Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Verkar som det dog ut lite här..Alla funderar ?
Lite Hemus kanske ? Kanske Herr Rindell lyckas med en attitydförändring, vem vet. Tror inte han kommer nåt långt med lathet i Mora.
Vi får hoppas på det bästa.

Db_04: hm??? om bp= boxplay så kan jag säga att det inte räknas in i plus/minus statistik! inte heller pp powerplay gör det!!!!:p

Brendl hade underbara handleder...men han var också sjukligt lat och ointresserad i allmänhet av allt vad träning heter. Dessutom räcker inte hans talang till för att han skall vara bra utan hårt jobb. En tråkig kombination alltså. Får hoppas för er skull att han mognat och är beredd att jobba röven av sig för att lyckas. Så han inte bara åka runt på en skena och hoppas på att genombrottet på hög nivå skall komma gratis.

Frella: alla passar inte in i Nordamerika...

Men Brendl kan bli en succé i Elitserien....men han kan också misslyckas som Leska & Fabus (som ja trodde skulle göra dundersuccé i ES)

DÅ VAR BREDL KLAR

Db_04: Det som sammanfattar Brendl bäst är väl just att han är en jättetalang som väl gick tidigt i draft, men som aldrig blev något. Oftast ges väl förklaringen till det att han inte orkat jobba för det. Han verkar rätt nöjd med att kuska runt och vara medioker och ändå få betalt.

Db_04: Jopp, samma spelare..

Kolla statsen här nedan så ser du att Malmö finns med som klubb, men med 0 spelade matcher

Stigsson: okej :) va de inte denna Brendl som fick sparken av MIF innan han hade spelat en enda match för att han var för lat?

Han har imponerade stats även om hans +/- inte var på topp men sånt kan ju förklaras med mycket bp spel eller att han spelat i dåliga lag.

Db_04: Nu är ryktet spårats tillbaka till huvudkällan och det gör att vi börjar tro på detta.

Metal Guru: här är statsen iaf.. :)

en jävla massa utmärkelser när han var yngre iaf :)

Metal Guru: kom de från nån av dom trovärdiga skribenterna ?:)

horcoff:

se mik.se för ny värvning.
Pavel Brendl.

dölfors: Kanske ett tecken på att Simons vill kolla upp andra spelare först innan han bestämmer sig för Wessner.
Läget på Smrek fronten ? Nära ? Nära skjuter ingen.........

Stigsson: Håller med om Frisk Asker, här har det varit FLOD och sedan EBB idag förstår jag.

RQT: mmm få se till att vara i dalarna då bara :)

Db_04: Samma här, bäst att passa på när det är nära :)

sold: då ska jag vara på plats :) är frälst av det gamla CCCP/CSKA på den gamla goda tiden :)

Mora skall möta CSKA Moskva i augusti då de är i Hedemora på träningsläger.

RQT: Fick det här från Jonas von Wendt på Hufvudstadsbladet nyss!!

Hej!
Lehtonens kontrakt går ju ut i vår och med hans skadehistoria kan det vara svårt att få ett nytt. Men något säkert vet jag inte.
Skulle inte förvåna mig om han kommer till Europa. Frågan är om Mora kan tävla med exempelvis Schweiz i lönefrågor. Skall höra mig för om någon vet något.
Mvh, Jonas von Wendt
Jonas von Wendt
Journalist, sports
Hufvudstadsbladet

Hoppet finns ju iallafall!!

Stigsson: ok . ja mr.simons sa ju att dom skulle fatta ett beslut angående wessner idag

dölfors: Wessner spåret har varit stendött sista dagarna. Inte ett ljud om det.

För övrigt så kommer jag för första gången i mitt liv att hålla på ett lag i norska ligan. Kan man göra annat med hjältar som Sampa, Marcus Eriksson och Rossen i samma klubb ;-)

Stigsson: Om det nu stämmer så fylls den luckan som funnits under dom två åren i ES, det har varit lite darrigt på Målvaktssidan!

Stigsson: Nej, jag är lite rädd att det är för bra för att vara sant. Men på något sätt verkar det som om den där Miko har koll :)

Stigsson: du har inte hört något om att kari,wessner blir klar samtidigt idag ? om det är nu så att wessner blir klar

RQT: Vis av erfarenhet så vet man att ingenting är klart förräns Don Simons själv har sagt det så jag ligger lite lågt än ett tag.

Thomas W: Håller med till 100%, men jag törs ännu inte ta ut något.

Stigsson: Stämmer det här så bör Simins adlas!! En världsmålvakt!!

RQT: Draftad som nummer 2 totalt av alla spelare 2002!

Statistiken för årets säsong är att han har spelat 38 matcher för Atlanta Thrashers och då haft en räddningsprocent på 90,6.

RQT: Länk till killens stats. Herregud vad jag hoppas det stämmer!!!

RQT: Mer info om honom på länken om det nu är så att det är korrekt at han har skrivit på för Mora.

Ny målvakt sägs vara klar! Kari Lehtonen :D

horcoff: Jodå det betyder ungefär samma sak. Tänkte samma sak som du när jag läste hans namn:-)

Tomas Kurka, Kurka på Järna-mål betyder;Har man kurkat då har man tagit totalt slut !?!?...kanske det är samma på svenska å Moramål ? Ibland är man inte säker på dialekten heller.
Länk till profilen:

Tomas Kurka till MIK ? Det vore nåt 34 poäng (23+11) på 56 matcher.
Vore det inte bättre att tidningarna höll tyst tills det har blivit något ?

Jag tror och hoppas att Wessner i MIK skulle lugna ner sig lite och ta mindre utvisningar. Inget ont om Bofors men deras spelstil är på gott och ont väldigt tuff. Kanske skulle han kunna få en lite annorlunda roll i MIK?

mattias - 74: Wessner kommer bilda ett klockrent radarpar tillsammans med Tuokko om han skriver på :D

horcoff:

Wessner kommer säkert inte änga med för fem öre och antagligen kommer han bättra på sin utvisningsstatistik men vad vet jag =)

mattias - 74: Hur än det är så vill jag se att Smrek ritar en kråka hos Don Simons.
Angående dumma utvisningar, lite orolig om det blir Wessner..eller han kanske skärper till sig lite i ES

horcoff:

Han är bra men han drar på sig så jävla mycket onödig dumma utvisningar

horcoff: Att vara en av de bättre backarna i Leksand säger väl egentligen inte så mycket. ;-)

henrikj: Tyckte han tillhörde en av de bättre backarna i Leksand av vad jag hann se...förlåt! och det säger förståss inte så mycket.

horcoff: Nog för att han hängde 2 strutar mål MIK i omg.49 men honom vill vi inte ha. :)

horcoff:

Han får ni gärna ta =)

henrikj: Hoppas vi får en riktig storfräsare till burväktare :D

Det har ju varit så tyst om Österby i Leksand...inte kan han vara aktuell?

m o r a: Jasså, ska han till Ryssland.
Jag hade väl lite större förväntningar på honom. Tycker att han varit alldeles för ojämn. Dock kanske han har mer att ge till nästa säsong, men det får vi väl kanske aldrig veta då.

Vi behöver ju tydligen två målvakter då Vehanen tydligen sticker till Ryssland. Dock bara rykten än så länge. Men källan är trovärdig i alla fall...

horcoff: enligt eliteprospects.com så är Danielsson 183cm lång och väger 83 kg...

Cedergren är lite mer Magnus Hedlund typ 178 cm lång och väger 74 kg...

« · 714466 · »