Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
mattias - 74: Wessner är bra mycke mer hockeyspelare än Patrik Blomdahl

mattias - 74: Sådana vill vi ha =)

Knogen:

Wessner är ingen schysst spelare...

Han kan jämföras med Blomdahl!!

Dalmas1:
Är det därför han blir utvisad så tycker jag mer än gärna FBK får ta hand om honom ;-)

mattias - 74: Toukko är inte ful,han är mycket trevlig...=)

mattias - 74:
Hur vet du att han är en ful spelare?
Man kan dra på sig mycket utvisningsminuter genom att t.ex slå puck-out ;-)

Dalmas1:

vad skall ni med en ful spelare som Wessner till? Ni har ju Toukko :) Skicka honom till FBK ist...

RQT:

Misstänker att borde vara lättare för Wessner att ta en ordinarie plats i Mora än i Färjestad. Men han är ju värmlänning och den lila plånboken är större än den Simons har i bakfickan.

Allt som oftast är det ju tyvärr dollarbunten som väger tyngst...

Är det någon som kan bekräfta Aftonblaskans på ståenden?
Har Johnsson skrivit på och har två juniorer flyttats upp.

RQT: Kan du posta länken om Pierre Johnssons 2-års kontrakt?

mattias - 74: Det ser så ut.

mattias - 74: Jag antar att de flesta elitserielag har haft ögonen på honom. Den mest kompletta power play backen i Sverige, näst efter Magnus Johansson i LHC.....

LA Kings:

ok... Såg att Calle stack till Tyskland ??

Platsar han där... :P

mattias - 74: Hehe. :) Frågan var inte direkt riktad till dig. Svarade bara på det översta inlägget. :)

LA Kings:

Du skall inte fråga en Leksing om mora spelare :)

mattias - 74: Såg på Aftonbladets lista över läget i elitserielagen att Anders Danielsson och Patrick Cedergren, två backar från J20-laget, stod med i uppställningen. Har de fått kontrakt för nästa säsong eller? Hade inte hört talas om det tidigare i så fall.

Men tittar man på kontraktsläget för backar så är det ju logiskt att det fylls på. Det är väl bara Skogs, Kultanen, Määttä och Johnsson som skrivit på.

Puven:

Nej har dom ledin kåberg och wessner har dom ett slagkraftigt lag....

mattias - 74: Och passa om inte ännu bätte in i Moras modell.

Men risken att han väljer FBK är nog större, han ska ju dock redan ha varit i Mora på besök.

mattias - 74: Och inte i Moras eller:P??

Puven:

Wessner kan gå till FBK. Han passar in i deras spelfilosofi..

LA Kings: Hoppas, hoppas. :)

Puven: Känns som det finns sanning i det här ryktet. Wessner kan myckel väl bli nyförvärv nummer 2.

Puven: Det kan ju vara vilken klubb som helst, jag har förstått att det är fler klubbar som är intresserade av killen.

RQT: Låter ju bra om Pierre signat. Men det är ingen som har sett/hört det bekräftat i media någonstans ännu?

Dalmas1: Han tillhörde ju en av Bofors absolut bästa spelare den här säsongen. Och han är ju född 1982 så han bör ha potential att utvecklas än mer. Så varför inte? Låter som en bra värvning.

horcoff: Japp, nu ska helst inte så många fler försvinna om det ska bli någon stomme kvar.

Bogg har ju inte bara hjärta, han var dessutom en av lagets bästa spelare...

Knogen: Kan bara hålla med dig fullständigt! :)

Minns också Calles solomål mot Hammarby i Kvalserien...

Synd att inte Calle har en mer aggressiv inställning, då hade han varit helt ordinarie i truppen. Stark som en oxe men from som ett lamm =).

Jag skickar också en tacksamhetens tanke till Charlie. Jag tycker han tog ett steg fram i slutet på den här säsongen och det ligger massor av hård träning bakom det steget med tanke på att han är 30 bast.

Överlag känns det tråkigt att kärntruppen naggas i kanten. Blir det för få grabbar kvar av det gamla gänget kan kärnan tappa sin funktion och därmed faller Moras filosofi vilken funkat så bra i praktiken. Sajna Boggen och Simme tack.

SIVASN: Jag vill framför allt minnas alla PP mål i allsvenskan och KS 03/04 när Rossen gång på gång serverade mackor som Calle bombade in i motståndarkassen. Framför allt dyker 1-0 målet mot Leksand hemma i KS upp på näthinnan.

Tack för allt du gjort för vår förening Calle och lycka till i Tyskland. Du tillhör den gruppen av spelare som gjorde det omöjliga och vi glömmer aldrig din insats för Mora IK.

horcoff: Man får väl önska Calle lycka till i Tyskland då,å tacka för dessa år!

horcoff: EV Duisburg är bottenlaget i Tyska ligan.

