henrikj: Hehe, ja. Nu har jag också fått det bekräftat att det är så gott som klart. något enstaka självmål i en betydelselös match kan han väl få bjussa på. Han är så förbannat viktig. Kontinutet var ordet :)
Hmm, undrar hur det blir med Smrek. Någon som hört något? Skulle han vart så nära Luleå som det sades förut så borde han ju vart klar för längesen. Hoppas han stannar.
Misstänker att borde vara lättare för Wessner att ta en ordinarie plats i Mora än i Färjestad. Men han är ju värmlänning och den lila plånboken är större än den Simons har i bakfickan.
Allt som oftast är det ju tyvärr dollarbunten som väger tyngst...
mattias - 74: Jag antar att de flesta elitserielag har haft ögonen på honom. Den mest kompletta power play backen i Sverige, näst efter Magnus Johansson i LHC.....
mattias - 74: Såg på Aftonbladets lista över läget i elitserielagen att Anders Danielsson och Patrick Cedergren, två backar från J20-laget, stod med i uppställningen. Har de fått kontrakt för nästa säsong eller? Hade inte hört talas om det tidigare i så fall.
Men tittar man på kontraktsläget för backar så är det ju logiskt att det fylls på. Det är väl bara Skogs, Kultanen, Määttä och Johnsson som skrivit på.
Dalmas1: Han tillhörde ju en av Bofors absolut bästa spelare den här säsongen. Och han är ju född 1982 så han bör ha potential att utvecklas än mer. Så varför inte? Låter som en bra värvning.
Jag skickar också en tacksamhetens tanke till Charlie. Jag tycker han tog ett steg fram i slutet på den här säsongen och det ligger massor av hård träning bakom det steget med tanke på att han är 30 bast.
Överlag känns det tråkigt att kärntruppen naggas i kanten. Blir det för få grabbar kvar av det gamla gänget kan kärnan tappa sin funktion och därmed faller Moras filosofi vilken funkat så bra i praktiken. Sajna Boggen och Simme tack.