Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
RQT: Okidoki.

horcoff: Gästboken såklart, där står allt man behöver veta om nyförvärv, och mkt annat. Det är ju där allt kommer upp först :)

RQT: Under vilken rubrik ?

horcoff: Jag har fått det bekräftat genom en del "säkra" källor, mer törs jag inte säga. Slå en kik på mik.se föresten, där står det lite mer än här.

Som sagt skönt, och hoppas det är riktigt sant. Bra också att Luleå nästa säsong klarar sig från att bli mitt hatlag nr.1

RQT: Var har du fått det bekräftat ? SF Luleå`s sida säger någon att han INTE ska till Luleå, det vore kul om Smrek blev kvar.

henrikj: Hehe, ja. Nu har jag också fått det bekräftat att det är så gott som klart. något enstaka självmål i en betydelselös match kan han väl få bjussa på. Han är så förbannat viktig. Kontinutet var ordet :)

RQT: Det verkar som att han blir kvar.
Bara vi slipper självmål så. ;)

Tubest:

hehe kanske det :)

mattias - 74:

Hon skulle väl bli Maskens Supernanny, så han lär sig att uppföra sig:-)))

Hmm, undrar hur det blir med Smrek. Någon som hört något? Skulle han vart så nära Luleå som det sades förut så borde han ju vart klar för längesen. Hoppas han stannar.

Knogen:

I stället för Kåberg eller Ledin t.ex, stryptag och elaka ord!

Knogen:

Skulle inte hon följa Masken som cheerleader :)

Slinger:
Nämenvaf...!! Vilken position har vi värvat henne till? Debattör? Flåbuse? Mediatränare?

Knogen:

Glöm inte den elaka SSU-tösen Sjödin, a real mean machine!

Knogen: jadu,ska vi skrämma dom inför deras/våran seriestart =)

Steff:
Det är såna som Mattias vill se i Leksand, enligt hans egen utsago ;-)

Tänk ett Mora med Wessner, Lupaschuk, Tuokko och Back (för att nämna några) möta ett oskuldsfullt junis-Leksand >:-)

Kan bli riktigt skoj med Mora-turneringen :-D

mattias - 74: vad ska läxand ha då? Bara junisar =)

mattias - 74: ja tror han skulle blir mer den Ledin man känner igen från Luleå om han kom till mora

Nr19:

Jag vill se Ledin i Mora :)

Bissett19: vissa busar blir hyllade av mattias dom flesta andra sågade :)

mattias - 74:Wessner är en mycket bra hockeyspelare med rätt inställning till hockeyn,skulle gärna se honom i Brynäs,men så blir icke fallet tyvärr!!

mattias - 74: Wessner är bra mycke mer hockeyspelare än Patrik Blomdahl

mattias - 74: Sådana vill vi ha =)

Knogen:

Wessner är ingen schysst spelare...

Han kan jämföras med Blomdahl!!

Dalmas1:
Är det därför han blir utvisad så tycker jag mer än gärna FBK får ta hand om honom ;-)

mattias - 74: Toukko är inte ful,han är mycket trevlig...=)

mattias - 74:
Hur vet du att han är en ful spelare?
Man kan dra på sig mycket utvisningsminuter genom att t.ex slå puck-out ;-)

Dalmas1:

vad skall ni med en ful spelare som Wessner till? Ni har ju Toukko :) Skicka honom till FBK ist...

RQT:

Misstänker att borde vara lättare för Wessner att ta en ordinarie plats i Mora än i Färjestad. Men han är ju värmlänning och den lila plånboken är större än den Simons har i bakfickan.

Allt som oftast är det ju tyvärr dollarbunten som väger tyngst...

Är det någon som kan bekräfta Aftonblaskans på ståenden?
Har Johnsson skrivit på och har två juniorer flyttats upp.

RQT: Kan du posta länken om Pierre Johnssons 2-års kontrakt?

mattias - 74: Det ser så ut.

mattias - 74: Jag antar att de flesta elitserielag har haft ögonen på honom. Den mest kompletta power play backen i Sverige, näst efter Magnus Johansson i LHC.....

LA Kings:

ok... Såg att Calle stack till Tyskland ??

Platsar han där... :P

mattias - 74: Hehe. :) Frågan var inte direkt riktad till dig. Svarade bara på det översta inlägget. :)

LA Kings:

Du skall inte fråga en Leksing om mora spelare :)

mattias - 74: Såg på Aftonbladets lista över läget i elitserielagen att Anders Danielsson och Patrick Cedergren, två backar från J20-laget, stod med i uppställningen. Har de fått kontrakt för nästa säsong eller? Hade inte hört talas om det tidigare i så fall.

Men tittar man på kontraktsläget för backar så är det ju logiskt att det fylls på. Det är väl bara Skogs, Kultanen, Määttä och Johnsson som skrivit på.

Puven:

Nej har dom ledin kåberg och wessner har dom ett slagkraftigt lag....

mattias - 74: Och passa om inte ännu bätte in i Moras modell.

Men risken att han väljer FBK är nog större, han ska ju dock redan ha varit i Mora på besök.

mattias - 74: Och inte i Moras eller:P??

Puven:

Wessner kan gå till FBK. Han passar in i deras spelfilosofi..

LA Kings: Hoppas, hoppas. :)

Puven: Känns som det finns sanning i det här ryktet. Wessner kan myckel väl bli nyförvärv nummer 2.

Puven: Det kan ju vara vilken klubb som helst, jag har förstått att det är fler klubbar som är intresserade av killen.

RQT: Låter ju bra om Pierre signat. Men det är ingen som har sett/hört det bekräftat i media någonstans ännu?

Dalmas1: Han tillhörde ju en av Bofors absolut bästa spelare den här säsongen. Och han är ju född 1982 så han bör ha potential att utvecklas än mer. Så varför inte? Låter som en bra värvning.

horcoff: Japp, nu ska helst inte så många fler försvinna om det ska bli någon stomme kvar.

Bogg har ju inte bara hjärta, han var dessutom en av lagets bästa spelare...

Knogen: Kan bara hålla med dig fullständigt! :)

Minns också Calles solomål mot Hammarby i Kvalserien...

Synd att inte Calle har en mer aggressiv inställning, då hade han varit helt ordinarie i truppen. Stark som en oxe men from som ett lamm =).

Jag skickar också en tacksamhetens tanke till Charlie. Jag tycker han tog ett steg fram i slutet på den här säsongen och det ligger massor av hård träning bakom det steget med tanke på att han är 30 bast.

Överlag känns det tråkigt att kärntruppen naggas i kanten. Blir det för få grabbar kvar av det gamla gänget kan kärnan tappa sin funktion och därmed faller Moras filosofi vilken funkat så bra i praktiken. Sajna Boggen och Simme tack.

« · 706695 · »