horcoff: det där ska du nog inte tro på :) Janne blir kvar i Södertälje....
Fast de som menas är att Janne som INTE får gå till Leksand just nu eftersom han har gällande kontrakt, har en klausul i kontraktet som gör att han får lämna för ett lag i Elitserien vilket Mora är.
Anders i Budum :Ja de löser sig nog skulle jag tro! Men han får nog öppna sedelfacket då också och inte värva nån målskytt med växelpengarna
´´vi ska försöka värva dessa´´ Calle Steen - sålde sig till SSK Emil Kåberg - Stannade i FBK Oskar Steen - Valde Modo Jonas Elofsson - Valde Leksand Daniel Sperrle - Valde Brynäs
horcoff: är nog som de snackats om bara ett tryout kontrakt aktuellt för Wessner... han är inte tillräckligt bra för att ta den sissta forwardsplatsen ...
Ni behöver väll en utpräglad målskytt och inte en grovjobbare till
Enl. DD ska Simons ha en forward och en back till förutom att han väntar på svar från Ross. Simons har ännu inte tagit beslut om Daniel Wessner ?? Han ska väl vara ute ur spelet. Ser lite tunnt ut på backsidan fortfarande just nu, men skönt att de söker en till.
immelmann: nja så skrev han väll ändå inte han skrev att de såg hyfsat ut för många och i vissa fall var det många OM dom får dom som de snackas om med.
ja tror inte de roliga är slut för Mora även om dom inte har nått topplag på pappret...
Det här känns inte alls bra med målvaktsida..ingen uttalad förstemålvakt,två andre målvakter som ska göra upp om förstaspaden.Känner mig väldigt kluven till de här,bara hoppas oron är obefogad när säsongen väl drar igång.
RQT: han är bra men Ilves ledning har bestämt att dom ska satsa på Tuukka Rask som 1a
Pitkämäki ville antingen inte vara 2a (i år delade på ansvaret men till nästa år är Rask uttalad förstemålvakt) eller så fick han inte vara kvar för att klubben ville låta Riku Helenius vara 2a...
Mike Skinner: Soling ryktet kom i samband med att de snackades om att LHC försökte göra sig av med han vilket dom försöker Mora & Djurgården är dom lagen som nämnts sen om det är bullshit eller sanning vet jag dock inte... men det kommer från källor inom LHC
horcoff: asse har varit väldigt bra i J20-laget under säsongen. Om han håller i ES är det ju ingen som kan veta, men som 3:e målvakt tycker jag han är självklar.
Wessner ?, nog måste Simons leta efter något bättre, även om Wessner skulle ansluta ? Han är ju trots allt en Allsvensk spelare som drar på sig många onödiga utvisningar. Att dra på sig dumma utvisningar i "kritiska" lägen är inte nåt att ha. Jag tycker Simons gör helt rätt som erbjuder ett try-out kontrakt först. Står väl inte och faller med Wessner, nej fram med en målspottare och två vassa backar. Hur bra är jr.Lars Johansson i målet ? Varför intr try-in.
Fast de som menas är att Janne som INTE får gå till Leksand just nu eftersom han har gällande kontrakt, har en klausul i kontraktet som gör att han får lämna för ett lag i Elitserien vilket Mora är.
Anders i Budum :Ja de löser sig nog skulle jag tro!
Men han får nog öppna sedelfacket då också och inte värva nån målskytt med växelpengarna