Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
horcoff: det där ska du nog inte tro på :) Janne blir kvar i Södertälje....

Fast de som menas är att Janne som INTE får gå till Leksand just nu eftersom han har gällande kontrakt, har en klausul i kontraktet som gör att han får lämna för ett lag i Elitserien vilket Mora är.

Anders i Budum :Ja de löser sig nog skulle jag tro!
Men han får nog öppna sedelfacket då också och inte värva nån målskytt med växelpengarna

Såg ett ryckte på Dalastark om Jan Huokko ?, till MORA för att lånas till Leksand ??? eller nåt.

Db_04: Ja, det har du rätt i! Man hoppas Simme lyckas viska fram nån med lite klippa i bössan..

Db_04: VI behöver minst 1 back inte "NI" ;) hehe

Anders i Budum: sen behöver ni väll minst 1 back också

Verkar som laget börjar ta form! Nu väntar vi bara på en riktig powerforward som kan sätta trissan i krysset! Fan, man längtar till nedsläpp!

horcoff: han gick ut hårt den där Stefan

´´vi ska försöka värva dessa´´
Calle Steen - sålde sig till SSK
Emil Kåberg - Stannade i FBK
Oskar Steen - Valde Modo
Jonas Elofsson - Valde Leksand
Daniel Sperrle - Valde Brynäs

sen har det snackats om fler

Db_04: Ja, helt riktigt behövs det en målskytt till. Är nog inte så roligt att vara Boforsare idag ; se länk

horcoff: är nog som de snackats om bara ett tryout kontrakt aktuellt för Wessner... han är inte tillräckligt bra för att ta den sissta forwardsplatsen ...

Ni behöver väll en utpräglad målskytt och inte en grovjobbare till

Enl. DD ska Simons ha en forward och en back till förutom att han väntar på svar från Ross.
Simons har ännu inte tagit beslut om Daniel Wessner ?? Han ska väl vara ute ur spelet. Ser lite tunnt ut på backsidan fortfarande just nu, men skönt att de söker en till.

immelmann: nja så skrev han väll ändå inte han skrev att de såg hyfsat ut för många och i vissa fall var det många OM dom får dom som de snackas om med.

ja tror inte de roliga är slut för Mora även om dom inte har nått topplag på pappret...

Db_04:
haha, han på elithockey trodde ju att det skulle gå jättebra för alla lag.. utom skellefteå.

att säga att djurgården har en starkare trupp i år än ifjol kan han inte mena.

mora får verkligen anstränga sig om de ska nå slutspel. personligen är jag glad om de slipper kval.. men så tänker jag iofs varje år :p

Vet inte om ni ska gråta över att Kurka inte kom....menar -38 i +/- är ju inte direkt jättebra.

Föresten så har Elithockey.net lagt upp en sillyseasonrapport i går kväll

Gidde: Åfan, då fick jag inte vara först med den nyheten alltså. Tro förresten om herr Kurka dansar både vals och mazurka?

Paddan:

Det kom Db_04 fram till 13:41 idag också...

Tycker mig kunna förstå av informationen på Ilves hemsida att Tomas Kurka nu har skrivit kontrakt med Ilves.

MIK 7-1: Ja Oksa var lite anonym i sin tid uti smidjegrav!

såg att Ernlund samt en juniorback ska spela i Jonstorp i div 1

Stigsson: "Oksa lämnar Mora"
Det var då en riktig nyhet, en nyhet som ingen hade en aning om:)

Db_04: Ja det kan man ju allt säga

mora93: nej det var Skellefteås egen webbiz som skrev så.... ett stavfel men det blev lite lustigt.

Db_04: Har dom skrivit det också? Otroligt hur man bara kan göra så

Stigsson: jag fattade heller ingen´ting av det. Den som skrivit det där är nog inte sport intresserad

Stigsson: ungefär som ´´Skellefteå värvar skyttekund´´ :)

Db_04: okej. Då får vi söka vidare på något annat

mora93: SVT slår till med den fina rubriken "Oksa lämnar Mora"! Noll koll?

Bonäs norra: ja , han släppte också lite myckey returer

MIK 7-1: en junior som tredjemålvakt blir bra

MIK 7-1: ja känns nästan som det vore idioti att inte ge Lasse chansen att i alla fall få vara med och träna på försäsongen

oddset: Jag håller med db 04.
Vilken som blir förste och andre är klart.
Om det blir en junis som tredje, är det bara bra.

Det här blir nog bra ska du se:)

oddset: visst båda var backups men Pitkämäki kommer garanterat bli förstamålvakt...

Det här känns inte alls bra med målvaktsida..ingen uttalad förstemålvakt,två andre målvakter som ska göra upp om förstaspaden.Känner mig väldigt kluven till de här,bara hoppas oron är obefogad när säsongen väl drar igång.

Bonäs norra: Ja , Petri hade ju som sagt spelat i Norge om inte Simons ringt han

Db_04: Det låter inte så dumt! Jag tycker vehanen gjorde ett ganska
darrigt intryck ibland , särskilt i hanterigen av klubban .

Bonäs norra: ja en hel del....han har spelat 6 år i ligan.... varav 3 där han vart förstemålvakt....

I år har han dock fått stå åt sidan för Tuukka Rask en hel del men ändå fått stått i 29 matcher med 91,9 % ...

Ja tycker han är bättre än Vehanen i alla fall...

Db_04: Kul! Vet du någonting om honom?

verkar vara klart med Juha Pitkämäki nu

RQT: Har du hört något namn på någon eventuell burväktare?

Tomas Kurka är klar för Ilves

RQT: han är bra men Ilves ledning har bestämt att dom ska satsa på Tuukka Rask som 1a

Pitkämäki ville antingen inte vara 2a (i år delade på ansvaret men till nästa år är Rask uttalad förstemålvakt) eller så fick han inte vara kvar för att klubben ville låta Riku Helenius vara 2a...

Tången: Precis, han ser väl rätt hyffsad ut...Eller nått...hmm

RQT: Den här kanske ;-)

Verkar bli en målvakt från Ilves, dock inte Tuukka Rask ;)

Mike Skinner: Soling ryktet kom i samband med att de snackades om att LHC försökte göra sig av med han vilket dom försöker Mora & Djurgården är dom lagen som nämnts sen om det är bullshit eller sanning vet jag dock inte... men det kommer från källor inom LHC

Dino: sluta klaga

Mike Skinner: Men nu står det att han är påväg till Djurgården

Mike Skinner: Verkar inte som man kan göra det alltid.Vissa saker dom skriver verkar inte vara sanna

horcoff: asse har varit väldigt bra i J20-laget under säsongen. Om han håller i ES är det ju ingen som kan veta, men som 3:e målvakt tycker jag han är självklar.

Wessner ?, nog måste Simons leta efter något bättre, även om Wessner skulle ansluta ?
Han är ju trots allt en Allsvensk spelare som drar på sig många onödiga utvisningar. Att dra på sig dumma utvisningar i "kritiska" lägen är inte nåt att ha. Jag tycker Simons gör helt rätt som erbjuder ett try-out kontrakt först. Står väl inte och faller med Wessner, nej fram med en målspottare och två vassa backar. Hur bra är jr.Lars Johansson i målet ? Varför intr try-in.

Var kommer ryktet om Jonas Soling ifrån? Elithockey.net står det på, kan man lita på den sidan eller?

« · 717168 · »