Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
zeb: snackas flitigt på mik.se att Mika Oksa kan vara en lösning

Db_04: tror jag med kan inte vara en första målis

nog för att ja tror att detta är andremålvakten

frågan som återstår för alla moringar är ...var detta den sk bomben ?

Då har vi en målvakt i varje fall.

Mikko Rämö klar för MIK enligt Aftonbladet. Se länk.

Frella: han är kanske på g men ej klar...

Db_04: Ari Ahonen är väl på gång till Espoo Blues? Om han inte redan är klar tom.

Db_04: Jag kan inte bekräfta. Bara beklaga om det blir så...

Kan någon här bekräfta om Alf Spolander ska ta över Patrik Ross jobb i MIK?

mora93: Hehe, vädigt många inte fullt så nödvändiga inlägg :) Men det är säkert många som är nyfikna på vad du inte vet :)

Linus Fagemo är klar för MIF Redhawks

MIK 7-1: Vi vet ju inte hur bra de är ju. Rykten är inte alltid sanna. Hoppas dom ialafall går till slutspel. Jag tycker det skulle vara skönt att klara nytt kontrakt även denna säsong

Dino: Hört att Salo kanske slutar nu

mora93: menar Skytteligan

MIK 7-1: Vet inte om Brendl är en ny Kerman. Tror inte han är en som vinner skyttekigan

Helgesen: Vet inte om han är en målskytt

Dino: Tror inte på Salo , vill inte ha han heller

horcoff: Mora behöver ju en ny forward

horcoff: Finska låter inte så fint heller

Slinger: vet ej

horcoff:Kurka kanske är bra man vet aldrig

horcoff: står inget på deras hemsida iaf och inget på sidan SM-LIIGAN SIIRTOLISTA 2006 (se länk)

MIK 7-1: Rycktet om Tomas Kurka till Kärpät ! Nån som hört nåt ?

Nu vet ja inte om det ligger nånting i detta men ja hörde nyligen ett rykte om att det INTE ska vara Kari Lehtonen utan Ari Ahonen som ska vara lösningen ...

Ari & Harri känner varandra bra sedan tiden i IFK Helsingfors

m o r a: Fortsätter värvningarna i samma stil...
Om fler av de fantastiska ryktena visar sig vara sanna.
Då kan va se fram imot en mycket trevlig vinter.:P

Stigsson: Nu dök ryktet med Tommy Salo upp igen i min mejl.......Hm, undrar vad som försigår på kansliet egentligen...

Idag får vi ju, eventuellt, få lite mer info angående Wessner. Hoppas faktiskt verkligen på Wessner, visst har vi fler av hans sort men med 55 omgångar i ES behövs en bred trupp. Spelare som går på mål och som besitter en förmåga att få motståndare ur balans är alltid välkomna.

Om Brendl är den humörlirare han verkar vara är det nog viktigt att han få en lekkamrat hit till Mora, antagligen och gärna i form av Kurka, som han kan kampera ihop. Barmarken med Lisspers är inte att leka med...

Moras forwardsbesättning börjar kännas härligt tung nu, många kilon att kasta in på mål. Jobbigt att möta och med Brendl´s eventuella spetskompetens beträffande avslutningar kan det bli riktigt skojigt.

Simons uttalar sig om Brendl, Vehanen, Smrek och Wessner i dagens DD. Se länk.

horcoff: Reichel har väl alddrig varit aktuell, det var mest ett löjligt försök till att få oss "sillyseason"- törstande supportrar att vädra morgonluft..... Vad det gäller Bülov och Fagemo så är de nog ganska kalla spår idag..... Däremot så tror jag att det är bra med en till tjeck i laget (Kurka)..... Kari Lehtonen skulle vara en dröm, måtte den bara bli sann.

Slinger:

BTW så betyder Kärpät "vesslorna" var ligger likheten i dessa ord?...

horcoff:

Finskan är ju ett elände, Sverige borde ha haft kvar Finland så att stackarna fick lära sig svenska i alla fall!

horcoff: Okej, då är det säkerligen inte heller klart att han går till Kärpät. Vi får vackert vänta och se, imorrn borde väl något kunna släppas.

RQT: Jag kan inge finska, men ser då inget om Kärpät och Kurka..det är väl inte så att man måste till och lära sig ?

horcoff: Haha, ja det kan vara svårt att hitta om man inte kan språket :P Själv kan jag inte ett ord finska.

RQT: Kan ju vara så. Är inne på finska sidorna och letar, tur att man inte är född där...jäkla svårt språk... :-)

horcoff: Jo, men som en del säger. Det kan ändå ligga nånting i det, som att Simons blir skogstokig om det kommer ut osv.

Jag har för mig att ledningen hade "lovat", eller rättare sagt pratat om en målvakt i värdsklass. Vi måste i vilket fall som helst ha en ny målvakt, eller två om inte Lasse blir andre.

Skall väl tillägga att Brendl och Kurka lirat ihop i Carolina säsongen 03/04.

RQT: De va ingen som var in och bluffade om han då ? Hade för mig det !?
Men nu börjar det iallafall se hyfsat ut...å Smrek då i vanlig ordning.

Enligt Expressens obekräftade uppgifter så skall Tomas Kurka ha skrivit på för Kärpät i finska ligan, men jag undrar om inte Brendl är en del av ett spelarpaket med Brendl och Kurka?!

horcoff: Jag har inte hört något om dessa, jag är mest sugen på att höra mer om Kari Lehtonen-ryktet, stämmer det törs jag säga att vi har elitseriens bästa målvakt :)

Någon som vet något om spelarna som varit på tapeten tidigare; Linus Fagermo till Frölunda ? Jan Bülow ? Robert Reichel ?

MIK 7-1: Nu överdriver jag såklart :) Men jag har en magkänsla, en magkänsla som är bra :)

RQT:D Jag är inne på precis samma spår:)

RQT: Ja, för att se det possitiva...har en "känsla" av att Rindell med sin ledarskapsfilosofi kommer att greja det. För säkert har de pratat igenom en hel del med Brendl, och hoppas att han blir väl mottagen...och det blir han i Mora. Tror på en succè tills motsattsen bevisats.

Helgesen: Att han vinner skytteligan ser jag som en självklarhet :)

Tror Brendl kan bli en viktig spelare i MIK och vinna skytteligan kommande säsong.

MIK 7-1: Brendl blir skitbra i MIK :) Om han nu är så lat kan han väl åka över offensiva blå lite lungt fram och tillbaka, vänta på att få en fin macka och ladda den beryktade bössan. Skjuter han så förbannat hårt som det sägs kanske han kan smälla in målvakten tillsammans med pucken ^^

Paddan: Hur stort tålamod MIK har återstår att se...
Men med tanke på hur länge Krestanovich stannade,
är tålamodet ganska stort.
Elomo han med att blomma ut och förlänga med 2 år.

Det är viss skillnad på Mora IK och Phoenix, t.ex. pengar och istid.

« · 714871 · »