RQT: Calle Bergström till Duisburg i Tyskland...90% av truppen skulle vara kvar å vi är nere på 78% nu och 7 spelare från förra sesongen har inte kontrakt än..Det verkar ha blivit kärvt i förhandlingarna, då truppen skulle vara klar när träningen börjar på måndag. Sen ska det till några toppar efter Kerman och ev. Lupaschuk och Smrek... Boggen å Simons MÅSTE skriva på.

Tången: Självklart! Du ska nog ta mitt inlägg med ett par skopor salt. Men det har väl varit mkt så ändå, man har satsat på storväxta spelare, vilket är bra, tycker jag.

RQT: Det handlar nog mer om inställningen till det jobb du är beordrad att utföra.

Dalmas1: Ja, Wessner tror jag skulle passa aldelens utmärkt i Mora, storväxt, tillräckligt med utvisningsminuter för att platsa i MIK ;)

RQT:
Marc säger även att Daniel Wessner varit på besök i Mora. Månne är det hans utvisningsstatistik som lockar (ifall vi tappar Lupashuk). Se länken.
Verkar vara en Mora-typ-av-spelare i alla fall. Boorken är väl oxå ute efter honom...

henrikj: Nej, men är det någon jag tror på så är det Marc :)

RQT: Läst det någon annanstans än mik.se? :)
Hade varit en riktigt fin påskkaramell om det stämmer i alla fall.
Pierre kommer bli grym nästa säsong.

Pierre Johnsson har tydligen signat ett 2årskontrakt idag :) Mkt bra mkt bra

LA Kings: de mest rätta är väll anställ INTE Anders Masken Carlsson

Daniel kan nog tillföra lite vilja och MIK-hjärta. Men låt Harri se om det passar.
Förutom det skulle det vara kul att se lite nytt blod i MIK-dressen och att en hel del av den gågna säsongens lirare skriver under på ett eller två år till. Allt för stadgan i laget, samtidigt nykomligar säkert ger lite bett och dynamik i lagbygget.

norm: Att Daniel har ett stort Morahjärta kan väl ingen betvivla. Vi minns väl när han "täckte" skott i mittzon senast han var här och tog pucken med tänderna:-)

Knogen: Nej Daniel Back kanske inte skule vara helt fel med tanke på att han har ett så enormt morahjärta. Om han ska vara aktuell tycker jag dock han borde få visa upp sig ca en månad när isträningen börjar vad han kan, Harri har ju trots allt inte sett honom spela ishockey.

LA Kings: Räcker nog inte med en,var är nyförvärven tro?Men det blir väl som vanligt ,Ta smulorna som blev över!!!!!!!!!!1

LA Kings:
Jepp, det har du alldeles rätt i. Men risken ligger väl just nu främst i att det är för få i kärntruppen. De droppar ju av en efter en, tyvärr, och det behövs fyllas på. Där har nog Daniel sin största, och viktigaste funktion i laget tror jag.

Sedan är det väl, hoppas jag, meningen att rookies som Granström, Hult, Jacobs, Jones m. fl. ska axla Boggs, Janssons, Simons och de övriga i kärntruppens mantlar när det så blir dags. Kontinuitet, som sagt, och stegvis inskolning :-)

Knogen: Jag håller med dig. Jag tycker Moras modell verkar mycket bra. Och jag tycker alls inte att det är fel att ta hem Back (skrev det i något inlägg tidigare har jag för mig).

Det jag menar är att de inte får bli för många och inte för dåliga rent spelmässigt. Jag tror att blandingen som Mora fått till är just nyckeln.

LA Kings:
"Kan inte ta hem alla gamla hjältar och låta dem avsluta i klubben. Siktar man uppåt måste hjältarna komma direkt från NHL i så fall."

Jag tror inte att det ena behöver utesluta det andra. Om man nu tar Daniel Back som exempel så tror jag inte att man ger honom chansen (om han nu får chansen) för att klubben siktar uppåt. Istället tror jag man plockar hem honom för att han ska ingå i den s.k. kärntruppen. Jag tror Mora har hittat en modell där som är ganska vinnande: Att ha en stomme med hjärta som vägvisare, såväl på isen som vid sidan av.

MIK 7-1: Men du har ju förstås rätt i sak. Kan inte ta hem alla gamla hjältar och låta dem avsluta i klubben. Siktar man uppåt måste hjältarna komma direkt från NHL i så fall.

MIK 7-1: Men LIF är ju verkligen det. Regel 1 i alla klubbdirektörers och sportchefers manual måste ju lyda: "Gör precis tvärtemot vad LIF gör".

« · 706496 · »