
maztro:

Ja, han behövde inte oroa sig för långskott
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Barbapappa: Pitten hade det bra i mora =P Se länk
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Mike Skinner:

förmodligen, men drömma går ju.

men han spelar i ohl som är en sämre liga än allsvenskan, och han tillhör ju redan st louis blues organisation så ett lån till en bättre liga skulle ju kunna vara bra för hans utveckling.
det handlar ju inte om att köpa honom.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Barbapappa:
"går man som 4:e valet i första rundan i draften. Då är man bra"

Japp. Förmodligen alldeles för bra för att spela i Mora IK. Och förmodligen alldeles för bra för att supporterliraren.se ska kunna skramla ihop till det. Men det är ju en fin tanke.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Metal Guru:

jo, delvis.
men vi är väldigt lätta.
seriens näst lättaste back besättning och seriens lättaste lag.
det säger sig självt att vi behöver mer tyngd.
Men framför allt: det kanadensiska j-20 laget e så pass bra att de skulle kunna nå en kvartsfinal och kanske en semifinal om laget spelat en säsong i es.

vilket betyder att dessa herrar skulle tillföra en hel del. går man som 4:e valet i första rundan i draften. Då är man bra
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Barbapappa:
Trodde att den allmänna åsikten var att vi har lite för lite män med hår på bröstet i backlinjen.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Mike Skinner:

Detta skulle vara värvningar som jag skulle gilla. tyvärr skulle vi bara kunna få en av dom.

Alex Pietrangelo Canada

BORN: 1990-01-18
King City, ON, CAN
AGE: 18
NATION: Canada
POSITION: D
SHOOTS: R
HEIGHT: 190 cm
WEIGHT: 93 kg
CONTRACT: 11/12
DRAFTED: Selected 2008 by St. Louis Blues round 1 #4 overall

_______________________________________________________________________

Tyler Myers Canada

BORN: 1990-02-01
Calgary, AB, CAN
AGE: 18
NATION: Canada
POSITION: D
SHOOTS: R
HEIGHT: 200 cm
WEIGHT: 97 kg
DRAFTED: Selected 2008 by Buffalo Sabres round 1 #12 overall
Kommentera

Sv: Supporterliraren
mattias - 74: nu va ju du rolig för hela nästa år
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Bissett19:
Han tänker kanske på roddaren från Leksand, Lassi Karonen. Men han körde inte kanadensare. :-)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Bissett19:

Kan finnas ett Leksand i Minnesota, där spelas även hockey (ihopblandning). Jag har varit till Mora (med dalahäst av cement och med både kopia av klockstapeln och på polisbilens dörrlogga!) utanför Twin Cities. Där fanns även Malung och t.om. Uppsala.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Hakan Olsen:

ok, jag hittade konto#, borde stå direkt i texten.

Bankgironummer: 360-6845
Kontoinnehavare: Mik Support Drakarna
Kommentera

Sv: Supporterliraren
RQT:

Förlåt självklart vet jag nu i efterhand vad du menade :)
Kommentera

Sv: Supporterliraren
insu:

Det står inte till vilket konto pengarna skall sättas in.

"Alla bidrag sätts in på ett speciellt konto som är dedikerat helt för supporterliraren."

Kontot måste vara mycket speciellt då det inte ens anges.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Ola:
Hörni, har ni alldeles missat att LIF nyligen expanderat från den lite småskaliga devisen "Hela Sveriges Lag"?
Kommentera

« · 1102345 · »